محرومیت ۶۵ درصد مدارس عشایری از وسایل گرمایشی استاندارد

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۵ درصد مدارس مناطق عشایری استان از وسایل گرمایشی استاندارد محروم هستند.

علی رحیمی با بیان اینکه ۶۵ درصد مدارس مناطق عشایری استان از وسایل گرمایشی استاندارد محروم هستند، گفت: فقط ۴۵ مدرسه عشایری معادل ۳۵ درصد، وسایل گرمایشی استاندارد دارند.

او افزود: ۱۸ درصد دانش آموزان عشایری استان معادل ۶۵۰ نفر در مدارس سیار و نیمه سیار از وسایل غیر استاندارد گرمایشی استفاده می‌کنند.

رحیمی به وجود ۶۶ مدرسه چادری در مناطق عشایری استان اشاره کرد و ادامه داد: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، سوخت فسیلی مورد نیاز (نفت سفید) تأمین و در مخازن ایمن، ذخیره سازی شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به ازای هر یک از مدارس سالانه ۵۰۰ لیتر نفت سفید بر حسب تعداد دانش آموزان اختصاص یافته است، اضافه کرد: برنامه ریزی‌های لازم در زمینه تأمین و ذخیره‌سازی سوخت در این استان انجام شده و تا پایان زمستان امسال مدارس عشایری در زمینه تأمین سوخت هیچگونه مشکلی ندارند.

به گفته این مقام مسئول؛ ۴۲ مدرسه کانکسی از سوی خیران برای مناطق عشایری این استان تاکنون خریداری شده است.

رحیمی می‌گوید: بیش از ۵۳۰ کارمندآموزشی و اداری، کار آموزش ۳ هزار و ۷۱۱ دانش آموز عشایری را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بر عهده دارند.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد هستند و ۴ درصد جمعیت دانش آموزان استان معادل ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز را جمعیت عشایری تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.