مذهب:

کمترین بودجه برای بخش فرهنگی دانشگاه‌هاست

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: بیشتر اوقات در بحث‌های بودجه‌ای دانشگاه، کمترین بودجه به بخش فرهنگی اختصاص می‌یابد.

محمد‌امین مذهب، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در برنامه «گفت‌و‌گوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا ما توانسته‌ایم دانشجویان را وارد مسائل مختلف کشور کنیم، گفت: حضرت آقا همیشه فرمودند که ما همیشه از اعتماد به جوانان نتیجه خوبی گرفتیم و در حال حاضر، شاید این اعتماد باید بیشتر باشد. 

مذهب درباره کار فرهنگی در دانشگاه‌ها ادامه داد: ما نباید در دانشگاه‌ها دنبال کار ویترینی و تشریفاتی باشیم. شاید خیلی وقت‌ها کار تشریفاتی انجام شده، اما اگر کار محتوایی اصیل انجام شود، می‌تواند مشکلات فرهنگی حل کند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درباره کار‌های تشریفاتی در دانشگاه‌ها توضیح داد: خیلی وقت‌ها که بحث‌های بودجه‌ای مطرح می‌شود، در بخش فرهنگی کمترین بودجه اختصاص داده می‌شود. بیشتر اوقات تشکل‌های دانشجویی با مشکل مواجه هستند و یکی از راهکار‌هایی که می‌توانیم مشکلات فرهنگی را حل کنیم و بهتر به آن بپردازیم، تقویت تشکل‌های دانشجویی است. ما دانشجویان انگیزه‌مندی داریم که دوست دارند در زمینه‌های فرهنگی فعالیت کنند. اما وقتی دانشگاه نمی‌تواند بستر لازم را برای آن‌ها مهیا کند، دانشجویان هم نمی‌توانند بروز و ظهور لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر دانشجویی کار فرهنگی انجام می‌دهد، باید برای او حق‌الزحمه‌ای درنظر گرفته شود، افزود: علاوه‌بر این می‌توانیم شاهد بروز استعداد دانشجو هم باشیم. این مشکلات باعث می‌شود که تشکل‌های دانشجویی آن‌طور که باید در صحنه حضور داشته باشند، به چشم نیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار