۱۵ درصد کلاس‌های استان تهران تخریبی هستند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: ۲۳ درصد کلاس‌های استان تهران نیازمند مقاوم سازی هستند.

 عباس زارع مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در سال‌جاری، ۶۲ مدرسه را در قالب ۵۹۴ کلاس با زیربنای ۸۰ هزار و ۱۰۶ متر مربع تحویل ادارات آموزش و پرورش استان داد.

وی با بیان این که ۳۱ پروژه دیگر در برنامه تحویل قرار دارد، گفت: ۹۰ درصد این پروژه‌ها در دهه مبارک فجر با ۲۹۶ کلاس و زیربنای ۴۰ هزار و ۵۳ متر مربع افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی موتورخانه ۱۴۵ مدرسه و ۱۷۰۰ کلاس را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: شعله مستقیم گرمایشی در مدارس استان تهران حذف شده و فقط سیستم گرمایشی موتورخانه مستهلک را داریم.

زارع با تأکید بر این که آسفالت و ایزوگام مدارس نیز به‌زودی عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: ۱۵ درصد کلاس‌های تهران تخریبی هستند و ۲۳ درصد کلاس‌ها نیازمند به مقاوم سازی نیز در استان تهران وجود دارد.

وی با استناد به بند «ی» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر اینکه آموزش و پرورش اجازه فروش املاک مازاد برای جایگزین کردن مدارس استاندارد را دارد، اظهار کرد: این طرح هم اکنون در پروسه مزایده قرار گرفته و از ظرفیت خیرین استفاده می‌شود تا مدارس بیشتری ساخته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار