مازوت جایگزین گاز در شرکت های بزرگ کرمانشاه

رئیس هیأت مدیره شرکت سیمان سامان غرب گفت : با توجه به فرا رسیدن فصول سرد هرساله گاز شرکت‌های بزرگ قطع و از سوخت جایگزین، مازوت استفاده می‌شود.

گراوندی رئیس هیأت مدیره شرکت سیمان سامان غرب گفت : طی چند سال گذشته زمان قطع گاز طولانی‌تر شده به طوریکه از اواخر آبان‌ماه شروع و تا پایان سال به طول می‌انجامد.

رییس هیأت مدیره شرکت سیمان سامان غرب تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده نفتی مسؤول تأمین سوخت دوم است که به دلیل نیاز نیروگاه‌ها، آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به مصرف روزانه حداقل ۶۵۰ هزار لیتر در روز، تحویل کمتر از پنجاه درصد است سوخت هم‌اکنون از زمان قطع گاز ۳۰ درصد ذخیره را از دست دادیم و اگر تحویل مازوت به همین منوال صورت گیرد تا یک‌ماه آینده کل ذخیره را از دست خواهیم داد.

وی گفت: شرکت‌های بزرگ باید بخشی از مازوت مورد نیاز خود را از استان‌های تهران، مرکزی و خوزستان تأمین کنند که علاوه بر افزایش هزینه، ناوگان داخلی استان هم به دلیل عدم صرفه اقتصادی تمایلی برای حمل مازوت ندارند. همین امر سبب توقف تولید شرکت‌های بزرگ از جمله سیمان می‌شود.

وی گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید اولویت تأمین مازوت را به واحد‌های تولیدی داخل استان بدهد، چون با هزینه تأمین سوخت از استان‌های دیگر که به ما تحمیل می‌شود با ضرر مواجه خواهیم شد؛ اگر این مشکل تا یک‌ماه آینده حل نشود امکان توقف تولید وجود دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.