تردد ناوگان حمل‌ و نقلی در معبر مرزی دوغارون در جریان است

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: تردد ناوگان تجاری و حمل‌ونقل کالا در این معبر زمینی و مرزی درجریان است.

حسین رحیمی زاده مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: در حال حاضر مانند روال‌های سابق، تردد ناوگان تجاری و جریان انتقال کالا نظیر صادرات، واردات و ترانزیت در معبر زمینی دوغارون برقرار است و کامیون‌ها میان ایران و افغانستان رفت‌وآمد می‌کنند.

او افزود: در سه ماهه اخیر، میزان ۱۰۱ هزار و ۴۶۱ تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون و ۲۴۷ هزار دلار از گمرک دوغارون به مقصد کشور افغانستان صادر شده که نسبت سه ماه قبل آن ۲۰ درصد افزایش وزنی داشته است.

مدیرکل گمرک دوغارون ادامه داد: همچنین در این بازه سه ماهه، میزان ۱۳۴ هزار و ۳۰ تن کالا از مبدا کشور‌های مختلف از طریق ایران و مرز دوغارون به مقصد افغانستان ترانزیت شده که ۳۹۲ میلیون و ۷۳ هزار دلار ارزش آن بوده است.

رحیمی زاده بیان کرد: تعداد کامیون‌های خروجی از گمرک دوغارون ۲۵ هزار و ۱۹ دستگاه و کامیون ورودی به این گمرک مرزی ۲۱ هزار و ۲۹۰ دستگاه بوده که به ترتیب ۲۳ درصد و هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

او تصریح کرد: سیمان، آهن آلات، فراورده‌های نفتی و میوه و تره‌بار از عمده کالا‌های صادراتی از مسیر مرز دوغارون به افغانستان هستند و اغلب کالا‌های وارداتی از این همسایه شرقی هم شامل کنجد و سنگ خام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.