رئیس سازمان قضایی گلستان مطرح کرد:

کاهش جمعیت کیفری هدف مشترک سازمان قضایی و نیروهای مسلح

رئیس سازمان قضایی گلستان به همراه فرماندهان نظامی و انتظامی از نزدیک با مددجویان بند نظامی کانون اصلاح و تربیت گرگان دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر غلام الواری رییس سازمان قضایی گلستان در این دیدار گفت: بازدید همزمان مسئولین سازمان قضایی و فرماندهان نظامی از کانون اصلاح و تربیت حاکی از اهمیت حل مشکلات مددجویان است.

وی افزود: برنامه های مشترک با نیروهای مسلح علاوه بر کاهش جرائم نظامی به سمت کاهش جمعیت کیفری سوق داده شده تا سربازان وظیفه از چالش های دوران خدمت با موفقیت عبور کنند.

الواری تاکید کرد: در این مسیر هوشیاری و احساس مسئولیت پذیری فردی بسیار تعیین کننده بوده و اساس مسیر خدمتی اشخاص را شکل می دهد.

وی با بیان اینکه باید به مجرم کمک کنیم به آغوش جامعه برگردد، اظهار داشت: برخی با نادیده گرفتن قانون مرتکب جرم می شوند که باید با رویکرد اصلاح و تربیت زمینه بازگشت به یگان خدمتی را برای آنان فراهم آوریم‌.

الواری تصریح کرد: نتیجه برنامه های فرهنگی، تربیتی و حقوقی آگاهی بخشی از آثار منفی و عواقب ارتکاب جرم و در نتیجه کاهش جمعیت کیفری است.

رییس سازمان قضایی استان تاکید کرد: در رویکرد قضایی به جز جرائم مهم تا جایی که قانون به ما اجازه دهد، از مجازات های جایگزین حبس در صدور آراء استفاده خواهیم کرد.

سردار علی ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوای استان با تاکید بر اینکه تعداد ۲۰ بسته معیشتی به خانواده مدجویان اهدا خواهد شد، گفت: ادامه رویکرد تربیتی کانون اصلاح و تربیت پس از دوران حبس توجه بیشتر به محکومین بند نظامی در محیط خدمتی است.

وی تاکید کرد: نظارت بر رفتار فرد مجرم بر عهده فرمانده مستقیم یگان است که باید کاملا هوشیارانه شرایط، اوضاع و احوالف افراد مستعد به ارتکاب جرم را تحت کنترل داشته باشند.

ملک بیان داشت: در کنار فرماندهان ارگان های نظارتی باید با کسب اطلاع از مشکلات سربازان و مشاوره اجتماعی انگیزه ادامه خدمت در آنان را تقویت نمایند.

در ادامه سردار محمد سعید فاضل دادگر فرمانده انتظامی استان گفت: اقدامات اساسی مانند افزایش حقوق منجر به ارتقاء معیشت سربازان وظیفه در کاهش جرائمی مانند فرار از خدمت بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: برای کاهش جمعیت کیفری و حل مشکلات زندانیان همکاری لازم با سازمان قضایی را خواهیم داشت.

در این بازدید رییس سازمان قضایی طبق موازین قانونی در خصوص حل مشکلات قضایی محکومین بند نظام دستورات لازم را صادر نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.