بیش‌از سه هزار بیمارتالاسمی سیستان و بلوچستان چشم انتظار اهدای خون هستند

کاهش اهدای خون با فرا رسیدن فصل سرما نیاز بیماران سیستان و بلوچستان به این مایع حیاتی را دوچندان کرده است.

کاهش اهدای خون با فرا رسیدن فصل سرما نیاز بیماران سیستان و بلوچستان به این مایع حیاتی را دوچندان کرده و از مردم مومن و نوعدوست استان انتظار است زکات تندرستی خود را با اهدای خون برای کمک به بیماران نیازمند پرداخت کنند.

چه زیباست با اهدای قطره قطره خون خود و جاری کردن آن در رگ حیات همنوعان بدون هیچ چشم داشتی، ایثارگرانه نجات بخش جان آنان باشیم و مانند باران بهاری، بی‌مضایقه چتر مهربانی را پهن کنیم تا فصل زندگی دیگران به زمستان نرسد.

احسان و نیکوکاری از سنت‌های پسندیده در فرهنگ ایرانیان قلمداد می‌شود که اهدای خون نیز یکی از همین کار‌های خیر و خداپسندانه است؛ با توجه به تاکید عالمان و بزرگان دین مبنی بر کمک کردن به دیگران و نجات بیماران، مردم ما گرایش خوبی برای شرکت در این اقدام خداپسندانه دارند، اما همه ساله با فرا رسیدن فصل سرد سال متاسفانه برخی افراد از اهدای خون امتناع می‌کنند که این مساله مشکلاتی را برای بیماران چشم انتظار اهدای خون به وجود می‌آورد.

با شروع فصل سرما میزان مراجعه شهروندان به مراکز انتقال خون سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان با کاهش چشمگیری روبروست که این مساله سبب کاهش ذخایر فرآورده‌های خونی می‌شود و، چون نیاز به خون یک امر همیشگی بوده، نیاز است تا شهروندان در فصول سرد سال نیز بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار