احتمال پیک دوم آنفلوآنزا در قزوین وجود دارد

رییس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: عدم رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی خطر مواجهه با پیک دوم آنفلوآنزا در قزوین را شدت بخشیده است.

دکتر بهزاد نجف پور  رییس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: براساس اطلاعات دریافتی از پایگاه دیده وری بیماری‌های ویروسی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، هم اکنون وضعیت ابتلای افراد به کرونا و آنفلوانزا در استان مانند کشور پایدار و نسبتا رو به کاهش است، اما بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی امکان دارد ما را در ماه آینده (دی ماه) با موج تازه‌ای از بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوانزا مواجه کند.

نجف پور با اشاره به آسیب پذیری بیشتر کودکان نسبت به برخی بیماری‌های ویروسی، اظهار داشت: آلودگی هوا و کم توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و قرنطینه بیماران باعث انتقال چرخه بیماری، به ویژه در افراد خردسال می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد واکسن آنفلوانزا تخصیص یافته در استان قزوین برای گروه‌های هدف از جمله برخی بیماران، اعضای کادر درمان و مادران باردار تزریق شده، خاطرنشان کرد: افراد باقیمانده نیز می‌توانند برای تزریق رایگان واکسن به مراکز بهداشتی تعیین شده سطح استان مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش قابل توجه مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در استان قزوین، یادآور شد: خوشبختانه از ابتدای آبان ماه تاکنون تنها سه مورد فوتی ناشی از کرونا در استان قزوین به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.