معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان:

ما با جریان اصلی رسانه‌ای قادر به مقابله نیستیم

 معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما با تروریسم رسانه‌ای دشمن مواجهیم و شبکه‌هایی مثل پرس تی‌وی و العالم امروز از شمار رسانه‌های بین‌المللی توسط دشمن حذف شده‌اند؛ به همین دلیل با جریان اصلی رسانه‌ای قادر به مقابله نیستیم.

وحید یامین‌پور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) مشهد با بیان اینکه نقطه عطف و درخشان جنبش‌های دانشجویی در دورانی بود که قصد داشتند از استعمارگران جدا شوند گفت: این مساله‌ای که از دهه ۷۰ آغاز شد و حالا گاهی به شیوه‌ای نگران‌کننده تداوم یافته است.

او  با اشاره به اینکه در حال حاضر با استعمار نو و فرانو مواجهیم، افزود: استعمار جدید نیاز به حمله نظامی و لشکرکشی ندارد بلکه امروز شاهد شیوه جدیدی از استعمار ملت‌ها با هدف سیطره بر علم، زبان، اقتصاد و فرهنگ آن‌ها هستیم که با نفوذ به ذهن ملت‌ها محقق می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در پروژه نفوذ، جوان دانشجو به عنصری برای رسیدن به اهداف استکبار در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: نظریه‌پردازان غربی دوره پسااستعمار را دوره‌ای می‌دانند که در آن جهان شرق باید توسری‌خور، عقب‌افتاده و ناامید باشد؛ چیزی که باعث شده کشور‌های آفریقایی نتوانند از گذشته خود به طور کامل جدا شوند و هجمه رسانه‌ای آن‌ها را عقب‌مانده نگاه داشته است.

یامین‌پور بیان  کرد: غرب تاکنون تصویری از کشته‌ها، جنایات، بی‌خانمان‌ها و فروپاشی خانواده از درون خود را منتشر نکرده است؛ این در حالی است که در شرق کوچکترین اتفاق با بیشترین جوسازی‌ها همراه می‌شود.

او با اشاره به اینکه امروز در غرب همجنسگرایی نماد آزادی است، تصریح کرد: آن‌ها قصد دارند تا آینده شرق را همچون غرب سازند؛ لذا هر نوع فیلم امیدآفرین برای جهان شرق محکوم به حذف و سانسور است.

 دبیر شورای عالی جوانان تأکید کرد: همین تصاویر و اخبار امیدآفرین موجب شده تا غربی‌ها این حق را به خود بدهند که برای برقراری دموکراسی بر سر مردم بمب و موشک بریزند. اساسا غرب بر اساس مکتب داروینیسم انسان را فقط یک سفیدپوست می‌داند و مابقی نژاد‌ها را به حیوان تشبیه می‌کند.

یامین‌پور با بیان اینکه بمب ترسناک‌تر بر سر ملت‌ها، احساس ناامیدی و تباهی است، اظهار کرد: این مساله باعث شده تا برخی جنبش‌های دانشجویی به سمت غرب متمایل شوند و بعضا از هویت ایرانی خود ناامید شوند و فاصله بگیرند و دانشجویی که باید استکبارستیز باشد، به عنصر فعال دشمن تبدیل شود. قطعا جامعه‌ای که احساس یاس و ناامیدی کند، شکست‌خورده است و دشمن به دنبال رسیدن به همین هدف است.

او با اشاره به هجمه‌های اخیر دشمن افزود: ما با جریان اصلی رسانه‌ای قادر به مقابله نیستیم؛ جریانی که به مخاطبان دستور می‌دهد از چه محتوایی استفاده کنند و کنترل رسانه را در دست گیرند. ما به لحاظ رسانه‌ای در محاصره هستیم و راهکار آن طبق فرمایش مقام معظم رهبری «جهاد تبیین» است؛ مساله‌ای که باید توسط خود مردم و به ویژه دانشجویان از راه‌های مختلف مثل فضای مجازی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.