برگزاری نشست شورای مرکزی دبیر خانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان

نشست شورای مرکزی دبیر خانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه دراستان در این نشست با بیان اینکه سیاست گذاران و برنامه ریزان در دولت و فعالان سیاسی و اجتماعی بایستی وحدت و همگرایی در دانشگاه و حوزه را استراتژی بنیادین بدانند و بشناسند نه فقط یک روزی که در تقویم ثبت شده است و به سادگی از کنار این روز بگذرند گفت:همه روز‌ها می‌توانند از روز‌های به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویداد‌های مهمی سبب می‌شود تا یک روز، برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند و شایسته است که بیشتر در این باره کار شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه دبیر خانه وحدت حوزه و دانشگاه در استان دائمی است افزود:حوزه و دانشگاه، مکمّل یکدیگر هستند و دائمی بودن دبیرخانه یعنی اینکه در طول سال کار‌ها و فعالیت‌های مختلف با ابن هدف انجام شود.

او  با تاکید براینکه وحدت حوزه و دانشگاه راهبردی جدی در تعالی و تداوم انقلاب اسلامی است تصریح کرد:وحدت و حوزه دانشگاه در پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران موثر است.
او با اظهار اینکه باید حوزه و دانشگاه در رسیدن به ادبیات و فضای گفتمانی مشترک و قابل فهم بکوشند گفت: فقدان ادبیات و فضای گفتمانی مشترک، موجب ایجاد فاصله و سوء تفاهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه هر دو نهاد حوزه و دانشگاه، یکدیگر را به رسمیت بشناسند و وجود دیگری را برای اداره جامعه لازم و ضروری بدانند افزود:این دو نهاد در عمل همکاری و هماهنگی لازم بیش از پیش داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه در راستای وحدت فکری و وحدت در هدف، گام‌های بزرگی میان حوزه و دانشگاه صورت گرفته است گفت: در زمینه‌های پایان نامه‌های مشترک، فرصت مطالعاتی در حوزه و دانشگاه، مبادله استاد و دانشجو، راهنمایی پایان نامه ها، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی دو جانبه باز هم جای کار دارد.

حجت الاسلام انوری با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان آذربایجان شرقی در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برای اهتمام به تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، تحت اشراف نماینده محترم، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و با حضور نمایندگانی از حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه تبریز به فعالیت خود ادامه می‌دهد افزود:تاسیس اندیشکده، تاسیس قرارگاه جهادی شهید مفتح، افکار سنجی نگرش حوزویان و دانشگاهیان، تولید محتوا برای قرارگاه‌های رسانه‌ای از برنامه‌های آینده این دبیر خانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار