ادامه اعتصاب‌ها در انگلیس و افزایش سرسام آور قیمت برق

دولت انگلیس در حالی که برای غلبه بر موج گسترده اعتصاب‌ها دست به دامن ارتش شده است،‏‌‏ با رکورد قیمت برق نیز مواجه شد.

اعضای دولت انگلیس ساعاتی دیگر در چارچوب نشست موسوم به کبرا تشکیل جلسه خواهند داد تا ابعاد، پیامد‌ها و نحوه غلبه بر اعتصاب کارکنان مشاغل عمومی را بررسی کنند. گفته می‌شود معاونین وزیر دفاع هم در این جلسه حضور دارند تا آخرین هماهنگی‌ها درباره مقابله با شرایطی که در ۳۰ سال گذشته کشور سابقه نداشته است صورت گیرد.

به گزارش روزنامه گاردین، مقام‌های دولتی پیشتر گفته بودند که نیرو‌های ارتش انگلیس قرار است جور کارکنان معترض از بخش‌های بهداشت و درمان تا شبکه ریلی و ماموران مرزی را در ایام اعتصاب بکشند.

بیش از یک صد هزار پرستار قرار است روز پنجشنبه برای نخستین بار در تاریخ این کشور دست از کار بکشند. آن‌ها در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات معیشتی خواستار بهبود شرایط کاری و افزایش دستمزد‌های خود هستند. در همین حال هزاران نفر از رانندگان خودرو‌های آمبولانس نیز قرار است ۲۱ دسامبر اعتصاب کنند.

این درحالیست که کارکنان فرودگاه‌های گتویک، هیترو، منچستر، بیرمنگام، و کاردیف هم به مدت ۸ روز از ۲۳ دسامبر تا سال جدید میلادی دست از کار می‌کشند و کارکنان شبکه ریلی و اداره پست هم اعتصاب‌های گسترده‌ای برای ایام کریسمس و سال آینده برنامه ریزی کرده‌اند.

وزیر کشور انگلیس از مردم خواسته تا پیش از تهیه بلیت برای سفر‌های خارجی در ایام تعطیلات، بیشتر فکر می‌کنند؛ چراکه اعتصاب کارکنان مرزی منجر به تشکیل صف‌های طولانی در فرودگاه‌ها خواهد شد.

بر اساس گزارش ها، بیش از دو هزار نیروی ارتش برای رانندگی خودرو‌های آمولانس و انجام تشریفات در فرودگاه‌ها دوره دیده‌اند؛ ۶۰۰ نفر از آن‌ها نیز وظیفه کارکنان نیروی‌های مرزی را برعهده خواهند داشت.

افزایش سرسام آور قیمت برق در انگلیس

اپراتور ملی برق انگلیس نیز امروز (دوشنبه) از ثبت رکوردی تازه برای قیمت برق حاصل از انرژی باد خبر داد و اعلام کرد که سرما و یخبندان و افزایش تقاضا در گرماگرم بحران انرژی حاصل از جنگ در اوکراین به این وضعیت دامن زده است.

همزمان با سرمای شدید و کاهش عرضه برق در انگلیس قیمت برق تولیدی حاصل از انرژی بادی رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. براساس گزارش‌ها قیمت برق برای تحویل در روز دوشنبه به رکورد ۶۷۵ پوند در هر مگاوات ساعت رسیده و در زمان اوج تقاضا در ساعت ۵ تا ۶ بعد از ظهر از رقم دو هزار و ۵۸۶ پوند در مگاوات ساعت گذشته است.

این وضعیت به ویژه با سردتر شدن هوا و افزایش تقاضا برای انرژی در حال تشدید است و در نتیجه باعث بالا رفتن قیمت قبوض انرژی شده است که ادامه اعتصاب‌ها را تشدید خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار