۸۸ درصد تاکسی‌ها در اهواز فرسوده هستند

سرپرست سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: بیش از یک هزار و ۷۵۰ دستگاه تاکسی، معادل ۸۸ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در این کلانشهر فرسوده هستند.

حمل و نقل شهری یکی از مسائلی است که نقش مهمی در توسعه شهری دارد، بطوریکه در برنامه ریزی‌های شهری جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

باتوجه به اینکه مردم اهواز از مترو و قطار شهری بی بهره هستند و ناوگان اتوبوس شهری به دلیل تعداد کم اتوبوس‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و پاسخگوی نیاز شهروندان و جمعیت هدف این کلانشهر نیست، اهمیت تاکسی‌ها دوچندان می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی یک شبه و در کوتاه مدت اتفاق نیفتاده و حاصل اتفاق‌های سال‌های قبل است.

امیر صفی خانی با بیان اینکه تاکسی‌ها پلاک "ت" دارد و یا زرد یا سبزرنگ هستند و یا تابلو و کد تاکسی دارند، ادامه داد: براساس استاندارد‌ها اگر بخواهیم به ازای هر ۱۰۰ نفر در اهواز یک تاکسی داشته باشیم، باید حداقل ۱۰ هزار تاکسی موجود باشد.

او به وجود بیش از ۱۰ هزار تاکسی فعال در تبریز اشاره کرد و گفت: اهواز جزو معدود کلانشهر‌هایی است که هنوز خودرو‌ها مسافربر ویژه دارد، به این معنا که خودروی شخصی است و باتوجه به تمایل به مسافربری، به تاکسیرانی مراجعه کرده و پروانه فعالیت و کد دریافت کرده است، همچنین روی درب‌ها آرم و علائم و مسیر تردد تاکسیرانی دارد.

  سرپرست سازمان تاکسیرانی اهواز می گوید: براساس آمار اسمی، درحال حاضر در اهواز یک هزار و ۹۴۵ دستگاه تاکسی فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۷۳ دستگاه ون و مابقی تاکسی‌های پلاک "ت" هستند، ضمن اینکه تاکسی‌های اروندی نیز در فرودگاه بین المللی اهواز کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهند.

آقای صفی خانی گفت: بیش از یک هزار و ۷۵۰ دستگاه و ۸۸ درصد از خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی شهری بیش از ۱۰ سال عمر دارند و براساس قانون هوای پاک، فرسوده هستند، به عبارت دیگر یک هزار و ۵۳۷ دستگاه ۱۰ تا ۱۵ سال و ۱۸۶ دستگاه نیز بیش از ۱۵ سال عمر دارند.

او با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر فقط ۲۲۰ نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است، یعنی بطور متوسط سالانه ۲۰ دستگاه خودرو نوسازی شده اند، گفت: ۷۰۰ راننده در اهواز داشتیم که به دلیل نداشتن شرایط و تمکن مالی خودروی خود را اسقاط نقدی کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.