شکارچی کل و بز کوهی در لرستان دستگیر شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری یک شکارچی که در منطقه شکار و صید ممنوع «گرین» اقدام به شکار کل و بز کوهی کرده بود خبر داد.

علی سالاروند گفت: در حین سرشماری حیات وحش در منطقه شکار و صید ممنوع گرین، یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله متوجه حضور یک نفر شکارچی در منطقه شد.

وی ادامه داد: پس از تعقیب و گریز، به علت دوری مسافت و تاریکی هوا موفق به دستگیری این شکارچی در منطقه نشده و بلافاصله با کسب اطلاعات از همیاران محیط زیست فرد مورد نظر شناسایی شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: با همکاری نیروی انتظامی و اخذ دستور از مقام قضائی، اقدام به بازرسی از منزل این شکارچی شد.

دستگیری شکارچی کل و بز کوهی در لرستان

سالاروند گفت: پس از تفتیش و بازرسی‌های به عمل آمده از منزل این متخلف، مقداری گوشت شکار و اجزای لاشه کل و بز وحشی شکار شده، کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: این متخلف طبق قوانین شکار و صید دستگیر و بلافاصله به جرم شکار یک رأس کل و یک رأس بز وحشی و به دستور دادستان شهرستان سلسله، بازداشت و روانه زندان شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن تقدیر از همکاری دستگاه قضا، میزان جریمه این متخلف را طبق قوانین شکار و صید یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس نظر قاضی پرونده جرایمی مانند حبس، مصادره اسلحه به نفع دولت و جریمه نقدی هم شامل این متخلف خواهد شد.

سالاروند از تمامی دوست داران محیط زیست درخواست کرد هر گونه تخلف در حوزه محیط زیست را به سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ گزارش داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.