سازمان عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره مرگ مهاجرین در مرز ملیلیه شد

پس از مرگ ده ها پناهجو و مهاجر در مرز ملیلیه، شهر برون مرزی متعلق به اسپانیا، سازمان عفو بین الملل از جامعه بین المللی خواست که در این باره تحقیق کند.

بربنیاد گزارشی که توسط سازمان عفو بین الملل نشر شده‌است، در اواخر ماه جون براثر رفتار خشونت آمیز با پناهجویان در حصار مرزی با ملیلیه، دست کم ۳۷ تن جان باختند و ۷۷ تن دیگر هنوز مفقود به شمار می‌آیند.

در تاریخ ۲۴ جون، شماری از پناهجویان و مهاجران سعی کردند وارد شهر برون مرزی ملیلیه شوند که در شمال افریقا و در مراکش قرار دارد، اما بخشی از قلمرو اسپانیا است.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی مراکش در آن روز برخورد شدیدا بی رحمانه ای در برابر پناهجویان داشته‌اند. بر بنیاد گزارش عفو بین الملل که به این منظور گزارش های شاهدان، ویدیوها و عکس های ماهواره ها را ارزیابی کرده است، پرتاب کردن سنگ به سوی پناهجویان از جمله اقدامات ماموران پلیس بوده است. براین اساس ماموران پلیس در حالی که مهاجران روی زمین افتاده بودند، به لت و کوب و لگد زدن به آن ها ادامه داده‌اند.

به گفته یکی از شاهدان، نیروهای امنیتی اسپانیایی نیز افراد زخمی را از طریق مرز به سوی مراکش به عقب رانده‌اند.

در ادامه گزارش عفو بین الملل آمده است که نهادهای دولتی هر دو کشور اسپانیا و مراکش کمک های طبی لازم را به پناهجویان زخمی نرسانده‌اند.

فرانسیسکا ویلمار، کارشناس پناهندگی در عفو بین الملل گفت: ما خواهان روشنگری در این باره هستیم که چه کسی مسئول خشونت بی رحمانه و مرگبار برعلیه پناهجویان است.

ویلمار افزود نهادهای دولتی شش ماه پس از این وقایع مرگبار نتایج تحقیقات را نشر نکرده‌اند لذا این تصور ایجاد می‌شود که آن ها «قصد پنهان کردن اتفاقات» را دارند. ویلمار خواهان این شد که اتحادیه اروپا به این موارد رسیدگی کند. به گفته او، همکاری اسپانیا و مراکش در زمینه محافظت از مرزها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

شماری از پناهجویان و مهاجران تلاش می‌کنند از حصارهای بلند در مرز بین خاک مراکش و ملیلیه عبور کنند تا به این وسیله وارد خاک اسپانیا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار