نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتظار بیانیه ضدایرانی از رئیس جمهور چین را نداشتیم

عزیزی گفت: سیاست ما مبتنی بر راهبرد نه شرقی و غربی است، اما از رئیس جمهور چین انتظار بیانیه ضدایرانی نداشتیم.

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران ‍‍پیرامون موضوعات مهم، راهبردی و در راستای منافع ملی هیچ وقت مصالحه و مسامحه نخواهد کرد و با رویکرد منفعلانه برخورد نمی‌کند.

وی بیان کرد: ایران سیاست‌هایش را بر مبنای منافع ملی با رویکرد تولید قدرت و رسیدن به قله‌های بازدارندگی در همه زمینه‌ها به عنوان یک حرکت رو به رشد دنبال می‌کند.

عزیزی اضافه کرد: ایران واکنش هوشمندانه و به موقعی به مواضع برخی کشور‌ها و نظام‌های سیاسی که مواضعی را علیه جمهوری اسلامی می‌گیرند، خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: بیشترین تاکید ما در موضوع بیانیه مشترک بین شورای همکاری خلیج فارس و چین این است که جزایر سه گانه جزو لاینفک جغرافیای ایران اسلامی است و به هیچ وجه این حق را برای هیچ کشور و نظام سیاسی قائل نیستیم که در این امور مداخله‌ای داشته باشند لذا دولت باید در حوزه دیپلماسی، قاطع و هوشمندانه و مبتنی بر راهبرد جمهوری اسلامی از تمامیت ارضی و جغرافیایی به عنوان یک وظیفه معمولی دفاع کند گرچه این موضوعات دیگر نخ نما شده است و این بیانیه‌ها صرفا سیاسی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ایران بار‌ها جواب این نوع بیانیه‌ها و گفتار‌های خارج از عرف دیپلماتیک را داده و همچنان با رویکرد همراه با اقتدار هر نوع اظهارنظر مداخله جویانه را محکوم می‌کنیم و دولت هم باید واکنش قاطعی به این امر داشته باشد.

عزیزی تصریح کرد: توصیه ما به چین این است که فریب لفاظی‌ها و اغواگری‌های برخی کشور‌های وابسته به اردوگاه غرب را نخورد و بداند همراهی با نظام سیاسی ایران هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت بیشترین دستاورد‌ها را همان طور که در گذشته برای ایران و چین داشته است در ادامه هم خواهد داشت.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید که در این نشست رئیس جمهور چین فریب لفاظی‌ها، اغواگری‌ها و رویکرد‌هایی که مبتنی بر صداقت نیست را خورد.

‌‎نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما هم این انتظار را از رئیس جمهور دولت چین نداشتیم طبیعتا دستگاه دیپلماسی باید این امر را پیگیری کند و سطح انتظارات جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای را به همتای چینی گوشزد کند.

عزیزی افزود: ما در نظام سیاسی مبتنی بر ارزش‌های دینی از ابتدای انقلاب تا کنون به عنوان یک راهبرد اعلام کردیم که سیاست ما نه شرقی است و نه غربی و سیاست ما بر اساس انگیزه‌ها و آموزه‌های مبتنی بر ارزش‌های دینی، نفی ظلم و ستم و مقابله با همه ستمگران عالم است لذا چینی‌ها باید این اقدام خود را اصلاح کنند و بر اساس منافع درازمدتی که با ایران دارند، حرکت کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی سعی کرد از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود برای توسعه روابط استفاده کند و دولت در جهت دیپلماسی اقتصادی تلاش‌های خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: مجلس و دولت باید در نشست‌های مشترکی که در آینده دارند به این موضوعات بپردازند البته انتظار داریم وزارت امور خارجه فعالانه‌تر در این صحنه حاضر شود و ضمن گوشزد به طرف چینی منافع درازمدت را یادآور شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: وزارت خارجه تمام تلاش خود را می‌کند تا راهبرد نظام اسلامی را در دولت سیزدهم هوشمندانه به پیش ببرد. رویکرد ما باید هوشمندانه باشد و نباید دچار هیجان و احساسات شویم و باید عالمانه و عاقلانه با تحولات منطقه و عرصه بین الملل برخورد کنیم و باید مراقب برخی شیطنت‌هایی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌کنند، باشیم.

عزیزی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزارت خارجه نشست‌های متعددی دارد و در اولین فرصت بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس در دستورکار این کمیسیون و وزارت خارجه قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۱
ما هم چوب حماقت اینا را میخوریم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۵۹ ۱۶ دی ۱۴۰۱
اون موقع انتظار نداشتید ! مردم هم انتظار نداشتن ! اما حالا ! نه محل به روسها نه به چینی ها نگذارید !
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
پسر خالته مگه؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۰۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ما یه همسایه داریم // اوایل انقلاب که جو گیر شده بود // اسم بچه اش را گذاشت اسلام
حالا هر وقت میگن اسلام در خطره // فکمیکنم // که خطری پسر همسایه مون را تهدید میکنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مقامات محترم ما هدفشان از رابطه با روسیه و چین نصر اسلامه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محب اهل بیت
۱۲:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقا منصور شاید زدن هواپیمای ایرباس مسافری توسط ناوو آمریکا ئی یا زمین گیرشدن هیلی کوپترها وهواپیمای آمریکایی درصحرای طبس یادت رفته یا سنت به اون زمان نمی رسه اما داغ برجام که هنوز تازه است همه ی سانتیوفیوژها، آب سنگین اراک وکیک زردنطنزرا بایک تعهد نامه بی ارزش به نام برجام(عهدنامه مدرن ترکمنچای) معامله کردن جالبتر اینکه همین تعهد نامه سراسر خیانت را رئیس جمهور آمریکا (ترامپ) پاره کرد و سازمان به ظاهر ملل اماآمریکایی واتحادیه اروپا با کمال بی شرمی بر علیه ایران بیانیه دادند وایران را تحریم کردند، به گفته امام حسین علیه السلام اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
یا الله
مرگ بر دشمنان ایران اسلامی .
تا وقتی که ملت عزیز ایران با هم متحد
باشند ،با یاری حق هیچ قدرتی نمی تواند ایران اسلامی را شکست دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
در این مورد دارید زیاده روی میکنید یک تذکر ساده از سخنگوی وزارت امور خارجه کفایت میکرد اینکه هر کس به این مسئله جزئی ورود کند درست نیست اگر حجم جنایاتی که اروپائی هائی نظیر فرانسه ، انگلیس و آلمان را با خطاهای انگشت شمار چین مقایسه کنید که و مبنای واکنش را تذکر به چین در نظر بگیریم که اصلا باید بآن سه کشور به کل قطع رابطه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
جوان ساده
۰۹:۱۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
وقتی سکه بشه ۱۸ میلیون
پراید لگن بشه ۲۳۰ میلیون
دیگه هیچی برامون ارزش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
سلام
چيني ها سياست نان به نرخ روز خورى را در پيش گرفته اند
چين در مورد جزاير سه گانه در حالي اين اظهارات نابجا را بيان كرده است كه اين جزاير در حال حاضر جزء لاينفك جمهوري اسلامي است اما همين كشور در حالي بر تايوان ادعاي حاكميت دارد كه تايوان نظام مستقلي محسوب مى شود اما ما تا كنون در مورد ان ، اظهاراتي همسطح با اظهارات ناصواب اين كشور نداشته ايم بايد در قبال اين اظهارات نادرست موضع متناسب بگيريم تا درس عبرتي براي ان كشور باشد
دنياى عجيبي است چين خودروهاي بنجل خودرا به ما مي فروشد با اظهارات نسنجيده بر عليه ايران دل حاكمان پول دار شوراي همكاري عرب را بدست
مي اورد
Iran (Islamic Republic of)
یه دهه هفتادی
۲۳:۲۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
متاسفانه کارگران در ایران جایگاهی ندارند و هیچ موقع صداشون شنیده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ساده دل
۲۳:۲۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
الله اکبر خودت به فریاد ما برس با این گرونی و تورم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین اصلا مقصر نیست // هدفش منافع مملکت خودشه // مقامات محترم ما که خیلی ادعای سیاست مدار بودن را دارن...هستند که همه تخم مرغ هایشان را در یه سبد گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
از همه لعنتی تر امریکاست...
در هر صورتی حرف ما مرگ بر آمریکاست و لاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
در این دنیای وانفسی تکیه گاه و توکلت اول خدا بعد به مردم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ایران هم باید بجای چین با تایوان رابطه برقرار کنه و قرداد۲۵ ساله ببنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
رفیق مرد وبی کلک امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
شکــــــــــــر نخور..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مرگ بر امریکا جنایت امریکا را از یاد نمی بریم .از زمان طبس و جنگ و تحریمو غیره...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خخخخ جوگیر شدی ؟؟!
آمریکا نمیخواد بیاد کشور مارا آباد کنه همون 20 سا ت و افغانستان و کشورهای دیگم که جای خود و... موند و بدبختی برای افغانیها گذاشت و آخرم شبانه خالی کرد رفت کافیه بفهمی چقدر رفیق بی کلک هست ! حالا ببین افغانستان بعد 20سال حضور آمریکائیها به کجا رسیدن بعد بگو آمریکا خوبه !
فقط برد و خورد و خالی کرد ذخائر افغانستان رو !
فقط افقانستان را مثال زدم چون همسایه ماست و داریم به وضوح میبینیم شرایطشونا واگرنه هرکجا جنگی و خرابی و.. بشه پای آمریکا وسطه !!
برو بگیر یه کم بخواب فکر کنم چشمات داره سیاهی میره و مغزت داره خشک میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۵ دی ۱۴۰۱
نامردکلک بازامریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
انتظارش را داشته باش بیسوادشرقگدا االن انتظار روسیه را هم داشته باشید بروید بسمت امریکا که منفعت دران هست
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۳۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
حداقل نمیگفتی بریم سمت آمریکا جناب غرب‌گدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین هم با دریافت رشوه از آل سعود به ایران اهانت و خیانت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چرا رسانه های غربگدا راجع به مضرات این قرارداد عربستان چیزی نمی گویند ؟ حالا باید گفت که عربستان به چین فروخته شد و خلیج فارس (عرب) به چین واگذار شد حالا صید ترال چین در آبهای عربستان شروع شده است و . . .
چرا فقط برای ایران زبان درازی می کردند و قرار داد ایران را اخ می دانستند؟
جوامع جهان دائم به فکر منافع خود بوده اند و هرگاوی بیشتر شیر داشته باشد قیمتی و محبوبتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ما باید با تمام دنیا بدون اتکا روابط داشته باشیم و به چیزهای بی اهمیت هم واکنش نشان ندهیم وبخصوص چین وروسیه غیر قابل اعتمادترینن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
فدای فهم اونی که دنبال اقتصاد مقاومتی بود نه اقتصاد وابسته به غرب یا شرق.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۶:۴۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
از بس غربگداها قرار داد بیست و پنج ساله را برای ایران بد میدانستند و حالا برای اعراب خوب شد که چگونه قرار داد با چین بستند و حتی اسراییل هم جزیره ایی سی سال در اختیار چین داده که عده ایی از جناحهای مختلف و نیز همراهی گروهی نادان با هوچی بازی دومین قدرت جهان را که به ایران برای روابط انهم در زمان تحریم غرب التماس میکرد را پس زدند و با نادانی و گاگولی میگفتند دید فلان و فلان جزیره را به به چینی ها دادند و رفت !!!
حال جزایر ایران را امارات متحاوز بارها و بارها در موردشان ایران را تهدید کرده و حالا بخاری از ان مردم نادان و جناحها بلند نمیشود فرصت سوزی یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ظاهرا از بس پررو وبی عار هستید نمیخواهید برجهل ونادانی خود برگردید بدجوری سوزش داره اب بیاورم خدمتتون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
انگار چین شعور نداره بفهمه ۸ سال سر این سه جزیره با دنیا جنگیدیم به این راحتی بیانیه میده تو دهنش میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین کمونیست و دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وطنم ای شکوه پا بر جا … در دل التهاب دورانها

کشور روزهای دشوار … زخمی سربلند بحرانها

ایستادی به جنگ رودررو … خنجر از پشت میزند دشمن

گویی از ما و در نهان برما … وطنم پشت حیله را بشکن

وطنم ای شکوه پا بر جا … در دل التهاب دورانها

رگت امروز تشنه ی عشق است … دل رنجیده خون نمیخواهد

دل تو تا ابد برای تپش … غیر از عشق و جنون نمیخواهد

شرم بر من اگر حریم تو … پیش چشمان من شکسته شود

وای برمن اگر ببینم چشم … رو به رویای عشق بسته شود

وطنم ای شکوه پابرجا … در دل التهاب دورانها

کشور روزهای دشوار … زخمی سربلند بحرانها

از تب سرد موجهای خزر … تا خلیجی که فارس بوده و است

می شود با تو دل به دریا زد … می شود با تو دل به دنیا بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
آخه چی میشه باکل دنیا ارتباط برقرارکنید بزاریدماشکم سیر بخوابیم . این نه شرقی نه غربی فقط برای ملت هست مسولین و فرزندانشان استثنا هستند
Iran (Islamic Republic of)
محب اهل بیت
۰۹:۵۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خیلی کشورهاهم که گاو شیرده هستند مردمش درناز ونعمت نیستند می خوای عزت و شرف انسانیتت را به شکمت بفروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
(چینی‌ها باید این اقدام خود را اصلاح کنند و بر اساس منافع درازمدتی که با ایران دارند، حرکت کنند)
آقای نماینده این جمله رو چن بار گفتی،خجالت بکش،با اون همه پر رووییشون بازم داری منتشون رو میکشی،داری میگی برگردین ایران براتون منافع داره؟!خدا ازت نگذره ک کشورو داری بهشون تعارف میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
هرجا باد بیاد آشیرداری می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
دیگه این آشغالای چینی لوازم ارایش و سنگ پا و اسباب بازی و غیره رو وارد نکنید کار تولیدی های خودمون رو راه بندازین با قیمت ارزون لطفا قیمت ارزون ، چین با ارزون فروشی جهان رو داره تسخیر میکنه والا چینی ها باعث بسته شدن خیلی چیزهای ما شدن دیگه سنگ پا هم از چین وارد میکنیم جلو قاچاق لوازم چینی و لوازم خانگی تقلبیشون رو بگیرین مثلا ماشین ظرفشویی بوش رو میزنن به اسم آلمانی میفروشن نزارید ایران بشه بنجل فروشی چین ، به جای تست تو مغز کل جوونها تولیدی راه بندازین یه انقلاب نجات از وابستگی به چین در کارگاه های خودمون رو باز کنید جوون ها رو از بیکاری و بی نشاطی نجات بدین . نطرات ملت رو به گوش مسئولین برسونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وای خدای من فکر نمیکردم چین انقدر احمق باشه زود خودشو نشون داد خدایا حکمتتو شکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
ایران هم مثل چین تایوان رو ریمیت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
کاش یه کم تاریخ می خوندید و قرارداد های دوره قاجار رو و وفاداری دیگر کشورها را می دیدید
آخه چین قابل اعتماده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چین که خودشو نشون داد منتظر باشین تا روسیه جونتون هم دستمزد خوش خدمتی هایی که براش کردین رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
بدونید چین حسودترین کشور دنیاست و بهش اعتماد نکنید چشم بهتر از خودش رو نداره ،به خودتون متکی باشید یادتون باشه با شعار نه شرقی نه غربی به چه تجهیزات نظامی رسیدیم بدونید هرکس توکل کنه و پشتکار داشته باشه و شبانه روز تلاش کنه حرف اول رو میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
فقط نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
هیچ دولتی مورد اعتماد نیست
ما اگر خیلی قوی بودیم و بقیه کشور ها به ما وابسته میشدن دیگه هیچ وقت جرات مخالفت با ما را نداشتند
فراموش نکنید که شاعر گفته کس نخازد پشت من /جز ناخن انگشت من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
فقط نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
هیچ دولتی مورد اعتماد نیست
ما اگر خیلی قوی بودیم و بقیه کشور ها به ما وابسته میشدن دیگه هیچ وقت جرات مخالفت با ما را نداشتند
فراموش نکنید که شاعر گفته کس نخازد پشت من /جز ناخن انگشت من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
وقتی قرارداد ۲۵ ساله امضا میکنی کشور اجاره میدی باید فکرشو میکردی که طرف با همه قرار داد مینویسه
بعدشم چین گل نمی خوره خودش شیطان هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
حالا چکار میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اگر چین مجبور به معذرت خواهی بشه و معذرت خواهی کنه دیگه هیچ ارزشی نداره
دولت چین نشان داد که اصلا مورد اعتماد نیست
خلاصه ما هرچه خوبی برای چین انجام بدیم اخرش دود میشه و میزه تو هوا
خدا را شکر که شناختیمشون و دیگه بیشتر از این روی چین حساب باز نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ببتو
۲۳:۱۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
خسته نباشی برادر. تازه از خواب بیدار شدی؟؟؟؟ ما که گلومون پاره شد یعنی کل ملت، که چین و روسیه اصلا قابل اعتماد نیستند هر جا منفعت داشته باشند حضور دارند. ایران از ترس آمریکا افتاد تو دامن روسیه وچین. جنس اشغالی چینی رو نخرید. البته کاری کردید همه چی شده چینی. تلوزیون بگیر تا سوزن تا نخ و...... مبارک باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
جرات نمی کنید سفیر شو احضار کنید
Iraq
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
من بيانيه رو خوندم، همشو (به عربى، تو سايت السومرية)، اما يك كلمه هم از جزاير سه گانه توش نبود !!! اين خبرو از كجا آورديد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
بند ۱۲ بیانیه در مورد امارات و ایران و رفع مسالمت آمیز سه جزیره یعنی چین هم انگار تمامیت ارضی ایران رو قبول نداره
Iraq
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اصلا همچين چيزى نيست، بند ١٢ در مورد پروژه راه و جاده چين براى آسيا و اقيانوسيه است

بيانيه به عربى نوشته شده، يه عكس از متن بزاريد تا خبرتون مستند باشه

چند وقت پيس يه مقام سابق آمريكايى با شبكه العربيه مصاحبه داشته كه گفته شد در مورد ترور سردار سليمانى جزئيات جديديرو مطرح كره (اينكه تو فرودگاه كيا باهاشون همكارى كردن و ...)، اما وقتى كه مصاحبه رو كامل ديدم، معلوم شد كه شايعه بوده.
من نه طرف چينم و نه كشورهاى عربى، فقط ميگم خبر مستند منتشر كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
تو چی میگی بابا خود مقامات ایران قبول دارن این شده کاسه از آش داغتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
از پرچمت معلوم هست بدت نمیاد جزیرهای ایران مال کشورهای عربی بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۲۲:۴۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
به هیچ کشور خارجی نمشه اعتماد کرد همه اونها به ظاهر دوست ولی از پشت خنجر میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
در جهانی که همه فقط به فکر منافع خود هستند حتی نباید به برادر و چشمان خود اعتماد کور داشت این اعتماد که صد ها بار ایران در روابط با غرب و برجام تجربه کرد و ضربه خورد به معنی حماقت مطلق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اتفاقا چین و روس راحت شما رو میفروشن، زمانی که قراردادهای عجیب باهاشون می‌بستید گفتیم اعتباری بهشون نیست ولی گفتید آلبانی نشین هستیم ماها... روسیه هم همین بلا رو سر شما خواهد آورد...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ما انتظار داشتیم
خیلی ممنون که همه نظرات را ثبت می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
جنس چینی نخرید تا حالشون جا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اگه خودشون سوتی نمی دادند احتمالا با بند پوسیده اونها می رفتید ته چاه. توی دیپلماسی همیشه خوش خیال هستیم. یه زمانی به غرب و یه زمانی به شرق. فراموش کرده ایم که مبنای سیاست خارجی ما نه شرقی و نه غربی است.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
همین چین دورو در نقاط مرکری عربستان نزدیک به 6 سال هست که اقدام به راه اندازی کارخانه موشک سازی کرده و تا کنون موفق به ساخت کلی موشک با برد بالای 3500 کیلومتر و دقت بسیار بالا شده و تمام نقاط ایران هم در تیررس میباشد. وشرکت دانگ فنگ مجری اصلی این پروژه میباشد و مقامات ما هم کاملا در جریانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
نترس به پای موشکهای ایران نمیرسه همین ماشین های چینی شرکت دانگ فنگ رو سوار بشی میفهمی فقط خوشکلن از پراید نابودترن موشکشونم همینه
البته دشمن رو نباید دست کم گرفت من از الان به چین مثل یه رقیب حسود نگاه میکنم که باید از لحاظ تسلیحات نظامی از همه دنیا بهتر بشیم به فضل خدا با تلاش و پشتکار ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین به فکر سود و منافع خود است به همان صورت که آمریکا در تمام نقاط جهان کرده است ، روسیه و اروپا کرده اند و جدیدا ایران با فروش پهپاد و موشک کرده است اما چین اگر فقط به فکر سود اقتصادی است ، غرب به فکر توسعه طلبی و نابودی مخالفان خود هم هست حال مضرات کدام بشتر است خود قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ای نایب رئیس، مجلس را شفاف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
هرکشوری فقط فکر منافع مردم خودشونه ولی ما.......
.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۳۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چرا ایران قصد نزدیک شدن عربستان به چین رو وکشورهای عربی مرتجع رو نمیدونه اونها با چراغ سبز امریکا واسراییل وارد مذاکره باچین شدن تا یک بازوی دوست از ایران رو قطع کنند حریف چین نشدن هر کار کردن بخاطر همین طرح انگابسی اسراییلی رو که تفرقه بنداز حکومت کن رو اجرا کردن تا بین ایران وچین اختلاف بندازن که دارن موفق میشن دیگه در موردش صحبت تو رسانه ها نکنید دولت مقتدر با خود دولت چین صحبت کنه رئیس جمهورش رودعوت به ایران کنه ونفشه دشمن رو خنثی کنه نه اینکه همه پشت سر چین حرف بزنید
اشتباه بزرگی دارید میکنید گول روباه مکاران رو دارید میخورید دارن بازوی ایران رو قطع میکنند نه اینکه چین رو دوست داشته باشن نه دوستش ندارن از پیشرفتش بسیار خشمگینند این چند سال دیدید چه کارها کردن
پس گول نخورید وبهوش باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
نه برادر من همون برجام و مدارا با آمریکا سالها عقبمون روند دیگه نمیتونیم با کژدار مریض رفتار کردن با چین دوباره سالها عقب بمونیم چین نشون داد تا ابد قابل اعتماد نیست شاید مسخره به نظر بیاد اتحاد با یمن و سوریه ما رو قویتر از این حکومتهای صددرصد مادیگرا میکنه قدرت نهایی جهان از آن مستضعفان جهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چین بازوی ایرانه خنده داره واقعا، چین هنوز هیچی نشده زیرپای مارو خالی کرده تکیه به چین تکیه به باده یه حکومت صددرصد کمونیستی و مادیگرا ، خدا رو شکر میکنم خودشو نشون داد خدا خودش به عزت و جلالش قسم خورده به هرکس غیر من دل ببندید ناامیدتون میکنم توکل و تلاش شبانه روزی و اتحاد با خوبان عالم ما رو جلو میبره ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
اونا کمنیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
تا عذرخواهی چین رو نشنیدین هیچ کالای چینی وارد کشور نکنید مردم هم از کالاهای آشغال چینی نجات پیدا میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
خخخ قرارداد ۲۵ ساله رو چکارش می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
کالای چینی نخریم چی بخریم؟ نه که کل دنیا صف کشیدن کالا بفروشن به ایران. همین چینم اگه چیزی به ایران نده دیگه هیچی تو بازار پیدا نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
بعد از 43 سال هنوز مسئولان نفهمیدند در دنیای سیاست چیزی به اسم شیطان بزرگ وجود ندارد که فقط به یک کشور نسبت داد. انچه مهم است تامین منافع ملی و مردم است و دوست و دشمن قطعی در روابط کشورها وجود ندارد. بهتر است مسئولان ما دیدگاه غیرمنطقی شان در مورد ارتباط و استفاده از ظرفیت کشورها تغییر دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
نفهمیدن از جانب شما خفته ها است که بعد 43 سال شیطنت آمریکا و غرب و دوست و دشمن بزک کرده خود را نمی شناسید که هر روز تحریم و جنگ و ترور و اغتشاش و نفاق و ... انجام می دهد و گفته آن حکیم دانا را که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است را درک نمی کنید حال ممکن است در آینده شیطان تغییر مکان دهد و از عرب به شرق آید و یا در درون خود شما جای گیرد و یا در سراسر جهان تخمگذاری کند ولی این نمی تواند باعث عدم دشمن شناسی ما شود و شما بذر غربگدایی در اذهان بگارید و نوا سردهید که من علیلم من حقیرم من فقیرم ، غرب و شرق بدهید در راه خدا
Germany
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
تا کی باید چوب دشمنی رو خورد الان اعراب با دوستیاشون در رفاه زندگی میکنن ایرانیا در حسرت.. این دشمن تراشی فقط ضررش به اقتصادمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
باید سیاست‌های اقتصادی بیشتر از ده سال با کشوری نباشه یا کمتر چون تعهد برای اونها فقط در حد کاغذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
هیچ کشوری قرار دادکوتاه مدت را جدی نخواهد گرفت باید اعتماد سازی از دو طرف باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ملت گفتن نه شرقی نه غربی گوش نکردی سنگ روس و چین به سینه نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
امثال تو کار را به اینجا کشاند از اعراب فرصت طلب یاد بگیرید فرصت سوزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
نه شرقی و نه غربی به معنی عدم وابستگی سیاسی و استقلال ملی است نه در عدم روابط تجاری و نیازهای مادی که در سراسر جهان معمول است . این برداشت شما به معنی عدم فهم اقتصادی و خلط اقتصاد با سیاست است و یا احمق کردن ملت فهیم و انقلابی خود برای اهداف شیطان بزرگ است و تکمیل تحریم های اقتصادی دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اقتصادی زمان جنگ چه کمکی به ما کردند به دشمن ایران دادند به ما نه
۹:۴۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
بفرما اینام تو زرد از آب دراومدن
Germany
Mohi
۲۰:۵۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
بهترین پاسخ به چین نگاه به درون است ، همان‌کاری که چینی ها سی چهل سال پیش کردند و از مردم‌همچیز خوار گرسنه حتی کرم درخت خوار به رقیب اول اقتصاد دنیا یعنی رژیم‌تروریستی آمریکا تبدیل شدند ، کشور عزیزمان ‌ایران اسلامی سر بلند سرشار از نعمت های خدادادی است خصوصا نیروی جوان تحصیل کرده ، بجای خام فروشی به صنایع تبدیلی رو‌بیاوریم و به صندوق های پولی داخلی بیشتر‌ بها برای سرمایه گزاری بدهیم. ایران بزرگترین‌مرز آبی را در خلیج فارس دارد امنیت این آب راه حیاتی بدون حضور پر قدرت ایران امکان ندارد پس ارباب این منطقه ایران است بهتر است برنامه ریزی های دقیق اقتصادی داشته باشیم و با ایجاد وحدات و هم دلی یک نهضت اقتصادی در کشور ایجاد نمایم ، اهمیت به دانش بنیاد ها هم بهترین فکر برای تولید ثروت است . این کار چین حتما حکمت خداوند برای ملت شریف ایران‌است باید به فال نیک گرفته شود احتیاج به هر کشوری ملت را ذلیل می کند ، البته اقتصاد جهانی است و نمی شود درب های مملکت را به روی تجارت بست اما اگر در حوزه اقتدار هسته ایی به سطح استاندارد کامل برسیم و با قدرت نشان دهیم که این کشور و نظام مقدس آن یعنی جمهوری اسلامی ایران‌بیدی نیست که با هر نسبمی بلرزد ، کار را تمام‌کرده ام ان وقت است که با عزت می توانیم با دنیا شرق و غرب وارد تآمل شویم‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
حال با وجود دشمنان و رقیبانی چون غرب و شرق و دشمنان و مشکلات و تضاد های داخلی ، تلاش ما برای حل مشکلات و استقلال بسیار بسیار سخت تر از امثال چین است حال دشمنان ما تجربه ها در سنگ اندازی و ایجاد مانع دارند ، نعمت خدا دادی بدون علم تبدیل به تولید و بدون بازار فروش و بدون مراوده اقتصادی شعاری بیش نخواهد بود ما نعمت فراوان داریم اما دشمنان قهار و زیاده خواه و تجزی طلب هم داریم ما خلیج فارس را داریم که مدتها است رقیبان خلیج عرب می گویند و تلاش برای تصرف جزایر و حتی خوزستان و تجزیه سیستان و کاستن از سواحل ما دارند کردستان و آذر بایجان برای نفوذ اسرائیل و ناتو در ایران و شرق عالم که جای خود دارند
ارباب بودن ، برنامه ریزی ، همدلی ، نهضت اقتصادی ، دانش بنیاد ها ، تولید ، قدرت نظامی همه هزینه های کلان می خواهند و این در حالی است که نه ملت تحمل فشار روز افزون اقتصادی دارد و نه درآمد کشور با وجود تحریم ها و مشکلات در این حدود است و اقتدار نظامی به تنهایی حلال مشکلات اقتصادی کشور نمی باشد و به خاطر داشته باشیم موضوع تحریم و عدم رابطه و از دست دادن بازوان خود دیگر نسیم نیست این نسیم موجب طوفانی قریب به سه ماه در ایران شده است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
مقامات فاسد چین رو تحریم کنید
و حساب های بانک و اموال شون در ایران رو توقیف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
انصافا جنس های بنجل یه بار مصرف ازاین کشور نخرید بازار پرشده فاجعست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
روح امام شاد
که گفتن
نه شرقی نه غربی
اما چه بکنیم یه سریا نمیفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
در سیاست نه اقتصاد
در اقتصاد شرق و غرب را کنار بزنیم باید با تروریستهای داخلی بجنگیم و جنگ داخلی راه میافتد
Germany
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
دراقتصاد باید مثل غرب عمل کرد و تجربه بازار آزاد رو ایجاد کرد حتی چین کمونیست یا مائویست هم در اقتصاد با سیاست بازار آزاد اداره میشود. اقتصاد بدون تعامل با دنیا یعنی شکست و همین چیزی که ما الان توش هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
این رفتار چین فرصت استثنایی برای ایران است و موید آنست آمریکا چین عربستان اروپا اساسا دچار مشکل عدیده شده اند ِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
کدام مشکل ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
خیلی راحت میشه چینو ادب کرد فقط کافیه آرامکو تعطیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
آرامکو را بکوبید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
آره بابا ب راحتی میتونیم ی ابر قدرت رو ادب کنیم اونم چین که 90درصد اقتصاد کشورمان تو دستشه بچه جون برو بخواب اون گوشی که الان داری باهاش چرت و پرتی تایپ می‌کنی ارسال می‌کنی قطعاتش رو چین تولید کرده اون سیم کارتی که تو گوشیته چین تولید کرده جورابت کتانیت لباسه تنت زندگیت خونت همه چیز رو چین تولید می‌کنه تو برو بخواب فقط سکوت کن حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
حالا می فهمیم که حافظ اسد و بشاراسد چه شخصیت های محکم و قابل اعتمادی هستند مخصوصا مرحوم حافظ اسد که در زمان جنگ تحمیلی پی همه چیز را به تن مالید ولی اجازه نداد نفت عراق از خاک سوریه صادر بشه. چینی ها معلومه شخصیتشون هم به تولیداتشان یک بار مصرفه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
شریف بودن و هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ولی به نظر می رسه یک سیاستمدار باید انتظار هر چیزی رو داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
سلام. سیاست خارجی اغلب کشورهای جهان بویژه آن دسته از کشورهایی که صاحب صنعت، تولید، علم و دانش و یا قدرت نظامی هستند، بر پایه منافع ملی و ارتباطات برد- برد قرار گرفته است. ساده لوحانه خواهد بود که انتظار داشته باشیم کشوری که ارتباط استراتژیک با کشور مان ندارد روابط خود با دیگر کشورها را فدای ارتباط محدود با ایران بنماید.
البته در این خصوص کشور چین حتی در بیانیه اخیر مواضع روشنی اتخاذ نکرده است و صرفاً به اشاره و همراهی با گروه کشورهای عرب خلیج جاودانه فارس پیرامون چند مسئله محدود، کلی گویی نموده است. اما بهر جهت مسئولین کشور چین را بایستی از هم اکنون به بعد زیر نظر داشت و احتمالاً در آینده نزدیک موارد بیشتر و روشنتری از نقطه نظرات این افراد در ضدیت یا مداخله در امور مختلف ایران را خواهیم داشت.
بنابراین مسئولین کشور موظفند بطور جدی امور خارجه کشور چین را در خصوص این موارد مداخله جویانه و خارج از روابط تجاری کشور چین با اعراب، وادار به پاسخگویی نمایند و البته در حد برابر بابت این قبیل اظهارات یا بیانیه ها تصمیمات متقابل اتخاذ و بر طرف چینی تحمیل نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
منطقی
۱۰:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
احسنت ، تنها نظر قابل تامل و توجه در کل پیامک ها همین پیام معقول و بدون غرض و مرض است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ما زمانی که سیاست نه شرقی نه غربی رو پیش گرفتیم استقلالمون رو مد نظر قرار دادیم. زمانیکه این استقلال بخواد خدشه دار بشه فرقی نمیکنه چین یا آمریکا. انتظار دارم دولت ایران در سطح بالا به چین اخطار بده طوریکه از این کار عذرخواهی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
آفرین،درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
از یه مستعمره چه انتظاری داری، گفتن سفیر محترم چین افتخار بدن یه تکه پا تشریف بیارن وزارت خارجه تا با نهایت لطافت و التماس ازشون خواهش بشه که جزایر سه گانه ایرانی رو مال امارات ندونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
لازم نیست خروس جنگی و احساساتی عمل کنیم و پل هایی بسمت چین را هم خراب کنیم ابتدا با مذاکره و تعامل باید حرکت کردو چین را متوجه اشتباه راهبردی خود کرد و مزایایی جغرافیایی ایران را گوش زد کرد و ساخت راه اهن ترانزیت این جغرافیا را تسریع کرد تا همه را مجذوب گرداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
به زودی چین و عربستان و تایوان و آمریکا و اروپا و اوکراینو همه‌ به جون هم میفتن خدایا سرشون رو به خودشون گرم کن وقت فضولی تو کار ما نداشته باشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
و‌من یتوکل علی الله فهو حسبه
هرکس به خدا توکل کند خدا برایش بس است
ما جز به خدا تکیه نداریم و با توکل و پشتکار و تلاش شبانه روزی به بالاترین درجات خواهیم رسید به توفیق الهی
ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
آخ آخ آخ حواسم نبود متفي زدم
لايك
Germany
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
آخه مشکل اینه که اونهام به خدا توکل میکنن! فقط ما انسان نیستیم که معتقدیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
باور کنید همه کشورها بدنبال منافع خودشون هستن به چین و روسیه یا کشورهای دیگه نمیشه اعتماد کرد،بفکر مردم و سرمایه اجتماعی باشیم برای پیشرفت ایران عزیزمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
بدون اعتماد و ریسک و هزینه و دشمن تراشی هم نی توان کاری از پیشبرد مردم و اجتماع مشکل اقتصادی دارند پس درست به فکر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اشکال نداره دو روز دیگه که آمریکا تایوان و چین رو انداخت به جون هم نیاد التماس کنه ما نه پهبادی داریم نه چیزی بره سوزن قفلی ها و سنگ پاها و لوازم خانگی مسخرشو بفروشه خرج جنگشو در بیاره تازه آمریکا همین الان اغتشاش تو چین چندمیلیاردی درست کرده که مردمش به هیچ دین و آئین و صراط مستقیمی نیستن اگه اغتشاش بشه دیگه نمیشه جمعش کرد تو مردم بی خدایی که هیچ پناهگاه محکمی ندارن بعدشم تو لازم نکرده درباره جزایر سه گانه ما حرف مفت بزنی برو مشکلت رو با تایوان حل کن فردا تو کشورت جنگ شد عربستان ولت میکنه میره سراغ آمریکا ما نه نفتی بهت میدیم نه چیزی قرار نیست با پیمان شکنهایی که در مورد تمامیت ارضی ما دخالت میکنند پیمان نگه داریم احمق زود حماقتت رو نشون دادی ایشالا خواهید دید ایران یکه تاز دنیا خواهد شد.
France
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
فکر کنم یه شصت هفتاد سالی از دنیا عقبی. بیشترین رشد اقتصادی و بزرگترین ارتش دنیا مال چینه، نه آمریکا و انگلیس و فرانسه و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چین حسودی میکنه ایران سلاح های نامتعارفی داره که هیج جای دنیا نداره اگر روسیه از پهبادهای غیرمتعارف ایران استفاده نکرده بود پهبادهای نقطه زن در برابر ۳۰ کشور ناتو که باهاش میجنگن کم آورده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ارتش چین بعد از ارتش روسیه قرار داره الان داری می بینی که بدون تجهیزات ایران نمیتونست دوام بیاره روسیه خدا رو شکر چین حسادت خودشو به ایران نشون داد چین میخواد اول باشه و به هرکس بهتره حسودی میکنه و ما نباید به اون متکی باشیم چون چشم دیدن بهتر از خودش رو نداره ما باید از اینی هم که هستیم قویتر بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ارتش چین بعد از آمریکا و روسیه اس جهت اطلاع شما که شصت هفتاد سال جلویی و فکر میکنی ارتش اول دنیاست فعلا که روسیه بدون ما لنگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
مادامی که مسئولين و حاکمان هر کشوری مردم خود را نبینند
بهترین دوستانشان هم برایشان نقشه میکشن .خصوصا ایرانی که مبنای انقلابش مردمش بودن .جدایی مردم از مسئولين و حاکمان بزر گترین خطر برای کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
به طور کلی دل بستن به کشورهای همیشه گرسنه ای مثل چین و هند اشتباه محضه.جمعیت زیاد این کشورها باعث میشه که دولتمرداشون به راحتی به سمت منفعت اقتصادی و پول کشورهای ثروتمندی مثل عربستان غَش کنن .البته که نمیشه به حکام این کشورها ایراد گرفت.برای درک سختی اداره کردن زندگی یک میلیارد آدم زنده، فقط به اوضاع کشور خودمون نگاه کنیم که با این همه امکانات خدادادی،تو تامین معاش فقط ۸۰ میلیون جمعیت موندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
سلام . نامردای خائن یه عمره آشغال می فرستن توی ایران و پول به جیب می زنن خداوکیلی هیچ چیزی دیگه از چین وارد نکنید ماها رو هم از دست جنس های آشغال چینی راحت کنین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چین کمونیست غلط کرد

ایران تا وقتی نخبه بومی دارد به آمریکا ،چین ،روسیه ،فرنسه و روباه پیر نیازی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ایرانیا بخاطر خصوصیاتشون دنبال مرام و معرفت هستند ولی چنین چیزی در‌سیاست جهان حاکم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
شما انتظار نداشتین ولی ما داشتیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
متاسفانه اغتشاشات داخلی باعث شده که ایران در روابط بین الملل کم بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
نگران نباش چین تازه شروع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
دقیقا ++++++++++++++++++++++++++++++++
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
این بازی سیاسی از طرف امریکا بوده کسی که این وسط گول خورده چین است نه ایران امریکا عربستان رو به طرف چین هول داده تا روابط بلوک شرق را مختل کند بعد از اینکه بین بلوک شرق شکاف پدید امد عربستان دوباره به اغوش امریکا باز میگردد و چین روسیاه معرکه می شود چین نباید به کشورهای عربی حوضه خلیج فارس اعتماد میکرد این کشورها یک تار موی امریکا را به چین نمیدهند همه اش بازی سیاسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
باید مقامات ایران به تایوان سفر کرده و از استقلال این کشور حمایت نمایند تا حساب کار دست چین جک و جونور خود بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چین فقط به منافع خود فکر می کند ما انتظار بیشتری از او نداریم آنها پیرو دینی نیستند که شرف انسانی و تعهدات دینی در اولویت اول باشد و منافع مادی در اولویت آخر و لذا چین مثل همه حکومتهای پول محور اگر بداند تعامل اقتصادی با عربها چند دلار بیشتر نصیب او خواهد کرد بدون تردید به آنطرف می غلتد ، ما باید با عزت و اقتدار از تمامیت عرضی و عزت ملی خود دفاع کنیم و این هم روشن است که حرکت جدید عربستان و چین با چراغ سبز آمریکا انجام می گیرد اما من اعتقاد کامل دارم که همین جریان هم در نهایت به نفع ایران اسلامی تمام خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اینهم از شریک استراتژیک مان. یک جای کار ایراد دارد چون به هر کشوری کمک بیش از اندازه کردیم نتیجه عکس گرفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۸:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ایران خیلی تنهاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
فداسرم حدیث داریم همنشین خوب بهتر از تنهایی و تنهایی بهتر از رفیق بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
چون مردانگی و غزت و شرف دارد من مرد تنهای شبم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چین به دنبال منافع خودش هست ما هم باید دنیال منافع خودمون باشیم اگر نیاز به واکنش تند هست باید جواب را قاطع داد
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۸:۲۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
خب ایران هم از قافله عقب نمونه مقامات اقتصادی رو به تایوان اعزام کنه لازم نیس همیشه ما نقش کشور خوب و.بی طرف بازی کنیم و منافع ملی مون قربانی کنیم تو این دنیای پر از بی عدالتی
مقامات ایران و ما ایرانیان با وجود منابع زیرزمینی و خدادادی و منابع انسانی جوان به یشرفت همه جانبه داخلی توجه کنیم

شکرخدا در دوران ریاست جمهوری رئییسی این هدف وجود دارد . ولی باز هم نیاز به کاردارد

بهتره ب هیچ کشوری خارجی دل نبندیم 8 سال جنگ تحمیلی تجربه فراموش نشدنی داشتیم بهتره ب نسل جدیدمون گوشزد کنیم چ ب روزگارمون اوردن حالا هم جنگ رسانه یی علیه ایران راه افتاده چین هم در این زمینه نمیخواد از قافله عقب بمونه بخاطر منافع ملی

بهتره قدر همدیگر و بدونیم خارجی جماعت بخاطر منافع ملی شون ب ما کمک نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ماییم که سرمون رو کردیم زیر برف و کر و کور شدیم ، مردم خودمون رو نابود کردیم و دل به چین و امثالهم بستیم ، واقعا دمت گرم چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
من قبلاً فکر میکردم کشور چین واقعا به تمامیت ارضی همه کشورها احترام می گذارد اما متوجه شدم کشور ما بدخواه زیاد دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چرا بجای دیگران فکر می کنید ؟ چرا فکر می کنید چین فریب خورده؟ ما باید هوشیار باشیم و دور نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
وقتیکه ملت از خودی میخورد از چین های گربه خور چه انتظاری باید داشت مسئولین این کشور در طول این ۴۳ با کیف گردانی این دو شرکت نتواستند عدالت را جاری ساری کنند دین ایمان شرافت صداقت عهده ای در گرو مادیات است و ملت را با این کارهاشان مردم را بدبین به نظام انقلاب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اگر به هر ترفندی جزایر سه‌گانه در خلیج فارس توسط افرادی همچون حسن روحانی و ظریف در آینده به امارات واگذار شود که نقشه آمریکا واروپا است ایران در هیچ زمانی نمی تواند خلیج‌فارس وتنگه هرمز را جزو سرزمین ایران معرفی کند و در خلیج فارس و تنگه هرمز ادعای مالکیت داشته باشد چون در آینده آمریکا و اروپا برای نا بود کردن منابع ایران در خلیج فارس آن را خلیج بین المللی اعلام کنند و هر غلطی از تخلیه کردن ضایعات مواد هسته‌ای تا تخلیه زباله های صنعتی خطرناک اقدام کنند که کل آب‌ها ی خلیج فارس و دریای عمان جز زیان هیچ سودی برای ایران وتمام کشورهای حوزه خلیج فارس که مسلمان هستند نداشته باشد سران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای ادامه سلطنت خود به هر خفتی تن می دهند ایران باید در جزایر سه‌گانه پایگاه نظامی و صنایع شیلاتی دایر کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
همین روسیه الان کسی نداره اومده طرف ایران بعد ببین مشکلش حل بشه دوباره شما چجوری میزاره کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
این از کشور دوست و برادر چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
جونتون درآد این همه به چین امتیاز دادین اینجوری میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
همه کشورها به دنبال منافع خود می باشند دراین دنیای وانفسا که همچون جنگل می ماند همیشه ضعیفها قربانی می شوند ما نباید کوچکترین اعتمادی ویا توقعی از شرق ویا غرب داشته باشیم اگر خودمان با تکیه بر قدرت وملت خودمان نتوانیم در سایه همدلی واتحاد، کشورمان را به بالاترین قله های افتخار برسانیم به طور یقین طعمه همین قدرتهایی می شویم که از آنها توقع نداریم آن زمان که امام خمینی (ره)فرمودند نه شرقی نه غربی این ها را شناخته بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
عملا دیگ هیچکس مارو گردن نمیگیره حتی چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چه چین چه روسیه چه آمریکا و غرب هیچ کی‌حق دخالت تو امور کشور کارو نداره ماهم فقط باید دنبال منافع خود باشیم تا اینا هم پرو نشوند فکر نکنند فقط به آنها وابسطه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
وقتی ملت از خودی میخوره مثل بورس کالا و دو شرکت خودرو ساز دارند با ترفندهای مختلف ملت را سر کیسه می کنند و مسئولین هم خودشان را به خواب زدن از امثال چین چه انتظاری داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
اشتباه منفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
چینم زیر آبتون زد خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
اشتباه دولت دل بستن به چین و روس بود
فقط باید مردم رو داشت که اون هم داریم از دست می دیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ازقدیم گفتن تا پول داری رفیقتم قربان بند کیفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
امریکا عربستانو تبدیل کرده به عاملی که موجب نفاق در جبهه شرق بشه و از ایجاد بلوک آسیایی جلوگیری کنه. سیاستمداران کمونیسم اگر دقت نکنن به زودی سرونشت بدی در انتظارشون خواهد بود.
۱۲
آخرین اخبار