اذعان مقام سابق اتریش به افتادن اروپا در دام آمریکا

معاون پیشین صدراعظم اتریش اذعان کرد تحریم‌ها ضد روسیه ما را به گاز گران آمریکا وابسته کرده است.

اتحادیه اروپا تلاش می‌کند نهمین بسته تحریمی خود را ضد مسکو به تصویب برساند. این تحریم‌ها بخش‌های مختلف و از جمله بخش‌های بانکداری و معادن را هم در بر می‌گیرد. با این حال معاون پیشین صدر اعظم اتریش معتقد است تحریم‌های پیشین اثرات ملموسی به همراه نداشته است.

هاینتز کریستیان استراچی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: تحریم‌ها ضد روسیه ما را به گاز گران قیمت آمریکا وابسته کرده است.

معاون پیشین صدراعظم اتریش گفت: تحریم‌ها تنها به مردم آسیب وارد می‌کنند. ما امروز شاهد کمبود مواد خام در بخش صنعتی هستیم. ما شاهد کمبود مواد در بخش گاز و برق هستیم. ما شاهد کمبود‌ها در بخش انرژی هستیم. ما شاهد افزایش بهای کالا‌ها هستیم. این قطعا بخش صنعتی را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: این موضوع اقتصاد و مردم اتریش را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و آن‌ها باید هزینه‌های زیادی را در زندگی خود متحمل شوند. در برخی از موارد خانوار‌ها شاهد افزایش ۶ درصدی بهای کالا‌ها هستند. بسیاری از مردم با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند. این موضوع سبب افزایش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود. این به منزله ناامنی اقتصادی برای مردم کشور است. باید از افزایش تورم تا ماه مارس سال آینده واهمه داشته باشیم. شاهد ورشکستگی‌های متعدد هستیم. این روند رو به افزایش است و به خاطر تحریم‌ها ما گاز ارزان روسیه را از دست داده ایم.

هاینتز کریستیان استراچی گفت: حالا هم شاهد آن هستیم که تحریم‌هایی که به نفع اتحادیه اروپا و ناتو وضع شده اند سبب شده است که ما به گاز آمریکا وابسته شویم. این گاز بسیار گران قیمت است. تمامی این تحولات به نفع ما نیست. به خاطر اقدامات اتحادیه اروپا ابتکار‌های موجود برای رسیدن به صلح را از دست داده ایم. متاسفانه هیچ رهبری در اتحادیه اروپا تمایلی برای نزدیک شدن به میز مذاکره ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
افزایش 6 درصدی کالا و ادامش ورشکستگی ....
6 درصد کالا گران شده اونوقت ورشکستگی ؟؟؟!
پس این وسط ما با افزایش روزانه قیمتها و درصدشم که چه عرض کنم .. واقعا چی باید بگیم؟؟!
حالا جدای این حرفها ، اروپا و.. حقشونه چون هر سازی آمریکا میزنه میرقصن و الان خود آمریکا داره چند برابر گازشو به همین ابله ها میفروشه ولی باز این احمقها پیروی میکنند از آمریکا!!
واقعا اگه آمریکا کمبود گاز پیدا میکرد (فروش وصادرات چندبرابری پیشکش) نفت و گاز روسیه را تحریم میکرد؟؟!
فکر کنم همون ، مرگ خوبه برای همسایه باشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
ای بدبخت...راه خودتون رو از امریکا جدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
طرفداران تحریم ایران تازه فهمیدن که تحریمها تنها به مردم آسیب وارد میکند!،عجب!
آخرین اخبار