حسین امیرعبداللهیان:

به تحریم و مداخله‌های خارجی پاسخ می‌دهیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو و رایزنی کردند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود درباره تماس تلفنی خود با جوزب بورل مسئول اتحادیه اروپا نوشت: «در پاسخ به تماس آقای بورل، ٧٠ دقیقه صحبت کردیم. گفتم به آمریکا و سه کشور اروپا بگویید اگر فکر کنند می‌توانند با فشار و ابزارسازی، در مذاکره امتیاز بیشتر بگیرند، حتما در اشتباهند. به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم. همزمان در مسیر گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار هستیم».

در ماه‌های اخیر، آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس و فرانسه همزمان با بروز ناآرامی‌ها در ایران فرآیند مذاکره را به فراموشی سپردند و به صورت آشکار از اغتشاشات داخلی در ایران حمایت کردند. سابقه آمریکا که پیش از این مخدوش بوده و چندان موجب تعجب نیست اما مواضع پایتخت‌های اروپایی نسبت به کشورمان تُند و غیردیپلماتیک شده و حالا به تعبیری ماهیت و چهره واقعی اروپا هم نسبت به ایران مشخص شده است.

مواضع ضد ایرانی برلین بسیار توسعه یافته تا آنجا که این کشور در حال رایزنی برای تصویب قطعنامه‌های حقوق بشری علیه کشورمان است. از سویی دیگر هم پاریس اقدام به میزبانی و حمایت از عناصر ضدایرانی همچون معصی علی‌نژاد می‌کند. غرب به ظاهر مجددا دچار یک خطای محاسباتی شده و با بازگشت آرامش به خیابان‌های ایران، طرف مقابل باز هم مجبور به بازگشت به میز مذاکره خواهد بود اما در آن زمان شروط و مرقومه‌های لیست پیش‌روی ایران بیشتر خواهد شد.البته این رفتار مربوط به تمام کشورهای اروپایی نیست و از سفر اخیر وزیر خارجه به کشورهای حوزه بالکان این حقیقت مشخص می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
دخالت و مداخله رافائل گروسی بی ادب دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور داخلی ایران همان به خاطر نتیجه همکاری همه جانبه ایران با آژانس خیانتکار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریستی آمریکایی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ یمن باید در دادگاه کیفری بین المللی محاکمه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که اروپا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
ملت ایران هرگز کشتار و جنایت‌های آمریکا و مزدورانشان را فراموش نخواهد کرد.
ملت ایران هرگز کشتار و جنایت‌های اروپا و مزدورانشان را فراموش نخواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
نه خداییش این همه کشور تو دنیا هست این چهارتا عنکبوت رو بی‌خیال شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
نگران سلاح‌ها ارسالی توسط آمریکا، اروپا و ناتو به اوکراین هستیم
آخرین اخبار