سازمان های امدادی خواستار افزایش کمک های آلمان به افغانستان شدند

 با توجه به وضعیت بد بشری در افغانستان به‌خصوص در شروع فصل زمستان، سازمان‌های امدادی آلمان از حکومت این کشور خواستند که کمک‌های خود به مردم افغانستان را افزایش بدهد.

اتحادیه سازمان‌های غیردولتی آلمان (VENRO) که در زمینه کمک‌های بشردوستانه و سیاست توسعه‌ای فعالیت می‌کنند، از حکومت این کشور خواسته است کمک‌های خود به افغان‌های نیازمند را بیشتر سازد.

ماتیاس موگه، رئیس این اتحادیه در برلین گفته است ممکن است در زمستان امسال بحران بشری در افغانستان بیشتر تشدید شود.

موگه که همزمان دبیرکل سازمان آلمانی «کمک به گرسنگان جهان» نیز هست افزود: «به این دلیل آلمان باید کمک‌های بشری‌اش را گسترش دهد و در بخش خدمات اساسی طبی و آموزشی تلاش نماید.»

موگه در عین حال تأکید کرد دسترسی زنان و دختران به این کمک‌ها به عنوان یک پیش‌شرط تعیین شود.

اتحادیه «ونرو» با انجمن سازمان‌های افغانی در آلمان توصیه‌هایی را به حکومت آلمان در مورد چگونگی برخورد با افغانستان نشر کرده است. این نهادها تصریح کرده اند که همراه با افزایش کمک‌های بشری، برنامه‌هایی برای حمایت از جامعه مدنی افغانستان روی دست گرفته شود.

کاوه اسپارتک، رئیس انجمن سازمان‌های افغانی در آلمان گفت که حکومت آلمان باید در راستای تقویت فعالیت و استقلال سازمان‌های غیردولتی در افغانستان تلاش نماید.

بعد از خروج نیروهای بین‌المللی به شمول اردوی آلمان از افغانستان، طالبان در ماه اگست سال ۲۰۲۱ دوباره قدرت را تصرف کردند. از آن زمان به بعد فقر در این کشور همواره تشدید می‌شود. کشورهای زیادی تحریم‌هایی علیه طالبان وضع کرده و به همکاری‌های انکشافی شان پایان داده اند.

حکومت آلمان به کمک‌های بشری به افغانستان ادامه می‌دهد، اما همکاری‌های سیاسی-انکشافی را متوقف نموده است. در حال حاضر یک کمیسیون تحقیقاتی پارلمان آلمان ماموریت ۲۰ ساله نظامی و غیرنظامی آلمان در افغانستان تحت بررسی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار