استاندار گیلان:

ضرورت اجرای صحیح جهاد تبیین

در نشستی با حضور استاندار گیلان مهمترین برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف و انتظارات و دیدگاه‌های طلاب از دولت بررسی شد.

دکتر اسدالله عباسی در نشست نهضت مطالبه گری، دولت پاسخگو و در جمع مدیران، کارکنان، طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران گیلان، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و پس از شنیدن نقطه نظرات و سوالات حاضران، حضرت زهرا(س) را الگوی تمام عیار خوبی های عالم توصیف کرد و گفت : مطالعه و عملیاتی کردن سیره زندگی نورانی فرزند پیامبرمهربانی، همسر ولایت و مادر امامت راه روشن را برای عالمیان مشخص می کند.

استاندار گیلان افزود: حضرت زهرا(س) با ولایت مداری و بهره گیری از رهنمودهای پدر بزرگوارشان، در همه فضایل اخلاقی سرآمد است.
وی با بیان اینکه رهروی از راه و روش ائمه معصومین(ع) نجات بخش جامعه از ظلم و تاریکی است، گفت: امروز باید بدرستی ابعاد شخصیتی این بزرگواران برای تضمین جامعه معرفی و سبک زندگی آنان در امورات اداره جامعه و تحکیم خانواده و مباحث مهم پیاده سازی شود.
استاندار گیلان افزود: در چهله دوم انقلاب اسلامی، اجرای دقیق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم و نیز جهاد تبیین به معنای تببین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی؛ در امیدآفرینی آحاد جامعه و یاس دشمنان بسیار حائز اهمیت است.
دکتر عباسی به نقش حوزه های علمیه  در فرهنگ سازی اشاره و گفت: باید حضور حوزویان در جلسات شورای فرهنگ عمومی و امثالهم پررنگ تر شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را جزو وظایف ما قرار دادند تا بتوانیم عملکرد خود را صادقانه و شفاف بیان کنیم، افزود: باید واقع بینانه عملکردمان را برای مردم تبیین کنیم و اگر ضعف هایی هم در طول این دهه‌ها بوده نقد منصفانه شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش های مختلف عملکرد خوبی داریم و در حوزه های دانش بنیان، هوا فضا و فناوری های نانو و غیره حرف برای گفتن داریم، گفت: در این میان در بخش اقتصادی دچار مشکلاتی شدیم زیرا اقتصاد ما یارانه‌ای و لیبرالی بوده و نمی توانسته نجات بخش مسائل و ظرفیت های کشور ما باشد.

عباسی با اشاره به آزادسازی یارانه ها به عنوان یکی از اقدامات دولت افزود: این اقدام در درازمدت برای مردم منفعت دارد.
وی گفت: آزادسازی یارانه ها حرکت به سمت رشد اقتصادی است و انتظار داریم در آینده تورم بازهم کاهش یابد.
استاندار گیلان به اقدامات انجام شده در استان طی یکسال اخیر اشاره و افزود: طی تلاش های انجام شده و تفکیک زباله از مبداء ۶۵۰ روستای گیلان سبز شده است که البته افق ما تحقق این امر در سطح تمامی روستاهاست.
عباسی جلوگیری از معدوم شدن ۲ میلیون جوجه، عدم قطعی برق در تابستان و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها از این جهت، راه اندازی ۱۶۵ واحد راکد و نیمه تعطیل و دانش بنیان کردن ۴۵ واحد صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده و مدیریت جهادی در استان عنوان کرد.
وی گفت: هم اینک برای مصارف گاز طبیعی استان نیز قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز تشکیل شده تا بتوانیم با مدیریت بهینه مصرف از بروز کمبود و قطعی گاز در زمستان امسال در سطح استان جلوگیری کنیم.
استاندار گیلان افزود: از نتایج تحقیقات و کارهای پژوهشی حوزه های علمیه هم می توان در حوزه های فرهنگی بهره برد و در عین آنکه ابزارهای تولیدات محتوای فرهنگی را هم می توانیم در اختیار آنان قرار دهیم.
همچنین به مناسبت ایام فاطمیه مراسم مداحی با حضور استاندار گیلان، حجت الاسلام و المسلمین حبیبی مدیر حوزه علمیه خواهران استان و حاضران، در حوزه علمیه خواهران زینبیه رشت برگزار شد.
در این جلسه تعدادی از اساتید و طلاب، مباحث مختلف خود را با استاندار در میان گذاشتند و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.