وزیر ارشاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به دنبال ساخت و گسترش کتابخانه‌های مرکزی در تمامی مراکز استان‌ هستیم

محمد مهدی اسماعیلی تاکید کرد: در حال حاضر ۴ هزار کتابخانه در کشور داریم و در تمامی مراکز استان‌ها به دنبال ساخت کتابخانه مرکزی هستیم.

محمد مهدی اسماعیلی در ارتباط با برنامه‌های دولت در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: در این حوزه جدای از برنامه‌های مناسبتی مثل هفته کتاب برنامه‌های دیگری نیز داشته و داریم.

او گفت:‌نزدیک به ۴ هزار کتابخانه در کشور داریم و در حال انجام کار گسترده‌ای در تمامی مراکز استان‌ها هستیم و به دنبال ساخت کتابخانه مرکزی در تمامی این مراکز هستیم.

او ادامه داد: در یک سال اخیر تعداد مشترکین در کتابخانه‌های عمومی ما از ۷۰۰ هزار نفر به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است و یعنی افزایشی بیش از ۲ برابری داشته و این موضوع در پی برنامه‌های تشویقی ما بوده است.

وزیر ارشاد افزود: بنده از فرصت شبکه‌های اجتماعی خود استفاده و کتاب‌های جدید را به مردم معرفی می‌کنم و به همکاران خود در هیئت دولت همیشه کتاب‌های جدید را معرفی و اهدا می‌کنم.

او گفت: در حوزه ترویج کتاب تنها در جشنواره بین المللی امام رضا بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مسابقه کتاب خوانی ما شرکت کردند که حرکت بزرگ و مهمی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
کتاب خوانی مگه وجود دارد که کتابخانه می خواهد بهتر است حوزه دیجیتال کتاب و.......گسترش داده شود کتاب به عصر حجر رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۱
کاش وزیر ارشاد یه نظارتی به برخی تئاترهایی که در صدد رواج روابط ناسالم و قبح زدایی از مسایل جنسی هستند و بی محابا به روی صحنه میروند میکرد. فکر میکنم جزو وظایف ذاتی و اصلی این وزارتخانه هست. تغییرات فرهنگی در جوامع به آرامی صورت می گیرند به طوری که وقتی خبر می شویم که دیکر کار از کار گذشته است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
با عرض سلام و احترام
عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت در سال ۱۳۸۳ آغاز شد و با توجه به وعده‌های مدیران وقت، ساخت آن از سال ۹۸ به طور جدی وارد فاز عملیاتی شد بطوریکه در مرداد ۱۴۰۰ توسط معاون رئیس جمهوری وقت افتتاح شد اما همچنان تکمیل و تجهیز نگردیده و به بهره برداری نرسید.امیدوارم پیام بنده به گوش وزیر محترم ارشاد برسند و دستورات لازم جهت تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور صادر گردد.
با تشکر از توجه شما
آخرین اخبار