اعلام آمادگی ایران برای انتقال زندانیان عراقی به این کشور

سفیر ایران در عراق روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ با آقای «خالد الشوانی»، وزیر دادگستری این کشور در محل وزارت خانه مذکور در بغداد گفتگو کرد.

محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ با آقای «خالد الشوانی»، وزیر دادگستری این کشور در محل وزارت خانه مذکور در بغداد ملاقات و گفتگو کرد .

در این ملاقات، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق و انتصاب وی در راس وزارت دادگستری، اظهار کرد: عراق عزیز به عنوان کشوری قوی، مستقل، پیشرفته و باثبات مطلوب ماست و آماده همکاری و مساعدت در هر زمینه‌ای باتوجه به وجود پیوند‌های سرزمینی از حیث فرهنگی، دینی و اجتماعی هستیم و امیدوارم سطح همکاری میان وزارتخانه‌های دادگستری دو کشور بیش از پیش ارتقاء پیدا کند.

آل صادق بر آمادگی کشورمان جهت انتقال زندانیان عراقی دربند در ایران به کشورشان اشاره کرد و متقابلا خواهان مساعدت طرف عراقی در رابطه با انتقال آن دسته از محکومین ایرانی گردید که در زندان‌های عراق هستند و بر لزوم تسریع در این فرآیند تاکید کرد.

الشوانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران مبارزه با رژیم بعث و نیز دریافت کمک‌های نظامی و مستشاری درجنگ علیه داعش، افزود: حفظ و تقویت هرچه بیشتر مناسبات در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل قضائی مورد تاکید ما است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اقلیم کردستان نباید محل صدور تسلیحات به ایران باشد
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۵:۱۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
برادر عزیز اقلیم کردستان عراق می شود گفت اصلا یه کشور حدا از حکومت عراق و مردم استانهای دیگر برای مسافرت به اقلیم کردستان باید هفت خان رستم میگزرد وبا محوز ویه کم مانده با گذرنامه ....اصلا حکومت عراق اسلط حتی برای صدور نفت از استان کرکوک هم نداره وکلا به جیب مسعود بارزانی سرازیر میشه....وسفارتخانه های امریکا واورپا در اربیل و کونسلگری اسرائیل در قلب سلیمانیه و اربیل......دیگه چه توقع داری از حکومت عراق.....اینها بخاطر استان کرکوک از قلمرو حکومت اقلیم خارج از لحاظ تسلط ارتش وبیرون کردن پیشمرگ واسایش....جرات جدا شدن از عراق ندارن و إلاّ خیلی وقت جمهوریت کردستان اعلان کرده بودن......چون امریکا انگلیز اسرائیل اورپا عربستان پشتبان اینا هستن.
آخرین اخبار