سالانه ۱۸۰ هزار متر مربع فرش در کردستان بافته می‌شود

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سالانه ۱۸۰ هزار متر مربع فرش در استان بافته می‌شود که این نشانگر ظرفیت بالای استان در زمینه فرشبافی است.

طه سمیعی در جلسه هم اندیشی و هماهنگی راستی آزمایی صنایع دستی و قالیبافان اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری تا کنون ۱۶ فقره پروانه بهره برداری تولید فرش صادر شده است.

 او افزود: در مجموع ۱۸۵ فقره پروانه بهره برداری تولید فرش دستباف در استان صادر شده است.

  معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت ادره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همچنین تا کنون ۳۰ هزار عدد کارت قالیبافی در استان صادر شده که ۱۳ هزار عدد کارت صادر شده مربوط به ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ است. 

طه سمیعی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ تا کنون عدم پذیرش بیمه شده جدید داشته ایم، یادآور شد: از مجموع بافندگان استان کردستان، تنها حدود ۱۳ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

  او ادامه داد: در بحث بیمه قالی بافی ضروری است که در چهارچوب قانون و عرف اقدام شود تا حق قالی بافان واقعی ضایع نشود.

  معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت بحث راستی آزمایی بیمه شدگان قالی باف بازرسی و نظارت توسط بازرسان صمت و تامین اجتماعی انجام می‌شود. 

سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ هزار بافنده فرش دستباف در سطح استان فعالیت می‌کنند که ۹۵ درصد را بانوان و ۵ درصد را نیز آقایان تشکیل می‌دهند. 

او افزود: در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه فرش استان در مرحله بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.