رئیس امارات راهی قطر شد/ ورود هرتزوگ به ابوظبی

رئیس امارات امروز سفر خود به قطر را در حالی آغاز کرد که رئیس رژیم صهیونیستی بحرین را ترک و وارد ابوظبی شد.

«شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس‌ امارات امروز (دوشنبه) سفر رسمی خود به قطر را آغاز کرد. هواپیمای این مقام درحالی در دوحه به زمین نشست که چندین مقام رسمی امارات او را همراهی کرده و امیر قطر از او استقبال کرد.

به گزارش خلیج تایمز، همچنین مقام‌های دیگری از قطر به استقبال آل نهیان آمدند. این سفر رسمی به دعوت «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر انجام شد تا روابط دوستانه میان دو کشور گسترش یابد.

پیشتر هم این دو مقام ارشد به دلیل برگزاری جام جهان در قطر با یکدیگر مکالمه داشتند و رئیس‌ امارات حمایت خود برای برگزاری جام جهانی به بهترین شکل ممکن را به قطر ابراز کرده بود.

هرتزوگ وارد امارات شد

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در چارچوب سفر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس از بحرین به امارات رفت. وی وارد ابوظبی شد و مورد استقبال عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، این دومین سفر هرتزوگ به امارات در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

قرار است هرتزوگ در کنفرانس فضایی سخنرانی و با  رئیس امارات که اکنون در دوحه است، دیدار کند. «گفتگوی فضایی ابوظبی» اولین کنفرانس در نوع خود است امروز در ابوظبی به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

هرتزوگ ۳۰ ژانویه گذشته در سفری که اولین سفر رئیس رژیم صهیونیستی به یک کشور حوزه خلیج فارس بود، به امارات سفر کرد.

صبح روز گذشته هرتزوگ در راس هیئت اقتصادی این رژیم به بحرین رفت و مورد استقبال عبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین قرار گرفت و با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور دیدار و درباره همکاری دو جانبه گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار