برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در بندرعباس+عکس

  مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران در این مراسم حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی نمونه برای جامعه بشری دانست و گفت: اگر بخواهیم همه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را در یک کلمه خلاصه کنیم آن کلمه بصیرت است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه کل زندگی ۱۸ ساله حضرت فاطمه زهرا (س) درسی برای انسانهاست،گفت: خداوند در قرآن کریم درباره حضرت فاطمه (س) به پیامبر (ص) می فرمایند که ما به تو کوثر دادیم.

او گفت: بصیرت حضرت فاطمه (س) این بود که دشمن را شناخت و به موقع عمل کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز اگر ما دشمن را نشناسیم و یا اینکه بشناسیم، ولی به موقع عمل نکنیم حادثه عاشورا پیش می‌آید.

آیت الله خاتمی گفت: کوفیان گرچه دشمن را می‌شناختند و از بنی امیه هم متنفر بودند، اما به موقع اقدام نکردند و حادثه عاشورا رخ داد.

او گفت: ابن زیاد در روز‌های نخست ورود امام حسین (ع) به کربلا از ترس تظاهرات در کوفه اقدامی نکرد، اما پس از اطمینان از اینکه کسی از مسلم حمایت نمی‌کند و حسین (ع) تنهاست امام را به شهادت رساند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه درهرمزگان  و بعضی از شهروندان شهر بندرعباس در این مراسم شرکت داشتند و با مداحی  مداح اهل بیت استان هرمزگان  به عزاداری پرداختند.

مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در همه مساجد و امامزاده ها ، حسینیه ها و تکایای هرمزگان هم برگزار شد.

برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در بندرعباسبرگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در بندرعباس

برگزاری مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در بندرعباس+عکس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.