امام جمعه قم:

مسئولان باید زمینه‌های داخلی اغتشاشات را از بین ببرند

امام جمعه قم گفت: مسئولان باید زمینه‌های داخلی اغتشاشات مانند گرانی، بیکاری و افزایش قیمت مسکن را با برنامه ریزی درست رفع کنند.

 آیت الله سید محمد سعیدی، در خطبه‌های نماز جمعه قم به بستر‌ها و زمینه‌های داخلی بروز ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر مانند گرانی و تورم، بیکاری و افزایش قیمت مسکن اشاره  و تصریح کرد: دولت باید رفع دغدغه‌های اقتصادی مانند گرانی و نابسامانی‌های اقتصادی را در برنامه‌های ریزی‌های امور بیشتر مد نظر قرار دهد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها در کشور مردم خواستار بهبود معیشت و شرایط اقتصادی و توجه به عفاف و حجاب زنان و مسائل جوانان هستند، گفت: مسئولان باید نتایج این نظر سنجی‌ها را در برنامه ریزی‌های خود مورد توجه قرار دهند.

اوافزود: آشوب‌ها و اغتشاشات در کشور فروکش کرده است، گفت: پس از آرام شدن شرایط لازم است نخبگان و اندیشمندان کشورمان تحلیل‌های خود را برای شناسایی دلایل و ریشه‌های این ناآرامی ارائه کنند.

خطیب جمعه قم سه عامل را در خصوص ناآرامی‌های کشورمان مورد توجه قرار داد و گفت: مدیریت آشوب در خارج از کشور، محافل هنری و کافی شاپ‌ها و دسترسی شبکه‌های مجازی خارجی به محیط‌های داخلی از عوامل آشوب‌ها و اغتشاشات ماه‌های اخیر کشورمان بود.

او با با اشاره به اینکه مدیریت آشوب‌ها در خارج از کشور است و این عامل همچنان فعال خواهد بود، گفت: در مورد رفتار‌های کشور‌هایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس و سعودی؛ کشورمان از ابزار‌های بازدارنده لازم برای برخورد با دشمنان خارجی برخوردار است.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: شناسایی شبکه‌های تروریستی و متلاشی کردن این شبکه‌ها در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان بسیار موثر بوده است.

مسئولان به مسائل اخلاقی و تربیتی محیط‌های آموزشی توجه کنند

او با انتقاد از نابسامانی اخلاقی و تربیتی در محیط‌های آموزشی کشور در اغتشاشات و ناآرامی‌های ماه‌های اخیر، گفت: نحوه رفتار برخی افراد در دانشگاه‌ها و مدارس نشان از نابسامانی اخلاقی در مدارس و آموزشگاه‌های کشور حکایت دارد.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: در کنار توجه به مسائل آموزشی باید کاستی‌های تربیتی و اخلاقی دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه قم افزود: افزایش مسئولیت پذیری مدیران، معلمان و مسئولان آموزشی در مراکز تعلیم و تربیت ضروری است و مدیران مراکز آموزشی باید توجه بیشتری به بحث مسائل اخلاقی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
فقط فضای مجازی ازالودگی ایسناگرام واتس اپ وغیره پاک شودلطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
هرکس هر کار در توانش است انجام دهید ب دیگری واگذار نکنیم همه باهم ریشه اغتشاش رابخشکانیم وضعیت قم اسفباره متاسفانه درهمهی ابعاد فرهنگی
آخرین اخبار