طالبان خواستار همکاری ژاپن در زمینه تطبیق پروژه های انکشافی شد

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر ژاپن، خواهان کمک های بیشتر ژاپن به افغانستان بویژه در زمینه تطبیق بیشتر پروژه های انکشافی شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا  اعلام کرد مولوی عبدالکبیر،  معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با تاکاشی اوکاتا،  سفیر جاپان در افغانستان، در قصر سپیدار دیدار نمود.

در این دیدار، معاون سیاسی ریاست الوزرا، روابط میان دو کشور را دیرینه و تاریخی خوانده و گفت که ژاپن همیشه خواهان صلح در افغانستان بوده است و از کمک های جدید این کشور برای بازگشت مهاجرین افغانستانی به کشور از طریق کمیساری ملل متحد در امور پناهندگان ابراز امتنان می نماییم. 

مولوی عبدالکبیر افزود که طالبان با تمام کشورهای دنیا به ویژه ژاپن و سایر کشورهایی که طرفدار صلح و پیشرفت افغانستان هستند، مناسبات خوب دارد.

معاون سیاسی ریاست الوزراء با اشاره بر اینکه از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد، خواهان کمک های بیشتر ژاپن به افغانستان به خصوص در زمینه تطبیق بیشتر پروژه های انکشافی از سوی مؤسسه جایکا گردید.

همچنان معاون سیاسی ریاست الوزراء از فعالیت ها و کارکردهای داکتر ناکامورا در افغانستان به ویژه ولایت ننگرهار در بخش های صحت و زراعت، قدردانی نمود.

تاکاشی اوکاتا، سفیر جاپان در افغانستان گفت که ژاپن در راستای کمک به افغانستان متعهد است و خواهان افغانستان با ثبات و مترقی می باشد

 تاکاشی اوکاتا افزود که ژاپن یک بسته ۱۰۶،۷ میلیون دالری کمک های بشردوستانه خویش به افغانستان را در بخش های مختلف به ویژه زراعت، معارف و صحت اعلام کرده است.

سفیر ژاپن افزود که ما در نشست های مختلف بین المللی خواهان توجه بیشتر به افغانستان خواهیم شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.