امضایی برای تثبیت میزبانی اصفهان از پروانه‌ها

تفاهم‌نامه برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان به امضای مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و شهردار اصفهان رسید.

در نشست امضای تفاهم‌نامه برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ادامه میزبانی اصفهان از این رویداد سینمایی اظهار خرسندی و اضافه کرد: به اعتقاد ما جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان مهمترین رویداد سینمایی کشور است، چون اگر برای کودک و نوجوان خوراک مطلوب و مفید فرهنگی فراهم کنیم، آینده کشور را ساخته‌ایم.

سید مهدی جوادی با اذعان به اینمه جشنواره، در سال‌های اخیر نتوانسته کمکی به روند تولید سینمای کودک داشته باشد، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد آسسیب شناسی و بررسی نمونه‌های مشابه جهانی، به این نتیجه رسیدیم که برگزاری ۲ سالانه آن هم تولید و هم کلیت جشنواره را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

او ادامه داد: البته اگر قرار بود به شیوه قبل جلو برویم برای ما در فارابی نیز ساده بود که هزینه ساخت چند فیلم مایکروفری و ضرب‌الاجلی را بدهیم تا صرفاً در جشنواره به نمایش در بیایند، اما این شیوه نه برای جشنواره و نه برای سینمای کودک و نوجوان رهاوردی ندارد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: مسأله مهم بعدی لزوم تغییر نگاه در میزبانی از جشنواره بود و اصرار داشتیم که شهر‌های متقاضی میزبانی، نگاه استانی به این رویداد ملی و بین‌المللی نداشته باشند که خوشبختانه در تعامل با دوستان اصفهان به مدل منسجم، واحد و کارآمد رسیدیم.

مدیرعامل فارابی همچنین از ایده ایجاد صندوق حمایت از سینمای کودک و نوجوان خبر داد و تاکید کرد: به این ترتیب با مشارکت استان میزبان و سرمایه‌گذاران دیگر مسیر تولید در سینمای کودک و نوجوان را توأم با جشنواره احیا و به اثرگذاری جشنواره کمک می‌کنیم.


شهردار اصفهان هم با بیان اینکه در قبال جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رسالت ملی و فراملی داریم گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید همچون جام جهانی مخاطبان جهانی چشم انتظار داشته باشد.

علی قاسم‌زاده تصریح کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا نگاه فرا شهری، ملی و فراملی بر این جشنواره حاکم شود و بتوانیم نقش حمایتی از فیلمسازان سینمای کودک و نوجوان را به خوبی ایفا کنیم.

سکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نام اصفهان ضرب شده است

علی تمنایی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، نیز اظهار کرد: جایگاه شهر اصفهان پس از تجربه برگزاری ۳۵ دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان خاص است.

او افزود: سکه جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان به نام اصفهان ضرب شده است. همچنین اصفهان دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه فیلم‌سازی است و ازلحاظ تعدد و تکثر اهالی هنر و تشکل‌های سینمایی در سطح کشور بی‌بدیل است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: امروز تشکل‌های متعدد هنری اصفهان خاصه در عرصه سینمایی افتخارآفرین هستند و در سطح کشور حائز رتبه برتر شده‌اند.

او یادآور شد: باید ظرفیت‌های مختلف انسانی در حوزه تولید سینمایی در خدمت جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان باشد. همچنین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در جایگاه یک ابزار در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند کمک حال باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار