آذربایجان غربی نیازمند ۱۰۰ واحد سورت و بسته بندی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان برای رسیدن به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن صادرات نیاز به احداث ۱۰۰ واحد سورت و بسته بندی دارد.

اکبر کرامتی، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال ۵۲ واحد سورت و بسته بندی با مشارکت بخش خصوصی در استان راه اندازی شده، گفت: برای راه اندازی این واحد‌ها بیش از هزار میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه نبود واحد سورت و بسته بندی تا سال گذشته حلقه مفقوده در بازاریابی، فروش و صادرات این محصول در بازار‌های جهانی بود، افزود: از ابتدای مهرماه تا امروز از مجموع ۶۵۰ هزار تن سیب موجود در ۴۵۰ سردخانه استان ۱۵۰ هزار تن صادرات سیب صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۰ درصد افزایش داشته است.

کرامتی با اشاره به تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی گفت: ۵۲ واحد فعلی ظرفیت سورت و بسته بندی ۲۰۰ هزار تن سیب را دارند، اما برای رسیدن به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن صادرات نیاز به احداث ۱۰۰ واحد دیگر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی افزود: با تسریع در روند اداری سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بانکی تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن اجرای طرح‌های بخش کشاورزی اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.