انتقاد مسکو از دخالت‌های آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی در روسیه

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا حق اخلاقی برای قضاوت درباره آزادی‌های مذهبی در روسیه را ندارد.

به نقل از پایگاه خبری العهد، گنادی اسکالدوویچ، نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه برای همکاری در زمینه احترام به آزادی‌های مذهبی، در واکنش به انتقاد‌های آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از آزادی‌های مذهبی در روسیه اعلام کرد این اقدام واشنگتن روابط دوجانبه را مسموم می‌کند.

گنادی اسکالدوویچ، در پاسخ به اظهارات آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه احترام به آزادی‌های مذهبی و دینی در روسیه نگران کننده است، روز پنجشنبه در پایگاه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد چنین اظهاراتی از طرف مقامات آمریکایی روابط دوجانبه میان مسکو و واشنگتن را مسموم می‌کند و از لحاظ اخلاقی آمریکا حق ندارد، در امور آزادی‌های مذهبی روسیه مداخله کند.

این مقام وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا را یک حمله غیررسمی دیگر علیه روسیه می‌داند، خاطر نشان کرد: مقامات آمریکایی سرسختانه برنامه روس‌هراسی را ترویج می‌کنند.

وی افزود: واشنگتن به خود زحمت نمی‌دهد درباره اظهارنظر و ارزیابی‌های خود (درباره مسایل و امور داخلی روسیه) هیچ دلیل یا توجیهی ارایه کند و به همین سادگی تصمیم گرفته است تا روسیه را به علت نقض و اعمال محدودیت آزادی‌های مذهبی در فهرست سیاه آمریکا قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار