لزوم تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به پاپیلوما

رئیس پژوهشکده سرطان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری پاپیلوما تزریق واکسن لازم است.

رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی گفت: پژوهشکده معتمد سابقه پنج ساله در حوزه تشخیص و درمان سرطان دارد و به عنوان قطب علم و فناوری در سرطان پستان به شمار می‌آید. توانمندی، تجربه، سابقه و تخصص در حوزه سرطانی و ظرفیت جهاد دانشگاهی این امکان را به ما داد که در قالب وظیفه اجتماعی به خوبی عمل کنیم.

او افزود: تفاهم‌نامه‌ای در حال امضا است که حوزه این فعالیت از سرطان پستان به سرطان بانوان تبدیل شود و بتوانیم در یک شبکه فراگیر این مسئولیت کم نظیر را به عهده بگیریم. در این راستا یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است، بحث عفونت به ویروس هیومن پاپیلوما یا همان پاپیلومای انسانی است. 

فروشانی بیان کرد: بیش از ۱۵۰ ژنوتیپ معرفی شده که به عنوان زگیل‌هایی که روی دست و پا ایجاد می‌شود می‌شناسید. حدود ۴۰ مورد از این ژنوتیپ‌ها منجر به زگیل‌های تناسلی می‌شوند که برخی خوش خیم و برخی بدخیم هستند.

او اظهار کرد: تشخیص به موقع، شانس درمان بیمار مبتلا را بالا می‌برد و از آنجا که این ویروس بشدت مسری است از انتقال آن جلوگیری می‌کند.آماری در ایران به صورت قطعی نداریم، اما داده‌های غیر رسمی دلالت بر میزان عفونت فراگیر بیش از حد تصور دارد و این موضوع اهمیت شناسایی به موقع و ضرورت استفاده از واکسن در برنامه‌های ملی را گوشزد می‌کند.

رئیس پژوهشکده سرطان گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها امیدواریم پژوهشکده به عنوان مرکز مرجع برای تشخیص این ویروس خطرناک آغاز به کار می‌کند. از زمان آغاز این کار علاوه بر تشخیص تخصصی ویروس و نوع آن، آزمایش‌های تکمیلی که مربوط به آسیب شناسی و مشاوره‌های لازم برای پیشگیری و درمان است را نیز انجام می‌دهیم. می خواهیم با استفاده از ظرفیت‌ها و حمایت‌ها تا دو سه ماه آینده چندین مرکز استانی برای غربالگری این ویروس راه اندازی بکنیم.

برچسب ها: سرطان ، تزریق واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.