رونالد سرمربی هلند شد/ نیمکت لاله های نارنجی آبی اناری می شود

سرمربی سابق بارسلونا هدایت تیم ملی هلند را بر عهده گرفت.

ماجراجویی تیم ملی هلند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قبول شکست برابر آرژانتین در ضربات پنالتی مصاف دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی به پایان رسید.

به این ترتیب کار لوئیز فن‌خال هم به عنوان سرمربی لاله‌ها تمام شد، چرا که قرارداد او با هلندی‌ها تنها تا پایان جام جهانی اعتبار داشت.

مرد ۷۱ ساله و باسابقه نیمکت لاله‌های نارنجی، مدت‌ها قبل از جام جهانی این تورنمنت را آخرین دوره همکاری‌اش با تیم ملی هلند معرفی کرده و پیشتر از جدایی خود از نیمکت این تیم خبر داده بود.

از آنجایی که اتحادیه فوتبال هلند پیش از این رونالد کومان را به عنوان سرمربی انتخاب کرده و با او قرارداد بسته بود، با خروج فن خال، به صورت خودکار کومان جانشین او می‌شود و کار خود را برای آماده‌سازی تیم برای مأموریت‌های پیش رو آغاز خواهد کرد.

این دومین دوره مربیگری کومان در تیم ملی هلند است. او پیشتر در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ هدایت لاله‌ها را برعهده داشت و با دریافت پیشنهاد مربیگری از بارسلونا دست از مربیگری در رده ملی کشید هرچند روز‌های پرفروغی را تجربه نکرد. اولین بازی رسمی هلند با تیم ملی هلند، مصاف با فرانسه در دور نخست بازی‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴ است، دیداری که چهارم فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار