بیان دغدغه جوانان پیرامون مسائل روز کشور در «موکب جوانان»

ویژه برنامه «موکب جوانان» با بیان دغدغه جوانان پیرامون مسائل کشور از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ روی موج رادیو جوان می‌رود.

این‌روز‌ها رادیو جوان با ویژه برنامه «موکب جوانان»  باب گفت‌وگو را پیرامون مسائل و دغدغه‌های جوانان باز گذاشته، تا بی پرده به سراغ مسائلی برود که پیش از این در رسانه ملی با وسواس مطرح می‌شد. 

موکب جوانان

اجرای برنامه با امین قاسمی فرع است که به عنوان یکی از اعضای تیم ثابت مجتبی حسنی، تهیه‌کننده این برنامه فعالیت می‌کند. به گفته مجری ویژه برنامه «موکب جوانان»، این برنامه قرار است به دغدغه و پرسشگری جوانان پاسخ دهد. از مخاطبین برنامه خواسته شده تا با جوانان صحبت شود و حرف‌های آن‌ها شنیده شود. راه ارتباطی هم پیش روی شنوندگان گذاشته تا صدای‌شان از طریق مجرای رسمی رادیو شنیده شود. 

مجتبی حسنی

روز گذشته، «موکب جوانان» میزبان علی مرادخانی، کارشناس رسانه بود که مخاطبین رادیو جوان او را به عنوان مجری برنامه «سینماچی» می‌شناسند. مرادخانی به پدیده سلبریتی در ایران پرداخت و نحوه رفتار حاکمیت با هنرمندان و هنرمندان با حاکمیت را تحلیل کرد.

او با مقایسه رفتار سلبریتی‌های امریکایی با رفتار سلبریتی‌های ایرانی توضیح داد که در تمام جهان کنشگری سیاسی سلبریتی‌ها در ساحت حاکمیت انجام می‌شود. اما در ایران بیشتر اوقات رفتار‌های سلبریتی‌ها ضد حاکمیتی می‌شود. رفتار مقابل آن‌ها هم قابل بحث است. وقتی حاکمیت تصمیم به بازداشت هنگامه قاضیانی می‌گیرد، حتماً دلیلی دارد. ولی چرا علت دستگیری را اعلام نمی‌کند. وقتی عدم اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد، ذهنیت مردم به سمت دیگری حرکت می‌کند. 

وی با اشاره به فعالیت تروریستی ایران اینترنشنال و تقسیم‌بندی این رسانه در دسته سازمان‌های تروریستی بیان کرد: انتشار خیلی از فیلم‌ها می‌توانست زودتر از این انجام شود و تاثیر جدی‌اش را بر روی افکار عمومی بگذارد. اما وقتی وقت طلایی و روایت اول از دست رفت، تازه می‌دَویم تا رویکرد انفعالی مان را جبران کنیم. بیشتر اوقات هم در رسانه امکان‌پذیر نیست. 

مرادخانی درباره واکنش مجازی سلبریتی‌ها به اتفاقات اخیر کشور گفت: با اطلاع می‌گویم آن هنرمندانی که در این چند وقت گریبان چاک کردند، برای اینکه از قافله عقب نمانند، خیلی از کنش‌های مجازی را انجام دادند. آن هنرمند هیچ چیزی برایش مهم نیست و فقط می‌خواهد محبوب بماند و با مردم همراه باشد. مسئله این است که مردم اینستاگرام با مردم ایران خیلی فرق می‌کنند. از طرفی هم هنرمندان در فضای مجازی فحش می‌خورند. آن هم از اکانت‌هایی که فحش می‌خورند که یک پست بیشتر ندارند و حساب همه آن‌ها خصوصی است. یعنی آن حساب جعلی است. 

این کارشناس رسانه با بیان اینکه خیلی از هنرمندان تند‌روی کردند و مطالبی را به اشتراک گذاشتند که بیشتر آن‌ها اشتباه بود، یادآور شد:، اما همه آن‌ها نباید ممنوع‌الکار شوند. خیلی از آن‌ها در دل این سرزمین هستند و اگر از رفتار هیجان‌زده آن‌ها بگذریم، زیر پرچم امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) سینه زدند. 

«موکب جوانان» از ۱۲ آذر به روی موج ۸۸ مگاهرتز نشسته و از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ به گوش مخاطبین رسانده می‌شود. تهیه کننده برنامه مجتبی حسنی و هماهنگی آن را اکرم اویسی به عهده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار