سخنگوی وزارت خارجه:

اظهارات بی‌اساس شورای همکاری خلیج فارس با حضور مقام چینی را محکوم می‌کنیم

کنعانی گفت: درباره جزایر سه گانه‌ ایرانی تاکید مجدد داریم که جز لاینفک و ابدی ایران هستند.

نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه با حضور اصحاب رسانه در محل این وزارت خانه برگزار شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود بیان کرد: جا دارد که به بهانه سالروز ایجاد شجره نحس داعش یاد کنم از زحمات قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم و یار او شهید ابومهدی المهندس و همه رزمندگان فداکار و شجاع که جان خود را برای ایجاد شرایط امن برای ملت ایران و منطقه فدا کردند.

جزایر سه گانه‌ای ایرانی جز لاینفک و ابدی ایران هستند

وی در پاسخ به سوالی درباره بیانیه مشترک چین و عربستان گفت: در این موضوع ما به عنوان دستگاه دیپلماسی مواضع خود را به تفضیل بیان کردیم. مایل هستم یک بار دیگر به اصول اساسی خود اشاره کنم که ما هرگونه اتهامات بی اساس اجلاس شورای همکاری خلیج فارس با حضور مقام چینی را محکوم می‌کنیم.

او افزود:در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای مطالب مندرج در این بیانیه را مردود می‌دانیم. عده‌ای در منطقه با عدم توجه به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای نکاتی را بیان کردند که آن هم مردود است.

کنعانی گفت:ایران به عدم مداخله به مسائل منطقه‌ای تایید می‌کند و درباره جزایر سه گانه‌ای ایرانی تاکید مجدد داریم که جز لاینفک و ابدی ایران هستند.

او تاکید کرد:ادعا‌هایی که درباره این جزایر مطرح می‌شود را دخالت در قلمرو سرزمینی ایران می‌دانیم و از سوی هرکس مطرح شود آن را محکوم می‌کنیم.

او گفت:تاکید داریم که مذاکرات رفع تحریم‌های غیر قانونی مرتبط به موضوع هسته‌ای ایران است و ادامه همان مسیر را قابل قبول و دارای قابلیت ادامه می‌دانیم.در مجموع آنچه مربوط به ایران است به سیاست همسایگی پایبند هستیم و آنچه که مرتبط به دخالت در امور داخلی ایران باشد را مردود اعلام می‌کنیم و اجازه دخالت در امور داخلی خود به هیج کس نخواهیم.

مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران غیرقانونی، مردود و محکوم است

کنعانی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره محکومیت اعدام اغتشاش گران توسط مراجع قضایی گفت: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران غیرقانونی، مردود و محکوم است و این موضع رسمی و اعلامی ما است.

او گفت: در این ارتباط کشور‌هایی که ما را محکوم کرده اند را به آن چیزی که در داخل کشور‌های خود در ارتباط با معترضین انجام می‌دهند ارجاع می‌دهیم.

او ادامه داد:کشور‌هایی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر می‌شوند و توسل به خشونت را به طور رسمی اعمال می‌کنند و دستورات سرکوب اعتراضات را رسما خبری و منتشر می‌کنند، حق ندارند در ارتباط با اقدامات قانونی دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد آرامش و تامین امنیت عمومی مردم اظهار نظر کنند و یا در این خصوص اقدامات و رفتار‌های مداخله جویانه‌ای داشته باشند.

کنعانی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات رسانه‌های غربی گفت:آنچه مربوط به مواضع و ارتباطات کشور‌های داخلی است باید گفت که ما هیچگونه اقدام مداخله جویانه را نمی‌پذیریم و متناقض با منشور ملل متحد می‌دانیم.

او افزود:هیچ کشوری حق دخالت در امور کشور‌های دیگر را ندارد. البته اقداماتی که درباره تحریم‌های غیرقانونی از سوی برخی کشور‌ها انجام شد که ایران واکنش سریع و متقابل نشان داد.

کنعانی ادامه داد:برخی کشور‌ها اقدامات تقابل جویانه از سوی ایالات متحده انجام دادند که با توجه به ادامه رفتار‌های غیرسازنده این کشور‌ها و اتحادیه اروپا ایران اقدامات بازدارنده مبتنی بر حق مشروط خودش را استفاده خواهد کرد.ایران در استفاده از ظرفیت‌ها و حقوق قانونی خودش در ایجاد بازدارندگی تردیدی به خود راه نخواهد داد و به موقع اقدام خواهد کرد مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نخواهد ماند و ایران تحت ایجاد فشار امتیاز نخواهد داد.

کنعانی گفت:امروز لیست تحریم‌های جدیدی را علیه برخی نهاد‌های اتحادیه اروپا و شخصیت هایش و برخی نهاد‌های انگلستان و مقامات اعلام خواهیم کرد.

موضوع آوارگان افعانستان بسیار مهم است و جامعه بین الملل در این زمینه مسئولیت دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات رسانه های معاند گفت:با توجه به نقش تحریک آمیز برخی رسانه های فارسی زبان لندن نشین که از میزبانی گرم دولت انگلیس برخوردار است هم دیدگاه خود را اعلام و اقداماتی را صورت دادیم.در حوزه دیپلماسی هم در تهران سفرهای آنها را احضار کرده و درخواست کردیم که اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت این شبکه ها انجام دهند.

کنعانی افزود:مبتنی بر چهارچوب های قانونی اقدامات حقوقی را نیز در مواجه با این شبکه ها آغاز کردیم ،این شبکه ها در اروپا هستند و ما از چهارچوب های قانونی این کشورها استفاده می کنیم و بر اثر اقدامات تروریستی این شبکه ها اعم از آموزش تروریستی و ساخت سلاح و مقابله با مردم و نهادهای امنیتی و.... بسیاری از شهروندان ما جان خود را از دست دادند که شهروندان ما هم اقدامات حقوقی در این زمینه انجام دادند.امیدوارم که در این زمینه اقدامات قانونی این کشورها را شاهد باشیم.

او ادامه داد:درباره کشور عربستان هم ایران موضوعات خود را منتقل کرده است. البته دولت انگلستان برای زمینه و فضایی که برای این رسانه‌ها ایجاد کرده است مسئولیت حقوقی و قانونی دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مهاجران افغانستان در ایران و نشست برگزار شده در این باره بیان کرد:موضوع افغانستان از موضوعات مهم مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هست و درباره کمک به ثبات به افغانستان تلاش‌های حداکثری در طول سال‌های طولانی داشته ایم و ادامه خواهیم داد و از ساز وکار‌های چندجانبه درباره کمک به افغانستان و مردمش حمایت می‌کنیم.

او گفت:موضوع آوارگان افعانستان بسیار مهم است و جامعه بین الملل در این زمینه مسئولیت دارد. ایران از هیچ کمکی به آوارگان افغانستان دریغ نکرده است.

اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کشوری نمی‌دهیم

وی درپاسخ به دسترسی شبکه پرس تی وی گفت:شبکه پرس تی وی به عنوان تنها شبکه انگلیسی زبان مهم ایران بار‌ها در طول سال‌های گذشته به انواع مختلف مورد تحریم قرار گرفته و هم از منظر تکنیکی و فنی هم شرایطی برایش ایجاد کردند که نتواند امکان فعالیت آزاد رسانه ای داشته باشد، گردش آزاد اطلاعات شعاری است که ما مکرر از این شبکه‌ها می‌شنویم، اما تحریم‌های بسیاری را در مواجه با آیت شبکه ایحاد کردند؛ بنابراین معتقدیم که یک اقدام کاملا سیاسی با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:جمهوری اسلامی ایران حق اعتراض را به رسمیت می‌شناسد و همه شهروندان می‌توانند اعتراض خود را به مردم برسانند، اما آنچه که مربوط به ماست این است که اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ کشوری نمی‌دهیم ما اعلام کرده بودیم که درحال بررسی مساله بودیم، اما رسانه‌های غربی به پیش داوری مشغول شدند.

وی درباره سفر به بالکان گفت:سفر درباره توسعه مناسبات دوجانبه انجام شد و موضوعات دو جانبه در دستور کار بوده است. برخی رسانه ها درتلاشند تا افکار عمومی را از مناسبات دو جانبه متاثر کنند از فضای منفی نگاه ایران ناظر بر توسعه مناسبات با این کشورهاست مناسبات فرهنگی مورد اهتمام است جز اهداف و برنامه های ایران این است و اميدوارم توسعه مناسبات مردمی را در دستور کار قرار دهیم.

کنعانی درباره موضع نرم ایران در قبال چین گفت:رابطه چین و ایران در سایه رهبران دو کشور مبتنی بر مصالح دو کشور در حال گسترش است و در همین زمینه میزبان هیات عالی رتبه چین خواهیم بود.

ما در ارتباط با چین نگاه در زمینه توسعه مناسبات داریم و این هدف دو کشور است، در ارتباط با منافع جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی با هیچ کشوری مصالحه نداریم کمااینکه سریع موضع گیری کردیم و سفارت ایران وارد عمل شد و سفیر را خواستیم و دیدگاه خود را با جدیت بیان کردیم.

ایران با جدیت عمل کرد و مواضع خود را بیان کرد درباره موضوعات اساسی مبتنی بر منافع ایران با هیچ طرفی مسامحه نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط با روسیه گفت:این همکاری‌ها درباره منافع دو کشور است، اما درباره هیچ کشور ثالثی نیست و ما به حرف‌های رسانه‌های معلوم الحال توجهی نداریم و البته از گفتن جزیات معذورم.

او افزود:بار‌ها دیدگاه ایران درباره این موضوع رابیان کردیم. ما طرف جنگ اوکراین نیستیم و به هیچ طرفی کمک نکردیم، اما ایران اعلام کرده که آماده است تا به طرف‌ها برای یافتن یک راه حل کمک کند. ادعا‌های مطرح شده علیه ایران انگیزه سیاسی دارد و از سدی کشور‌هایی است که مکرر در حال ارسال سلاح برای یک طرف جنگ هستند

سخنگوی وزارت خارجه درباره تحریم‌های جدید غربی‌ها بر علیه کشورمان گفت:این تحریم‌ها اقدام غیرقانونی و غیر سازنده است و ایران همواره به آن‌ها پاسخ داده است و در واکنش به اقدامات مداخله جویانه امروز فهرست جدید تحریمی خود را علیه مقامات و نهاد‌های اروپایی اعلام خواهد کرد.

وی درباره قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین گفت:درباره این موضوع به طور مفصل بیان کردیم برنامه جامع همکاری‌های ایران و چین به عنوان نقش راه همکاری‌های دو کشور در مسیر اجرا قرار دارد و محل اهتمام جدی دو کشور است و هیاتی که هم وارد تهران خواهد شد بخشی از مذاکرات اجرای این برنامه را به خود اختصاص خواهد داد.

 یک سوم زندانیان زن در جهان در آمریکا قرار دارند

سخنگوی وزارت خارجه درباره اخراج ایران از کنوانسیون مقام زن گفت:در این باره ما با حدود چهل و سه رای از پنجاه عضو وارد این سازوکار شدیم که در جهت کمک سازنده به سازوکار‌های بین المللی در جهت ارتقای مقام زن بوده است.

وی افزود:رویکرد دولت آمریکا در جهت اخراج از این کمیسیون با مخالفت جدی مواجه شده است و اقدام غیرسازنده است، حتی برخلاف منویات دولت آمریکا در جهت حقوق زنان است و جای ناسف دارد که کشوری که مدعی دفاع از حقوق زنان است در تلاش است که ایران از حق قانونی خود با روش‌های غیرقانونی خارج کند

وی گفت:سازوکاری برای اخراج یک کشور از این کمیسیون وجود ندارد بنابراین اگر اقدامات دولت آمریکا موفق شود غیرقانونی است.زنان قشر عظیمی از ایران هستند و تحریم‌های طولانی آمریکا به بهانه هسته‌ای آیا زنان ایران را هدف قرار نداد؟ بار‌ها اعلام کردند که مردم ایران را هدف ندادیم، اما چطور می‌توان هزاران تحریم را بر ضد کشوری اعلام کرد، اما زنان و کودکان را مورد توجه قرار نداد؟

وی افزود:این شعار با شعار حمایت از زنان چه سنخیتی دارد؟ آمریکا هم بزرگترین زندان ساز و هم بزرگترین زندان بان در دنیاست و یک سوم زندانیان زن در جهان در آمریکا قرار دارند.چرا اجازه بازدید از زندان هایشان را نمی‌دهند؟ چرا این تعداد زندانی و جرم جنایت در این کشور بالاست؟ آیا جز این است که آمریکا به جای توجه به امور خودش توجه را به صرف مداخله به امور داخلی دیگر کشور‌ها کرده است؟

وی در پاسخ به سوالی درباره دادگاه بلژیک گفت:متاسفم که مناسبات دو جانبه ایران و بلژیک اسیر موضوعات سیاسی شده است. سیاسی نگری باعث شده که موافقت نامه‌ای در جهت کمک به شهروندان دو کشور به حاشیه رانده شود و امیدواریم که در این نگاه بازنگری شود.

وی درباره اقدامات دولت انگلستان بر ضدشهروندان کشورمان بیان کرد:سابقه اقدامات ضد حقوق بشری ضد ملت ایران صرفا مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه در سابقه رفتاری انگلستان تاریخ حجیمی از اقدامات مختلف سیاسی نظامی و ضد مردمی وجود دارد و در تاریخ مناسبات دو کشور ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
۰۸:۰۶۲۳ آذر ۱۴۰۱
فرانسه جنایتکار بیش از 44 سال است که از گروهک تروریستی ضد انقلاب حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می پردازند
آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند.
مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند
جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد، جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
روزی نیست که جهان خبری از شهادت فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها نشنود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
مدعیان حقوق بشر به تروریست‌ها در سوریه خدمت می‌کنند
جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
بر این باوریم که باید به مظلومان کمک کرد، جای تاسف است آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز در سوریه در کنار تروریست‌ها هستند و برای آنکه تروریست‌ها از حلب آزاد شوند فعالیت می‌کنند.
اینکه سندها امروز ثابت می‌کنند که آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند چگونه از داعش و تفکیری‌ها حمایت می‌کنند
ملت مسلمان ایران همواره در کنار مردم مظلوم و ستم‌دیده جهان اسلام است و این مهم نیز همچنان ادامه می‌یابد.

مدعیان حقوق بشر امروز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند
آنها که امروز دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را حامی جوانان مامعرفی می‌کنند در دوران انقلاب و دفاع مقدس بدترین ظلم و خیانت‌ها را در حق ملت ما روا داشتند و امروز نیز به نسل کشی مسلمانان در عراق و سوریه می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش کمک مالی می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اروپا جنایتکار هم مانند آمریکا جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای و برجام و مذاکرات وین به ایران خیانت کرده است.
رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور در جنگ تحمیلی از سلاح شیمیایی ساخت آمریکا و کشورهای اروپایی علیه مردم ایران استفاده می کرد که دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار کجا بود.
آلمان که با سلاح‌های شیمیایی اهدایی به صدام، هزاران ایرانی و عراقی را در جنگ تحمیلی به شهادت رساند و هزاران نفر را زخمی کرد که هنوز هم از آثار آن بمب‌های اهدایی در رنج و سختی‌اند نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد. لطفاً دهانش را ببندد و چیزی نگوید.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه بیش از 700 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
گر صبر کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
298 شبکه فارسی زبان و با کمک مالی عربستان سعودی و مزدورانشان علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند
دشمنان تمام توان خود را علیه انقلاب به‌کار گرفته‌اند، به گونه‌ای که 298 شبکه فارسی زبان و ده‌ها شبکه ضد نظام اسلامی برنامه تولید و پخش می‌کنند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
شلیک 298 موشک به سمتشون خفشون می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین 100 درصد عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اگر به تاریخ برگردیم بحرین هم باید به ایران بازگردد/ جزایر سه گانه ایرانی هستند و خواهند ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست کاخ سفید جنایتکار در کار است
در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
بهتره کمی منعطفتر باشیم و روابط مان گستردهتر باشد نه محدود به چین روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
تحریمهای بیشتر ناشی از برجام بود.
تحریمهای بیشتر ناشی از مذاکره و توافق هسته ای و مذاکرات وین بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
سرمایه‌گذاری ایرانی ها در ترکیه، باکو، امارات، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و... عامل اصلی مشکلات مردم، کشور، گرانی و جنگ اقتصادی در سراسر کشور بوده است، نه تحریم، ترامپ و کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی از سال 2011 تاکنون در جنگ سوریه بیش از 700 هزار نفر قتل عام کردند و سازمان های بین المللی هم فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اسرائیل طی سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۲ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است
رژیم صهیونیستی بیش از ۵۲ کودک فلسطینی را از آغاز سال جاری میلادی به شهادت رسانده است سوال اینجاست پس مدعیان دروغین حقوق بشر سگ دست نشانده کاخ سفید کجا هستند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
شبکه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی و با کمک مالی عربستان سعودی و مزدورانشان فعالیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
واقعا درست گفتند نه شرقی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۰:۳۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
چون ترا نوح است کشتیبان غم مخور. سر خم می سلامت / شکند اگر سبویی. زیر سایه خدا و حضرت امیر(ع) و مقام معظم رهبری کدام حرام لقمه ای جرات چپ نگاه کردن به وجبی از خاک ایران را دارد؟ مگر ما مجسمه ایم؟ چو ایران نباشد تن من مباد / بدین بوم و بر زنده یک تن مباد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
عربستان با پول چین را خریده و این توطئه ی غرب و سعودی است که روابط ایران با چین را خراب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۲۱:۵۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
بازی های جام جهانی رو از شبکه های معروف عربی دیدم همشون فقط یک حرف میزدن زنده باد تیم های عرب. حتی فلسطین و سوریه و عراق هم تیم اولشون عربستان بود..امیدوارم مسولین سیاستشون بر مبنای. منافع ملی باشه ن نابودی کشورش برا خوشحالی چین و روسیه و اعراب... موقعش ک برسه همه مث چین خودشونو نشون میدن‌ .فقط ب فکر ایران باشید اگه وطن پرست هستین اگر ن بگید ماهم بدونیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین عربستان را بیمه کرد دیگه نمیشه ارامکو را با پهباد زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی هرکی میاد پرو میشه به مقدسات کشور توهین میکنه اینجا هم چین میاد پرو بازی در میاره دولت باید روابط با همه داشته باشه ولی حد مرزشم‌ بدونه‌حالا اصلا بهتر یکم جنس آشغال تو بازار کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
آمریکایی ها جنایتکار به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش/ نیروهای آمریکایی بخش دیگری از نفت سوریه را به سرقت بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شما که چین رو ناجی و حامی خود می دانستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چطوره از این پس مطالبه ایران هم بحرین باشه که توسط اون ملعون پهلوی بی غیرت آخرین پاره ای از خاک وطن را به دشمن واگذار کرد



ما هم مطالبه بحرین هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین هم مثل آمریکا
تنش آفرینی و جنگ و تخریب
پول بدین تا بیاد درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
فقط این راداشته باشیدروسیه خیانتش ازچین بدتروبیشتراست
Netherlands
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی اماراتی که 50 سال تشکیل شده میگه جزایر 3گانه مال ماست مسئولین ما هم باید بگن کل امارات مال ماست کما اینکه صدها سال جزء ایران بوده. در ضمن بجرین هم مال ایران بوده .ما باید در مجامع بین المللی اینها را مطرح کنیم تا دیگه نتونن دهنشون را باز کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شرم آور و تاسف بار است که اروپا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
شرم آور و تاسف بار است که انگلیس جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
شرم آور و تاسف بار است که آلمان جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین باید به آغوش مادر خود تایوان برگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اقلیم کردستان نباید محل صدور تسلیحات به ایران باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
بیش از ۱۱ هزار کودک یمنی در جنگ کشته یا معلول شده‌اند تا کنون بیش از یازده هزار کودک در جنگ یمن کشته یا معلول شده‌اند. پس مدعیان دروغین حقوق بشر کجا هستند هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
#تایوان_استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کشوری مثل چین بر اساس منافعه کشورش تصمیم خواهد گرفت وبا ما عقد اخوت نبسته بلکه این ما هستیم که فکر میکنیم دیگران رفیق 6 ماهستن وهر کاری ما بکنیم پشتیبان. ما خواهند بوددر مورد قرارداد بهتر حواسمون باشه کشور مثل هند که بدست کمپانی هندشرقی افتاد گرفتار چین نشیم وعملاخودمون مستعمره نکنیم وقتی تمام کارها واقتصاد وابسته ب یک کشور شد در مقابل اون وکل دنیا دستان خودت بستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شما انقدر بیچاره اید که چین هر کاری ام کنه نمیتونین بهش بگین بالا چشمت ابرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
همین مقدار که سفیر را احضار نکرده‌اید ولی با ایشان صحبت کرده‌اید خود نشانه همه چیز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار ابتدا مشکلات حقوق بشری خود را حل کند.
اروپا جنایتکار ابتدا مشکلات حقوق بشری خود را حل کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اروپا جنایتکار هم مانند آمریکا جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای و برجام و مذاکرات وین به ایران خیانت کرده است.
انگلیس جنایتکار هم مانند آمریکا جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای و برجام و مذاکرات وین به ایران خیانت کرده است.
فرانسه جنایتکار هم مانند آمریکا جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای و برجام و مذاکرات وین به ایران خیانت کرده است.
آلمان جنایتکار هم مانند آمریکا جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای و برجام و مذاکرات وین به ایران خیانت کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
باید به صراحت به دولت چین اعلام بشه که این حرکتشون مصداق خنجر زدن از پشت بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شورای همکاری خلیج فارس از سال 2001 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه بوده است.
شورای همکاری خلیج فارس از سال 2003 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در عراق و لیبی بوده است.
شورای همکاری خلیج فارس از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در سوریه بوده است.
شورای همکاری خلیج فارس از سال 2015 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در یمن بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شورای همکاری خلیج فارس از سال 1359 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا و متحدانش در عراق و منطقه خاورمیانه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
به آمریکا ربطی داره جنگ گدا با گداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
روسیه هم مثل چینه .سریع دور اونم خط بکشید.نه شرقی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اروپا جنایتکار باید به حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان احترام بگذارد.
انگلیس جنایتکار باید به حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان احترام بگذارد.
آلمان جنایتکار باید به حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان احترام بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چه عجب!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شما فقط بلدین محکوم کنین خوب چی شد این‌همه محکوم کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
فقط و فقط به ملت خودتون رو بیاورید و با مردم خود ببندید
چین و روسیه و ونزوئلا و سوریه و لبنان و عراق و......

همشون بوقته منافعه خودشون خنجر رو تادسته فرو میکنند در پشت ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
امارات بارها و بارها اشتباهش را تکرار کرده و این نشان از متجاوز بودن و تجاوز آشکار است بهتر است ایران با اقدامی پیش دستانه امارات و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تصاحب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ایران باید با پافشاری از طریق دیپلماتیک بحرین را پس بگیرد تا این اوباش وهابی دم در نیارن وقتی ضعیف برخورد شود همین میشود ایران باید در مورد تایوان هم مانند خود چینی ها که اعلام موضع. کردن موضع بگیرد تا چینی ها هم بفهمند دیگه ازاین غلطها نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
تو همینش هم مونده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
پس شرقگداها لطفا بگین چی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کی نوبت به روسها میرسه برای تغییر موضع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
دیپلماتیک چی باید اونجا رو ۱ ساعتها پس بگیریم با موشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اگر ایران نباشه تن من مبادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
حالا چی اینم رفت توی اون تیم .............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین تو کار تایوان مونده، می خواد واسه بقیه نسخه بقیه نسخه بپیچه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین نباید حماقت کند. منطقه غرب آسیا برای بیگانگان مانند باتلاق مرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۰۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وزارت امور خارجه،باید سفیر چین را احضار کند،تذکر سفت وسخت داده شود،چین دارد در امورات داخلی ایران دخالت بی جا میکند،لطفا واکنش مناسب انجام دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اینها همه از ضعف مسئولین دیپلماسی ما هست .یکروز چین یک روز ادربایجان یک روز ترکیه.یک روز عراق یک روز اقلیم.یک روز طالبان الان همه دارن به ما خط و نشان نشون میدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
هنوز نفهمیدید بعد ۴۳ سال که محکوم کردن کافی نیست؟؟؟؟؟؟؟ عمل کنید. مسافرت بدون پاسپورت به اون جزایر بکنید. ببینید هنوز جز ع خاک ایران هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
محکوم می کنیم چه فایده سند ۲۵ ساله که خودتان ساخته بافته اید ومردم که حق دارند بدانند اثلا هیچ نمی دانند را باطل سفیرش را بیرون ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
باید نترسید و سفیر چین رو احضار و تذکر لازمه رو بهش بدین تو دل خودتون محکوم کنید فایده نداره امروز و فردا نوبت روسیه میشه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۴:۱۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کشور چین تاریخ رو بخونه تمامی این حتی کشور ها مثل بحرین قطر امارات عمان کویت مال ایران است و باید به ایران پس داده شود ایران باید به استناد تاریخ اگه اسنادی در100سال قبل موجوده تمامی کشورها بحرین امارات به خاک خودش ملحق کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شما هم بهتره در مورد تایوان اظهار نظر کنید تا چین بفهمه ایران خیلی وقته قلدرهارو زمین میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
تایوان کشوری است مستقل و چین یک متجاوز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
تایوان جزئی از چین نیست
بلکه یک کشور مستقل میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
کمی بیاندیش ورحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سلام
چین به کجا میخواهی برسی، اینجور ملتت رو بکار گماشتی، سرمایه‌دارهای آمریکایی رو جذب کردی، با ایران اینجور با کشورهای خلیج فارس اونجوری خلاصه بگمت دل به دنیایی که دائم زیر و رو میشه نبند.
و درسی برا ما هست که اگه از الهامات قرآنی و الهی فاصله بگیریم اینگونه واضح اشتباه میکنیم.
Iraq
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
متن عربى بيانيه رو بخونييييييد
اصلا حرفى از جزاير سه گانه توش نيست
Iran (Islamic Republic of)
Nim
۱۶:۵۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
متن کامل و اصل مگه بهت دادن! دوبار خودشون عربستان و چین تایید کردن ایرانم اعتراض کرده پس حتما چیزی بوده
Netherlands
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
والا تو متن انگلیسیش هم نیست :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
رییس جمهور چین جغرافیا ایران مطالعه می‌کرد بد نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
به جای محکوم کردن این و آن از جمله شریکتان چین، به حرف ملت گوش دهید. ملت وام دار شما نیست. شما وام دار ملت هستید نه وام دار کشور چین.
Germany
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کمونیست خطرناک تر از غرب هست!
سیاست تعامل با همه کشور ها باید داشته باشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کمونیست همون کافره اما غرب مسیحی اهل کتاب خیلی بین اینا فرق هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
نه شرقی
نه غربی
جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کدم کشورها :چاد ،موریتانی،بوتان،مالدیو،مالت
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۱۴:۴۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
دین مسئله شخصیست بفهمید!!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۵۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
بزار واق کنند این عربهای مرتجع اینا خودشون میدونند اگه دست درازی کنند دست وپاشون رو قطع میکنیم بخاطر همین از سوزش دارن میترکن
وضمنا میخواهن بین ایران وچین اختلاف بندازن طرح جدیدشونه مواظب حیله ونیرنگشون باشید شما به حرفهاشون بها ندید با طرف چینی محرمانه صحبت کنید هشدار بدید اینها میخوان به دوستان ایران نزدیک بشن تا بینتون تفرقه بندازن هواستون جمع باشه گول این مکر ونیرنگهای این دشمنان قسم خورده ایران وشیعیان رو نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چقدر ساده و کوتاه فکری کمونیست کافر دوست شیعه و مسلمان هست اما سنی مسلمان دشمن ما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
بهترین دفاع حملست، بحرین رو پس میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۵۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سلام.جواب چین باید قاطعانه تر و قهرانگیزتر و سیاسی باشد.محکوم کردن حداقل کاری است که دستگاه دیپلماسی انجام میدهد.چین دنبال امتیاز بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
آیا واژه تنب که اسامی جزایر ایرانی تنب بزرگ و تنب کوچک هست واژه ای عربی هست یا واژه ای لاری که زبان لاری پایه ی زبان فارسی و بازمانده زبان پهلوی کهن ایران زمین که واژه تنب در زبان ما لارستان ها به معنی تپه و خشکی با ارتفاع معنی می دهد و تاریخ گواه این هست که هر سه تای این جزایر تحت حکومت حاکمان لارستان بزرگ منطقه ای وسیع واقع در جنوب کشور ایران عزیز اسلامی بوده است که نشان از ایرانی بودن این جزایر و تعلق داشتن به ایران هست پس ای حکومت جعلی سعودی و منطقه خلیج فارس هیچ ادعایی در باره این جزایر نداشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۳۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
عزیزم در ایرانی بودن این جزیره ها شکی نیست.این کشورها مجبورند برای گسترش خودشون در این برهه ازمان-شما بخوانید اغتشاشات و برجام و.......-دنبال امتیازند.چین هم دنبال امتیاز بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
باید حمله پیش دستانه همچون کویت نیم ساعته فتح شوند خیلی دور برداشتند و گرد و خاک میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چرا ایران بیشترین رابطه اقتصادیش با امارات هست ؟؟؟؟؟. مگه میشه به اقتصاد کشوری که به خاک ایران چشم داره و با پولهاش همیشه سلاح میخره برای جنگ با ایران کمک اقتصادی کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! از عجایب ایرانیهاست من متوجه نمیشم حتی خیلی از ایرانیها اونجا ملک میخرن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۳:۱۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
به دلیل نبود جفت ارز دلار ریال در نظام مالی دنیا،الان چندین دهه هست به دلیل تثبیت ارزی درهم و دلار،اکثریت مطلق تجارت خارجی ایران با حواله درهم انجام میشه.در بازار ایران تا قیمت درهم معلوم نشه،قیمت دلار اعلام نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
حالا هی باز بشینین منتظر توافق هسته ایی وقتی جلوی دشمنان ایران از در مذاکره و توافق حرف میزنید میشه این با آدمای زبون نفهم باید از در زور وارد شد نه مصالحه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۳۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
برادر کو گوش شنوا.اگر از اول با زور با این کشورهای بند انگشتی صحبت و اقدام میشد اینطوری با کشور بزرگتر بیانیه نمی دادند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
آقایان مسؤلین جمهوری اسلامی
باجدیت وقوت وبااستمداد ازقوه الهی
یک بارهم شد مرد باشید بحرین را که درسال ۱۳۴۹ازایران جدا کردند پس بگیرید بخدا تمام ایران پشت سرتان هستند
کمی غیرت داشته باشید اقدام نمایید
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۱۴:۵۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
ایا مردم بحرین می خوان بخشی از ایران باشند؟؟
آخرین اخبار