فرماندار جلفا مطرح کرد؛

ضرورت ساماندهی پایانه مرزی نوردوز

فرماندار جلفا گفت: پایانه مرزی نوردوز نیازمند ساماندهی و توسعه زیرساختهاست.

آقای عطاپور در جلسه ساماندهی پایانه مرزی نوردوز گفت: با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها از پایانه مرزی نوردوز از ۱۵۰ دستگاه در روز به بیش از ۵۰۰ دستگاه طی ماه‌های اخیر، متاسفانه زیرساخت‌های موجود جوابگوی حجم بالای تردد‌ها نیست.

وی اظهار داشت:به همین منظور طی روز‌های گذشته با جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام شده، مقدمات ایجاد پس کرانه ویژه کامیون‌های ترانزیتی در شهر سیه رود فراهم شده است و در روز‌های آتی شاهد گشایش آن خواهیم بود.

وی افزود: به منظور تسریع در ارائه خدمات به کامیون ها، محوطه تخلیه و بارگیری متعلق به شرکت خدمات گمرکی و انبار‌های عمومی هم به بیرون از محوطه پایانه انتقال می‌یابد.

فرماندار جلفا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی بیشترین مرز را با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان دارد بیشترین صادرات نیز از طریق پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز صورت می گیرد که در رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد.

در این جلسه در خصوص تسهیل در تردد مسافر و کامیون‌های ترانزیتی و همچنین تسریع در استقرار دستگاه ایکس ری مسافری در پایانه نوردوز تصمیم گیری شد.

پایانه نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس تنها مرز مشترک ایران با کشور ارمنستان و دروازه ورود ایران به بازار اورسیا محسوب می‌شود.

ارزش کالا‌های صادر شده از گمرک نوردوز در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.