رئیس سازمان بنیاد شهید:

مدیران استانی مسائل خانواده شهدا و ایثارگران را حل کنند

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مسئولان استانی مساله خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه کسانی که شرایط خاصی دارند را حل کنند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پنجشنبه ۲۵ آذر در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با گرامیداشت یاد شهید صادق گنجی، یکی از اهداف سفر خود را شرکت در یادواره این شهید در برازجان عنوان و اظهار کرد: پاسداشت یاد شهدا، بررسی مسائل خانواده شهدا و ایثارگران، رسیدگی به طرح‌های در دست اجرا و نظارت بر عملکرد بنیاد شهید و ایثارگران استان را از دیگر اهداف سفر خود به استان بوشهر برشمرد.

او با بیان اینکه مطابق برنامه، منابع مالی مورد نیاز برای اجرای فعالیت‌های بنیاد شهید تامین شده است و از برنامه عقب نیستیم، اضافه کرد: یکی از درخواست‌های ما از مسئولان استانی این است که مساله خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه کسانی که شرایط خاصی دارند با کمک با مدیران استانی حل شود.

به گفته رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور،  در برخی استان‌ها با کمک مدیران استانی و شهرستانی تقریبا همه مسائل مربوط به جامعه ایثارگری آن استان حل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز با اشاره به تاکید امام خمینی و رهبر انقلاب بر رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: جامعه هدف سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از ارکان رحمت الهی به شمار می‌روند و بخشی از شکر نعمت نظام خدمت به خانواده شهدا و ایثاگران است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه هر یک از خانواده شهدا اقتضائات خاص خود را دارند که باید به آن‌ها توجه شود، افزود: تامین مسکن و امور رفاهی، ایجاد اشتغال پایدار، حفظ شان تجلیلی و تعلیمی شهدا و حفظ حقوق خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه‌های مختلف باید مورد نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

او نبود توازن میان اعتبارات و نیاز‌ها را یکی از مشکلات این نهاد عنوان کرد و گفت: بخشی از این نیاز‌ها باید در سطح ملی و بخشی در سطح استانی تامین شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه شهدای استان بوشهر از قشر‌های مختلف هستند، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد مردم این استان در همه عرصه‌های دفاع از هویت ملی و دینی حضور داشته‌اند و استان بوشهر سرزمین شهدا است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: با همت مدیران استان، آمادگی وجود دارد که در زمینه اشتغال خانواده شهدا و ایثارگر، تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها، ایجاد زمینه برای استفاده خانواده شهدا و ایثارگران از امکانات بهداشت و درمان استان و تلاش برای تکمیل اردوگاه‌های بنیاد شهید، گام‌های موثری برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.