کشف کلاهبرداری میلیاردی در فضای مجازی

 سرپرست انتظامی قلعه گنج از دستگیری مجرم اینترنتی که بیش از ۶ میلیارد ریال از ۲ شهروند قلعه گنجی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

 سرگرد مجتبی طاهری گفت: در پی شکایت ۲ شهروند قلعه گنجی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق یکی از سایت‌های معروف خرید و فروش، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: طی اظهارات شکات مشخص شد آن‌ها از طریق این سایت جهت خرید دو دستگاه خودروی سنگین با متهم آشنا شده و متهم با وعده‌های فریبنده، اعتماد آن‌ها را جلب و جمعا مبلغ ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برای خرید یک دستگاه خاور و مینی بوس از آنان دریافت کرده است.

او بیان کرد: متهم پس از مدتی جوابگوی تماس‌های مشتریان خود نبوده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان قلعه گنج گفت: در ادامه متهم که فردی میانسال بود شناسایی و مشخص شد وی ساکن استان یزد است که با هماهنگی مقام قضائی و اخذ نیابت با همکاری ماموران انتظامی یزد دستگیر و به این شهرستان انتقال داده شد.

سرگرد طاهری افزود: این متهم در مواجهه با ادله موجود به کلاهبرداری با فریب افراد فاقد آگاهی، اعتراف و هدف خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

 او تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم ضمن پرهیز از اعتماد به تبلیغات کالا و اجناس ارزان قیمت، در خرید‌های اینترنتی و هنگام پرداخت بیعانه هوشیار باشند و معامله‌های خود را حتماً حضوری و پس از مشاهده کالای مورد نظر انجام دهند.

برچسب ها: شناسایی ، کلاهبرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.