وکلای نیکوکاری در کنار مددجویان کمیته امداد قزوین

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: با ایجاد مرکز نیکوکاری کانون وکلا، با کمک وکلای نیکوکاری حل پرونده‌های حقوقی مددجویان تسریع خواهد شد.

ظاهری مدیر کل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با نحوی رئیس کانون وکلای استان گفت: تعدادی از مددجویان کمیته امداد در مراجع قضایی دارای پرونده‌های حقوقی هستند که برای رفع مشکل آنان نیاز به مشاوره‌های حقوقی و در برخی موارد نیاز به حضور وکیل در دادگاه دارند، ایجاد یک مرکز نیکوکاری در کانون وکلا و استفاده از وکلای خبره و خیر در معاضدت‌های حقوقی مددجویان از جمله گام‌هایی است که کمیته امداد برای رفع دغدغه‌های حقوقی، ولی نعمتان خویش برداشته است.

وی افزود: مشاوره صحیح در کنار طرح دعاوی حقوقی کمک زیادی به حل اختلافات می‌ کند، برخی پرونده‌هایی که به کمیته امداد ارجاع می‌شوند، مربوط به ارث می‌باشد که با آموزش و مشاوره صحیح که به مددجویان داده می‌شود، می‌توان از طولانی شدن مسیر پرونده جلوگیری کرد و در صورت به نتیجه رسیدن این پرونده‌ها، فرد از مساعدت کمیته امداد بی نیاز شده ومی تواند به زندگی روزمره برگردد.

به گفته ظاهری،اختلاف خانوادگی نیز حجم قابل توجهی از متقاضیان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را به خود اختصاص داده که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش طلاق در سطح جامعه باشیم.

ظاهری در این دیدار گفت:کمیته امداد در نظر دارد با کمک کانون وکلا با دسته بندی پرونده‌های حقوقی مددجویان و برگزاری کلاس‌های آموزشی، آنان را با راه‌های در رفت از مشکل آشنا کند.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین بیان داشت: در نظر داریم درطرح مفتاح الجنه به همراه وکلای نیکوکار به منزل مددجویانی که دارای پرونده‌های حقوقی هستند مراجعه و با بررسی پرونده‌های این عزیزان، مشکلات بررسی و اقدام برای حل آن‌ها صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.