کاهش میزان بارندگی استان در پاییز امسال

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش میزان بارندگی استان در پاییز امسال به نسبت سال گذشته، گفت : بارش‌ها در زمستان امسال و بهار سال آینده امیدوار کننده است.

فیروز دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت بارش‌های سال زراعی جاری، گفت : در این مدت به طور میانگین ۳۸ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده که این میزان بارندگی نسبت به بلند مدت ۶۲ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: میزان بارندگی در همین مدت در کرمانشاه ۲۱ میلی متر بوده که نسبت به بلندمدت ۷۴ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته میزان بارندگی در زمستان امسال و حتی فروردین سال آینده امیدوارکننده است، اما این میزان جبران کاهش بارندگی‌ها را نخواهد کرد.

دولتشاهی در مورد وضعیت هوای استان در هفته آینده افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، هوای استان همچنان تا اواسط روز دوشنبه هفته آینده، صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد ملایم و رشد ابر خواهد بود.

وی توضیح داد: از عصر دوشنبه تا پایان هفته به تناوب امواج ناپایداری جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که این شرایط علاوه بر ابرناکی آسمان در بعضی ساعات سبب بارش پراکنده و وزش باد نیز در سطح استان خواهد شد.

دولتشاهی تصریح کرد: متوسط دمای هوا که در غالب نقاط، تا روز دوشنبه، به آرامی کاهش خواهد یافت؛ از روز سه شنبه (بویژه دمای شبانه) روندی رو به افزایش می‌یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.