امکان نمایش فیلم‌های روز سینمای ایران در مناطق محروم

مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اعلام کردند که امکان استقرار سینما سیار در مناطق دورافتاده و محروم این استان فراهم شده است.

وحید محمدی گفت: درصورت وجود داشتن تقاضا و نیز تهیه بلیط که با همکاری مسئولان محلی در شهرستان‌های محروم استان امکان پذیر است، مسئولان فرهنگ و هنر استان امکان نمایش فیلم‌های روز کشور را در این مناطق فراهم آورده اند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه عدالت فرهنگی و مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی و هنری از سیاست‌های دولت سیزدهم است، گفت: در حوزه نمایش فیلم، عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی و تسریع در بهره‌مندی مخاطبان در شهر‌های مختلف کشور بویژه مناطقی که فاقد سینما هستند از اکران فیلم‌های روز سینمای ایران همچنان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع استان کرمان ۱۶ سالن نمایش فیلم (در حوزه شمال استان) وجود دارد که از این تعداد ۱۴ سالن سینما هستند، تصریح کرد: در شهر کرمان چهار سالن رسمی سینما (آسیا، مهتاب، شهرتماشا، تماشاخانه هتل پارس) و در شهرستان‌های انار و رفسنجان ۲ سالن سینما وجود دارد.

به گفته محمدی، در بعضی از شهرستان‌ها همچون بم، بافت و بردسیر نیز از ظرفیت مجتمع‌های فرهنگی هنری برای نمایش فیلم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شهرستان‌های استان کرمان از جمله اُرزوئیه، فَهرج و نَرماشیر فاقد سینما هستند اظهارداشت: پیش‌بینی دولت برای اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در مناطق محروم و فاقد سینما، استقرار سینما سیار است که در خصوص تعیین مکان مناسب اکران باهمکاری مسئولان محلی منطقه مشکلی نداریم.

این مسئول فرهنگی اظهارداشت: هیچ مانعی برای نمایش فیلم‌های روز سینمای ایران به صورت همزمان در مناطق کمتربرخوردار وجود ندارد و اگر استقبال مردم خوب باشد و هزینه‌های حداقلی باتهیه بلیط پرداخت شود، سینما سیار در این مناطق مستقر خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: گرچه دربرخی موارد اکران رایگان فیلم نیز دربرخی موارد وجود داشته است، اما پرداخت حق مالکیت به تهیه کنندگان و مراکز پخش فیلم الزامی است، زیرا هزینه‌های آن‌ها باید تأمین شود.

به گفته وی البته بهای بلیط در مناطق کمتر برخوردار بسیار پایین‌تر است؛ ضمن اینکه در بعضی ایام سال و به مناسبت‌های مختلف فیلم‌های روز سینمای ایران به ویژه فیلم‌های جشنواره عمار به صورت رایگان به نمایش درآمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.