در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طرح جدید پلیس براى برخورد با متخلفین پلاک/ رانندگان در کدام مسیر‌ها اقدام به تخلف می‌کنند؟

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی از رانندگان در ارقام پلاک دستکاری مى كنند.

سرهنگ علی اصغر شریفی اظهار كرد: در  مورد پلاک دو موضوع مطرح می شود که موضوع اول  این است که برخی  از  رانندگان در  ارقام پلاک دستکاری  می  کنند مانند اینکه عدد 1 را به دو تبدیل می  کند که این اقدام جرم است و بر  اساس ماده ٧٢٠ قانون مجازات اسلامی  حبس  از  شش ماه تا یکسال برای  این فرد به همراه دارد .

وی افزود : یعنی  اگر  پلیس  با چنین مواردی  روبرو گردد بدون اغماض  با این فرد برخورد کرده و فرد مجرم به دادسرا معرفی  خواهد شد .

سرهنگ شریفی گفت: ولی در مواقعی، راننده با استفاده از  وسایلی  مانند ماسک ، دستمال  و یا گل آلود کردن و یا هر وسیله‌ای دیگر اقدام به پوشش پلاک می‌نمایند.

رییس مرکز اطلاع رسانی  پلیس راهور تهران بزرگ  بیان كرد  : در  طرحی  که راهنمایی و رانندگی  اجرا خواهد کرد به این صورت است که همکاران بنده در  ورودی  های  طرح ترافیک مستقر  هستند چرا که بیشترین تخلفات پوشش و مخدوشی  پلاک در  این محدوده هاانجام می شود و از  پلاک متخلفین و بدون جرو بحث  عکس  گرفته و راننده متخلف  را جریمه می  نمایند .

وی  گفت : عکس گرفته شده به مرکز اجراییات تحویل داده می شود و همکاران بنده در  این مرکز با فرد خاطی تماس  گرفته و وی  را به کلاس  آموزشی  فرا می‌خوانند .

سرهنگ شریفی تصريح كرد : دلیل این کار  هم این است  که خیلی  از  مردم به تخلفات پلاک خیلی  ساده نگاه می  کنند و در این کلاس  راننده متخلف  آموزشهای  لازم را می بیند و توجیه و ارشاد می  گردد که این تخلف  را دیگر  انجام ندهد .

وی  ادامه داد : ولی  اگر  راننده به کلاس  مراجعه نکند و دوبار  برای  وی  پیامک ارسال گردد ، آن‌وقت توسط  راهنمایی و رانندگی ،عبارت منع خدمات روی  پلاک آنها درج می  گردد و اگر  بخواهند خلافی  بگیرند و یا نقل و انتقال انجام دهند ، خدمات آنان بسته میشود و این کار  تا زمانی  که به کلاس  مراجعه نکنند پابرجاست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
فکری هم برای سبقت از راست و رمپ های خروجی و وردی بزرگراها کنید چرا وقتی یک بزرگ راه سه لاین دارد تبدیل به ۶ لاین میشود با استقرار تعدادی نیرو میشود حدود ۴۰ در صد ترافیک را حل کرد
Iran (Islamic Republic of)
شجاعی
۱۸:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
خواهش میکنم،استدعا دارم،این خانمهای بدحجاب و بی غیرت که راحت تو ماشین نشستن پلاکهاشونو شناسایی بشن وبه جد باهاشون برخورد بشه ویاجریمه قانونی که دولت اعلام عمومی کنه که کمی به خود بیان وشههرو مثل خونه خودشون ندونن،حضرت زهرا به خدا راضی نیست،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
99% وانتیا
آخرین اخبار