تخصیص ۶۰ درصد اعتبار سفر رییس جمهور به طرح چهارخطه خرم آباد – کوهدشت

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان در جریان سفر ۱۹ آذر سال گذشته رییس جمهور به استان برای تکمیل چهارخطه خرم آباد – کوهدشت مصوب شد که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وحید کرم الهی گفت: ۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ در سال گذشته جذب و امسال نیز ۲ فقره تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر برای این طرح ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین محور‌های در دست ساخت استان، چهارخطه خرم آباد – کوهدشت به طول ۸۷ کیلومتر می‌باشد که تاکنون ۷۴ کیلومتر آن انجام شده و زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ۱۳ باقی مانده نیز در ۲ قطعه هشت و پنج کیلومتری در حال ساخت می‌باشد که قطعه اول از خرم آباد به سمت کوهدشت بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد و اقدامات اساسی در پیچ "گیلوران" صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: این پیچ نزدیک به شهر و معارضان، تاسیسات شهری، اراضی، باغات و منازل مسکونی بسیاری در جوار آن بود که انفجار و سنگبرداری عظیمی به همراه انتقال آب‌های سطحی، تملک، رفع معارض و بهسازی کانال‌های آب کشاورزی در آن صورت گرفت و هم اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت در حال اتمام است.

کرم الهی با بیان اینکه حدود پنج کیلومتر در واریانت چنار نیز به عنوان قطعه دوم، به دلیل قوس و شیب زیاد حذف می‌شود ادامه داد: پل‌های اصلی مسیر نیز ساخته شده و پیشرفت فیزیکی کل چهارخطه در حال ساخت ۹۰ درصد می‌باشد.

وی گفت: به تازگی نیز از محل تسهیلات ماده ۵۶، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای واریانت چنار ابلاغ شده که جذب آن موجب تسریع در روند اجرای طرح می‌شود و در صورت تامین اعتبارات، این چهار خطه بجز در یک مسیر ۳۴۰ متری، تیرماه ۱۴۰۲ بهره برداری خواهد شد.

وی خواستار تداوم همکاری سازمان برنامه و بودجه و نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی به منظور تامین اعتبار این طرح شد و اظهار داشت: محدود ۳۴۰ متر در روستای سراب چنگایی منتهی به کوه و اراضی میراث فرهنگی است که باید در آینده پل بزرگی در این منطقه احداث شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.