فرماندار پیرانشهر:

۴۵۰ هزار تُن انواع کالا از مرز تمرچین صادر شد

فرماندار پیرانشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۰ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار از مرز تمرچین این شهرستان به کشور‌های مختلف صادر شده است.

خضر کاک‌درویشی فرماندار پیرانشهر گفت:کالا‌های صادر شده از مرز تمرچین پیرانشهر شامل انوع مصالح ساختمانی، لوله و اتصالات فولادی، میوه و تره‌بار و وسایل و لوازم خانگی بوده که از نظر وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امسال ترانزیت کالا در تمرچین در مقایسه با سال قبل ۱۱۰ درصد افزایش یافت، افزود: امسال ۳۸۰ هزار تُن انواع کالا شامل مواد سوختی، مواد اولیه انواع شوینده‌ها، غلات و آرد از این مرز ترانزیت شده است.

امسال برای نخستین بار ارزش کالا‌های ترانزیتی در مرز تمرچین به یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون دلار رسیدفرماندار پیرانشهر: ۴۵۰ هزار تُن انواع کالا از مرز تمرچین صادر شد

فرماندار پیرانشهر اضافه کرد: با توجه به مشوق‌ها و معافیت‌های خاص که در این مرز به تجار و بازرگانان داده می‌شود، امسال برای نخستین بار ارزش کالا‌های ترانزیتی در تمرچین به یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون دلار رسید.

وی در خصوص تردد انواع کامیون‌های ویژه صادرات و واردات در مرز تمرچین نیز یادآور شد: امسال در مجموع ۱۵۱ هزار و ۵۴۰ دستگاه کامیون از این مرز تردد داشته که این تعداد نیز در مقایسه با سال قبل ۲ برابر شده است.

کاک‌درویشی با بیان اینکه امسال به طور میانگین روزانه بیش از ۴۸۰ دستگاه کامیون در این پایانه مری تردد کردند، ادامه داد: امسال پس از سفر رییس جمهور به پیرانشهر (اواخر اردیبهشت) علاوه بر ۲۴ ساعته شدن تردد خودرو‌های ترانزیتی، ممنوعیت اقلام ترانزیتی نیز در این مرز برداشته شده است.

فرماندار پیرانشهر با اشاره به تردد ۴۷۲ هزار مسافر و زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر گفت: امسال تردد مسافران، گردشگران و زائران اربعین از این مرز در مقایسه با سال قبل ۱۱۵ درصد افزایش یافته که تحقق تردد این تعداد مسافر از این مرز، رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

کاک‌درویشی تاکید کرد: امسال برای نخستین بار مرز تمرچین پیرانشهر جهت اعزام زائران اربعین حسینی بازگشایی شده بود و بیش از ۴۸ هزار نفر از زائران استان‌های شمال غرب کشور از طریق این پایانه مرزی به کربلای معلی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با حمل و نقل اقلیم کردستان عراق برای انتقال زائران از تمرچین به سلیمانیه و بغداد امضا شده بود، افزود: بسیاری از زائرانی که از مرز تمرچین اعزام شدند، رضایت کاملی از این انتخاب خود داشتند.

فرماندار پیرانشهر افزود: عبور زائران از پیرانشهر برای مردم این شهر مایه خیر و برکت شد و اهالی این منطقه استقبال بسیار خوب و به یادماندنی از زوار امام حسین (ع) انجام دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.