رئیس قوه قضاییه:

از شماتتِ شماتت‌گران نگران نباشید/ محور ما قانون است

محسنی اژه‌ای گفت: قضات و مسئولان قضایی باید براساس عدل، انصاف و قانون‌مداری، امور را پیش ببرند.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲۱ آذر) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، ضمن اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب به دست گروهک تروریستی منافقین، اظهار کرد: آیت‌الله دستغیب یک عالم وارسته و دلسوز و خیرخواه برای مردم بودند و در امورات اجتماعی و اصلاح ذات‌البین همواره پیشقدم در خدمت به مردم بودند، اما گروهک تروریستی منافقین شخصیتی مردمی همچون ایشان را ترور کرد؛ گروهکی که با دشمن‌ترین دشمنان این مردم هم‌پیمان شد و اکنون نیز تحت‌الحمایه مستکبران، مشغول دروغ‌پردازی و تحریک به اغتشاش و قتل در کشور است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به هفته پژوهش، بیان داشت: پژوهشگاه قوه قضائیه باید با لحاظ چالش‌ها و خلاء‌ها، آینده‌نگری و پیش‌بینی مسائل آینده و تعبیه سازوکار‌های متناسب و همچنین ضرورت تحول و تعالی، امورات پژوهشی ناظر بر دستگاه قضایی را به پیش ببرد و نیاز‌های ضروری قوه قضائیه را مرتفع سازد و در این مسیر از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه و بخش‌های پژوهشی سایر دستگاه‌ها نیز به فراخور موضوع، بهره بگیرد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به برگزاری همایش ارتقاء شفافیت توسط سازمان بازرسی کل کشور با حضور مقامات و مسئولان عالی قوا و دستگاه‌های مختلف، اظهار داشت: ما هنوز نتوانسته‌ایم معنای دقیق «شفافیت» و حدود و ثغور آن را شفاف کنیم؛ این مقوله نیازمند اهتمام بیشتری است. گاهی با توجیه شفافیت، در احوالات شخصی افراد ورود می‌شود و با یک سوء‌ظن و خبر غیرموثق، بعضاً آبروی یک فرد یا جمع یا یک نهاد بر باد می‌رود و بعضاً نیز به حیثیت کشور لطمه وارد می‌شود.

رئیس عدلیه افزود: گاهی نیز در مواردی که حق مردم، دانستنِ موضوع است، به صورت بی‌وجه یا بعضاً با وجه‌هایی که احیاناً متضمّن منافع است، محدودیت‌هایی با قانون یا مقرره ایجاد می‌شود که اجمالاً بعداً مشخص می‌گردد ضرر این ایجاد محدودیت در دانستن مردم، از نفعش بیشتر است و همین امر سبب بی‌اعتمادی و فاصله مردم و عدم مشارکت فعالانه آن‌ها در بعضی مقولات می‌شود.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت تحصیل یک جمع‌بندی کامل و جامع از ۶۰۰ مقاله ارسال شده به همایش ارتقاء شفافیت، تصریح کرد: وقتی صحبت از شفافیت می‌شود، فوری موضوع شفافیت در مسائل اقتصادی و مالی به اذهان متبارد می‌شود؛ اگر چه شفافیت در مسائل اقتصادی و مالی، مقوله بسیار مهمی است، اما در سایر موضوعات نظیر مسائل اجتماعی و سیاسی و ... نیز لحاظ اصل شفافیت ضروری است.

قاضی‌القضات در ادامه ضمن تشریح و تبیین ابعاد و جوانب مختلف مقوله شفافیت، بیان داشت: وقتی فردی به عنوان متهم دستگیر می‌شود، این با منطق و قانون سازگار نیست که ما او را ملزم کنیم اصطلاحاً سفره دلش را باز کند و همه کار‌هایی را که در طول سالیان متمادی مرتکب شده بر زبان بیاورد تا شاید در معرض افشای موضوع مدنظر ما قرار گیرد خداوند ستارالعیوب است این عمل خودش ضد شفافیت است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید مجدد بر اینکه لزومی به محرمانه بودن همه گزارش‌های سازمان بازرسی وجود ندارد، گفت: البته باید توجه داشت که طبق قانون، یک سری از گزارش‌ها حتماً باید ممهور به مهر سرّی یا محرمانه باشند و ما نیز مکلف به اجرا و پیاده‌سازی قانون هستیم؛ اگر چه در صورت لزوم می‌توانیم در این رابطه، به اصلاح قانون مبادرت ورزیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز با اشاره به مطالبی که این روز‌ها از سوی برخی افراد درخصوص محاکمه و مجازات برخی عناصر اغتشاشات مطرح می‌شود، اظهار کرد: قضات و مسئولان قضایی باید بر اساس عدل، انصاف و قانون‌مداری، امور را به پیش ببرند؛ محور ما قانون است؛ اگر به سلیقه عمل کنیم ممکن است حجت نداشته باشیم حتی اگر سلیقه ما درست و صواب باشد.

رئیس عدلیه افزود: مدار حرکت دستگاه قضایی در مسیر حق و قانون است؛ چنانچه مطابق قانون عمل کنیم، حجت خواهیم داشت، اما چنانچه مطابق با سلیقه خود یا فضاسازی‌ها و سلیقه و خواست دیگران و بدون لحاظ قانون عمل کنیم، ممکن است به خطا برویم.

قاضی‌القضات بیان داشت: اگر بر مدار قانون حرکت نکنیم و به خواست و سلیقه و فضاسازی دیگران عمل کنیم، یک روز گفته می‌شود چرا در قبال فلان موضوع قاطعیت وجود ندارد و روز دیگر بعد از اجرای احکام چنین گفته می‌شود که در کار شما اِشکال و ایراد است و هکذا. بعضاً مشاهده می‌شود فردی با اغراض سیاسی، بدون آنکه تفقهی در دین کرده باشد یا آشنایی با قرآن داشته باشد، چنین می‌گوید که آن حکم صادر شده، منطبق با قرآن نیست!

حجت‌‎الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: بنابراین باید در همه امور و رسیدگی‌های قضایی، ضمن اِعمال موازین قانونی، نهایت دقت و در صورت لزوم، سرعت را لحاظ کنیم و خداوند را همواره بر خود ناظر بدانیم و از شماتتِ شماتت‌گران نگران نباشیم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن قرائت مواد ۲۷۹ تا ۲۸۸ قانون مجازات اسلامی و تشریح و تبیین این مفاد قانونی ناظر بر جرائم «محاربه»، «افسادفی‌الارض» و «بغی» و مصادیق و مجازات آنها، توصیه‌هایی تخصصی را خطاب به مقامات قضایی مطرح کرد.

رئیس دستگاه قضا گفت: در ماده ۲۸۲ قانون مجازات اسلامی، ناظر بر محاربه، حدود چهار گانه لحاظ شده است؛ در ماده ۲۸۳ نیز تصریح شده که انتخاب هر یک از حدود چهارگانه مذکور به اختیار قاضی است. این قانونی است که وجود دارد و قضات باید بر اساس آن عمل کنند.
رئیس عدلیه بیان داشت: در ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی ناظر بر «افساد فی الارض» نیز قانون از صراحت برخوردار است.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: قضات ما ملزم به رعایت و لحاظ قانون هستند؛ البته اگر جایی تردید یا شبهه داشتند می‌توانند سؤال کنند و احتیاط کنند؛ در دماء نیز احتیاط حتماً لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
مگه کسی اگه سهوا تو تصادف بمیره راننده هاطی را اعدام می کنند؟؟اون هواپیما اکراینی هم گفتن سهوی بوده مثل هواپیمای شهید بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اقای اژه ای.امیدوارم همونجور که در عرض کتر از یک ماه تونستین یک نفرو اعدام کنید لا اقل در عرض دوماه بتونید ی پ رونده سرقت.ادم ربایی قتل.افترا و ... رو هم به سرانجام برسونید.نه اینکه خودتون باعث اطاله دادرسی بشین.سلیقه ای عمل کردن خوب نیست آقای قاضی القضات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
شما که دم از قانون و شفاف سازی میزنید و در عرض چند روز فورا یکی را اعدام میکنید // مقصر سقوط هواپیمایی اکراینی کی بود چرا دادگاه را علنی برگذار نمیکنید
چرا مقصر و مقصرین را اعدام یا برکنار و خسارت را ازشون نمیگیرید ؟؟// مقصرین دارن به ریش قوه قضاییه و ملت میخندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
باشه قبول ولی اگر محور شما قانون است تکلیف بابک زنجانی چه شد؟تکلیف صنایع فولاد مبارکه چه شد؟تکلیف ناپدید شدن ۲۰ هزار میلیارد تومان در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف چی شد؟ تکلیف سید احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی که توسط قوه قضاییه بازداشت شد چی شد؟ تکلیف محسن پهلوان مدیر شرکت پدیده شاندیز، متهم به اختلاس ۹۴ هزار میلیارد تومانی چی شد؟ تکلیف پرونده کرسنت که به خاطر آن ۱۴٫۵ میلیارد دلار جریمه شدیم و استارت اویل چی شد؟ تکلیف قاسم مکارم شیرازی بازرس ویژه وزارت راه که به اتهام دریافت رشوه بازداشت شد چی شد؟و...... تکلیف محوریت قانون چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
شما yjc فقط در هه اخبارت شدیدا قشری برخورد میکنی و فقط اون اخبار و نظراتی که باب میلتونه میذارید.
من قبلا سایت خبری شما رو دوست داشتم ولی الان ازش متنفرم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اگر قانون را اجرا کرده بودید که وضع مملکت و نظام این طور نمی شد. بگردید توی قوه قضاییه افراد فاسدتان را تصفیه فوری کنید تا این قوه درست شود. وقتی قوه قضاییه درست شد کشور درست می شود.
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
احسنت ب شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
بااحترام به آقای اژه ای !؟
اولا ؛ از قوه قضائیه بخاطر شروع اجرای عدالت (هرچندبسیار دیر) تشکرمیکنیم
درثانی :
باید توجه داشته باشید که کلمه به کلمه از فرمایشات شما بعنوان رئیس قوه (آنهم در این شرائط) مورد تفسیر دشمنان قرار میگیرد ؛
وقتی میفرمائید :
« یکروز ازما شدت عمل میخواهند!
یکروزهم میگویند ... ضدحقوق بشر عمل میکنید »
«یکروز میگویند چرا ...دیرعمل کردید ؟
یکروزهم میگویند چنین حکمی در قرآن نیست!؟)»

براساس آنچه که از گفتار شما برمی آید ؛ اولین سوال این است که :
چرا هیچ تمایزی بین «اکثریت قریب به اتفاق» عده اول گفتار تان ، با «اقلیت بسیار محدود» اغتشاشگر معلوم الحال(بخوان مزدور) تابع آمریکا و انگلیس و ... قائل نمیشوید !؟
گوئی سخن ازنسبتی برابرمیگویید!؟
ودرثانی ؛
این ابهام وجود دارد که :
علی الظاهر خطاب شما به «عده واحدی است» که دم دمی مراج هستند و گاهی سخن از این وگاهی سخن از آن میگویند
که در هر صورت :
دشمنان ما وشما(البته به غلط) میتوانند ؛ آن را بنفع خود تفسیرکنند و اینگونه القاء کنند که حتی رئیس قوه قضائیه هم قائل به دودسته گی و ... موافقان نظام و مخالفان نظام و رهبری در کشور هست
ومیخواهد نقش میانجی عادل را ایفاء نماید و ....!؟
جناب اژه ای ؛
هرچند که شما را فردی ادیب و مسلط به فن سخنوری میدانیم و بعید است (آنهم در این شرائط) اینقدر بی ملاحظه سخن بگوئید ،
لکن انصاف دهید ؛
اگر قرارنبود ،بخاطر مصالح نظام و شرائط موجود ، خیلی خوشبینانه ! حمل برصحت و حسن نیت شما (بی توجهی شما در بکارگیری جملات) کنیم !؟
نباید شما را بخاطر این طرز صحبت ناشیانه مورد سوال دهیم !؟!
به هرحال ، مشفقانه از شما خواهش میکنیم ، در بیانات تان بیشتر دقت کنید

والسلام علی من اتبع الهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
دوتامحله درتهران هم شروع کننده اغتشاش بودن هم ولکن ماجرا نیستن یکی اکباتان و یکی چیتگر،به نظرم باید دراین دومحله اولا ماهواره ها جمع بشه و حتی یک دیش ماهواره وجود نداشته باشه و دوما درساعات غیراداری کلا اینترنت این دومحله قطع بشه تا بطورکل اغتشاش را فراموش کنن و اونطرفیها نتونن بهشون خط بدن،خلاصه همش نباید شاهد عکس العمل انفعالی باشیم باید حرکات هوسمندانه و آفندی هم ببینیم برای کنترل اغتشاشات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
میتوانی دهانها را ببندی، گوشها را ببندی، دستها را ببندی ولی ذهنها را نمیتوانی
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ
۰۳:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
بیشتر همکاران رشوه بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
خبرگزاري صداوسيما... عجيجم تحريم شديد؟ عيب نداره بزرگ شديد يادتون ميره :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
الهی هر کسی طبق اسلام و برای اسلام عمل میکنه حفظ کن
و هر کسی و مسئولی که خیانت و فساد میکنه و خلاف اسلام و بر هوای نفس عمل میکنه نیست و نابود کن
به حق حضرت فاطمه زهرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کدوم قانون ؟؟؟
اگر قانون اساسی جمهوری اسلامی هست من فک نمی کنم تو این کشور ۳۰درصد هم به قانون عمل نمیشه . اون ۳۰ درصد هم به نفع مرفهین بی درد هست.
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۲:۲۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
آقای اژه ای قضات شهامت شما را ندارند کاش خودت هم قاضی می شدید و حکم می دادی و این جنایتکاران را به سزای اعمال ننگینشان می رساندی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
با تمام قدرت باهاشون برخورد کنید سه ماهه به خاطر یه خواسته کودکانه آشوب انداختن تو زندگی و کاسبی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سه ماهه مردم عادی که هیچ دخالتی در آشوب در نظام نداشتن از اینتر نت و اینستا و تلگرام محرومند. خدا باعث و بانیشو لعنت کنه .هرکسی دستور فیلترینگ داده ما که فقط از اینستا و تلگرام و واتساپ برای آشپزی و پوشاک و کیف و کفش دنبال می کردیم .باید قربانی بشیم .خدا باعث و بانی شو لعنت کنه
به خاطر یه عده آشوبگر و اغتشاشگر تحریم شدیم .باید این روش هم برای اختلاس گرها و دزدان سرگردنه مملکت هم انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
کلا اینستا و اینترنت وقتی ذکنترل نشه از اول هرجا میشه مرکز فساد ما هم اگر از اول قانون ملا ک بود قطعی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اصلا دیگه حرف نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کسانی کہ حرمت ھیچ چیز رو نگہ نمیدارن و با مکر حیلہ سوار سادگی یک عدہ شدن و با بھانہ آزادی و اقتصاد ھر غلطی کہ میخوان انجام میدن و یک سری معلوم الحال قطار میشن پشت اینا و تو فضای مجازی و ھشتگ نہ بہ فلان چیز راہ میندازن
جرمشون مشخص و باید مجازات بشن این معلوم الحال ھا ھم نمیتونن با این اداھا از جرم خودشون و اینا کم کنن
ملت ھوشیارن میدونن چہ خبرہ
این سفرہ رو ببرن تو کشور اربابشون پھن کنن
United Arab Emirates
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سلام در حق من . در دادگاه ظلم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
واقعا اثری که دوتا اعدام قوه قضاییه در خوابوندن اغتشاشات گذاشته ،این همه شلیک نیروهای امنیتی و کشتن در صحنه نگذاشته برای همین باید نیروهای امنیتی فقط دستگیرکنن و با پرونده مقدماتی تحویل قوه قضائیه بدن،الانم داد وبیداد دشمن از اعدام بخاطر اثرگذاری این اعدام هست نه اینکه دلشون برای اعدامیان سوخته باشه،فقط باید قوه قضائیه تشویق بشه به اینکار که دلسرد نشه و برای همیشه بساط اغتشاش جمع بشه با اجرای حکم تا آخرین نفر اغتشاشگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
قیمت سکه رو کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اگر بترسیم خیلی بد است
باید شجاع پیش رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
#اژه ای_تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
خدایا به عزت و سربلندیت قسم ، دیگ نمیتونم خوب و بد رو از هم تشخیص بدم ، خدایا کمک کن ، ب همون ایمان قوی که بهت دارم کمک کن ، ببین آدم هاتو . به اسمت حرف میزنن ، به اسمت قانون تعیین میکنن ، بعد میگن خدا گفته .
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۷:۳۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی مشکلی پیش آمد یا از الف شروع میکنیم و به حل میرسیم وگرنه از یاء شروع میکنیم و حتما حل مشکل پیدا میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
با عرض سلام و خسته نباشید. احتراماً خواهشمند است موضوع قطعی سامانه ساجد دیوان عدالت اداری را پیگیری فرمایید. از سه هفته قبل سامانه ساجد قطع شده و امکان دسترسی به آن وجود ندارد. این در حالیست که دیوان عدالت اداری پاسخی در این زمینه ارائه نکرده و پشتیبانی ساجد نیز پاسخگو نیست. با قطعی سامانه ساجد امکان ثبت و پیگیری درخواستها،لوایح و همچنین پیگیری پرونده های هیات عمومی از بین رفته و رسیدگی به پرونده ها نیز متوقف شده است! بنا به شواهد از 25 آبان تاکنون هیچ رایی از هیات عمومی و هیات های تخصصی دیوان صادر نشده است! از گروه حقوقی و قضایی درخواست پیگیری موضوع را دارم. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۷:۲۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
هر وقت دیدید بی تقواها شما را ملامت میکنند بدانید در اوج اقتدار و در راه راست هستید. و دروغ از بمب اتم خطرناک تر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
هرکه با امنیت مردم چه در خیابان چه در خانه بازی کند باید مورد شماتت و مجازات قرار بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
احسنت براین شجاعتتون چند وقت بود دلمون خون شده بود ازاین همه جنایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
متهم پرونده کریپتولند از کشور فرار کرده ، دقیقا شما و همکاراتون توی قوه قضاییه چیکار میکنید یک سال و نیمه هیچ کدوم از مسوولین پاسخ درست نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
هیچ گونه عدالتی در سیستم قضایی
وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
درود خدا و پیامبر(ص) و ملائکه و مومنین بر قاضی عادل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
خداوند از سربازان حوزه قضاوت که برای برپایی عدالت علوی(ع) تلاش می کنند، راضی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شماتت نیست درخواست می کنیم که با اونهایی که امنیت از مردم گرفتند قاطعانه برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
جالبه فقط نظرات موافق رو میزارین و این یعنی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
درباره اقتصاد نظری نداری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
پس این هایی که منفی میدن بی درد حرف میزنه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
الهی همه ی دشمنان اسلام نابود بشن
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
یکیشم خودتی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه رفیعی
۱۹:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کاش دست دزدان راقطع میکردین کاش به دردمردم رسیدگی بشه شکایتم میکنم اندازه دزدان کثیف به مارسیدگی نمیکنند چرا
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۰۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
منافقین از کفار بدترند. حضرت امام خمینی(ره)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
در پاسخ بالایی که میگه جالبه فقط نظرات موافق را میذارین. الان تا حالا که 7 و 25 دقیق صبحه نظر 25 نفر را گذاشته که خواستار نابودی اسلامند و از دشمنان اسلام طرفداری می کنند. ببین چقدر روشنفکره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
درودبه شرفت
آخرین اخبار