قلع و قمع ۴۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان همدان

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان همدان از تخریب و قلع و قمع ۴۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های مرغوب کشاورزی استان طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ جعفری جوزانی افزود: با ساخت هر هکتار از زمین های مرغوب کشاورزی امنیت غذایی ۲۰ نفر به خطر می‌افتد به همین دلیل یکی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان جلوگیری از این تغییر کاربری‌ها است.

او گفت: به همین منظور برنامه‌های آموزشی و ترویجی و آگاهی رساندن به هم استانی‌های عزیزمان به روش‌های مختلف ازجمله چاپ بنر، تراکت، دیوار نویسی، تهیه برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان همدان تصریح کرد: مشارکت و نظارت ‏عمومی مردم بهترین ‏و ‏موثرترین راه برای ‏حفاظت از زمین های ارزشمند زراعی و باغی است.

جوزانی گفت: هم استان‌های آگاه و دلسوز بطور متوسط بیش از ۹۹ مورد از این ساخت و ساز‌ها را از طریق سامانه ۱۳۱ و حدود ۱۶-تا ۲۰ مورد را به‌صورت حضوری هر ماه اطلاع رسانی می‌کنند.

او تاکید کرد: بیش از ۱۹۰ مورد هم از طریق گشت امور اراضی شناسایی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان همدان گفت: به‌طور متوسط در ماه ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر همکاران ما در امور اراضی استان برای شناسایی طی می‌کنند.

جوزانی گفت: در هفته‌ای که گذشت ۴۳ مورد قلع و قمع طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شد که ۱۳ مورد در بخش صالح آباد شهرستان بهار به مساحتی بالغ بر ۲۶۳۷ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد تومان، ۲۴ مورد در روستای توچغاز در شهرستان ملایر به مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع به ارزش ۷۰ میلیارد تومان و ۶ مورد در روستای ایوک شهرستان همدان به مساحتی بالغ بر ۸۵۷ متر مربع به ارزش ۵ میلیارد تومان انجام شد.

او گفت: قلع و قمع‌ها شامل بنا، دیوارکشی، استخر و سکو، فنس کشی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.