رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد:

ارتقای دانشگاه آزاد تایباد به واحد بین الملل به توجه ویژه‌ای نیاز دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد گفت: برای جذب دانشجوی افغانستانی، به توجه ویژه‌ای از سوی نهاد‌های مختلف نیاز است.

فرهاد روهنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد گفت: ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی تایباد به واحد بین الملل نیازمند مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و این مجوز تحصیل دانشجویان خارجی افغانستانی در این شهرستان هم تصمیمات شورایعالی امنیت ملی را می‌طلبد.

او افزود: احتمال این می‌رود که وزارت علوم از ارتقای دانشگاه آزاد تایباد منفعتی نداشته باشد؛ زیرا در دانشگاه‌های مشهد و برخی دیگر از شهرستان‌ها دانشجوی خارجی جذب و شهریه به صورت دلاری اخذ می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد ادامه داد: همچنین آمادگی برای برگزاری کلاس‌ها در مرز دوغارون وجود دارد و در این دانشگاه نیز زیرساخت‌های اقامتی، بنیه علمی و رشته‌های مورد نیاز نسل جوان افغانستان فراهم است.

روهنی بیان کرد: مشترکات و ارتباطات فرهنگی، زبانی و دینی مردم ایران و افغانستان، تقاضا برای تحصیل در ایران از سوی افغانستانی‌ها و همچنین فاصله کوتاه هرات، دومین شهر بزرگ افغانستان، با تایباد از مهمترین عللی هستند که تحصیل دانشجویان افغانستانی در این شهرستان را ممکن می‌سازند.

او تصریح کرد: در صورت ارائه مجوز تحصیل دانشجوی خارجی و ارتقای دانشگاه آزاد به واحد بین الملل، تشریفات مرزی و گذر کنسولی برای اتباع کشور همسایه میسر می‌شود و جذب آنان هم بدون کنکور تا مقطع دکتری انجام‌پذیر است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تایباد اظهار کرد: در این دانشگاه، هزار و ۱۷۰ دانشجو در رشته‌های حسابداری، آموزش و پرورش ابتدایی، حقوق، تکنولوژی آموزشی، برنامه ریزی درسی، مدیریت آموزشی، حقوق خصوصی و ادبیات کودک و نوجوان در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.