برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت در کرمانشاه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت به منظور آشنایی دانش آموزان استان با دستاورد‌های حوزه صنعت خبر داد.

محسن دارابی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز (۱۹ آذر) در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک چهار دستگاه میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل مسافری شهرداری به منظور آشنایی دانش آموزان با پیشرفت‌های صنعتی و جاذبه‌های گردشگری استان، با بیان اینکه طی چهار دهه گذشته تحولات بزرگی در حوزه صنعت کرمانشاه بوجود آمده،گفت : نسل جدید و دانش آموزانی که اکنون در مدارس مشغول به تحصیل هستند، باید با این دستاورد‌ها آشنا شوند و این مسائل برای آن‌ها تببین شود.

وی افزود: متاسفانه تاکنون آنگونه که باید و شاید مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این رابطه اطلاع رسانی نداشته و نتوانسته ایم بدرستی تبیین کنیم که طی ۴۰ سال گذشته از چه شرایطی به چه جایگاهی رسیده ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی در کرمانشاه تنها کارخانه قند بیستون، سیمان غرب و یک شهرک صنعتی داشتیم، اما امروز حدود ۹۰۰ واحد صنعتی، ۲۳۰ واحد معدنی، ۸۰ هزار واحد صنفی، سه پتروشیمی فعال و دو پتروشیمی در دست اجرا داریم و قطب سوم پتروشیمی کشور به شمار می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، از مرز خسروی به عنوان تنها مرز استان حتی یک دلار صادرات صورت نمی‌گرفت، اما اکنون با پنج مرز رسمی، ۴۴ درصد صادرات کشور به عراق از طریق مرز‌های استان ما صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول، امروزه حدود شش تا هفت درصد از صادرات غیرنفتی کشور از طریق مرز‌های کرمانشاه انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی دشمن تلاش دارد تا از طریق فضای مجازی، فرزندان ما را از خدمات انقلاب ناامید کند، بنابراین وظیفه داریم که این مسائل را به درستی برای آن‌ها تببین کرده و بتوانیم آن‌ها را برای آینده و ساختن استان و کشورمان آماده کنیم.

دارابی اعلام کرد: در این راستا در نظر داریم که در استان با همکاری میراث فرهنگی، سازمان حمل و نقل مسافری شهرداری و آموزش و پرورش زمینه‌ای فراهم کنیم تا دانش آموزان کرمانشاهی با این دستاورد‌ها آشنا شوند.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر باید به این مسئله توجه کرد که ظرفیت استخدام در بخش دولتی محدود شده و امکان اینکه همه دانش آموزان ما بتوانند در آینده در این بخش جذب شوند وجود ندارد، بنابراین از هم اکنون باید آن‌ها را به سمت مهارت آموزی و آشنایی با بازار کار در حوزه صنایع ببریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار