معاون آموزش و پرورش اصفهان:

مشکلات‌ فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در اصفهان نیازمند توجه ویژه است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:ایمن سازی فضاهای ورزشی در مدارس به‌عنوان یکی از اصلی ترین مباحث موجود در زمینه برگزاری مسابقات و فضاهای ورزشی استان اصفهان است.

آذر کیوان امیرپور گفت: ایمن سازی فضا‌های ورزشی در مدارس به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مباحث موجود در زمینه برگزاری مسابقات و فضا‌های ورزشی استان است.

او ادامه داد: معضلاتی در مورد ایمن سازی سطوح، میله‌های والیبال، بسکتبال، تیر‌های دروازه و سکو‌های برگزاری مراسم صبحگاه وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: باید نسبت به ایمن سازی همه فضا‌های موجود در مدارس که احتمال بروز کوچکترین آسیب برای دانش آموزان دارد، به‌صورت ویژه اقدام کرد.

او خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد مدارس معادل ۵۳۷ باب مدرسه از مجموع پنج هزار و ۳۷۶ مدرسه استان را امسال با اعتباری که در حوزه تربیت بدنی تامین شده، ایمن سازی خواهیم کرد.

امیرپور گفت: ۳۰ درصد مدارس استان برای برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای جزو مدارس هدف ما محسوب می‌شود که ۳۱۰ هزار و ۵۰۲ نفر از دانش آموزان و هزار و ۵۶۱ آموزشگاه را در استان تحت پوشش قرار می‌دهد.

او افزود: مسابقات ورزشی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش امسال به‌نام شهدای دانش آموز مدارس زینبیه و ثارالله میانه مزین شده است که ۳۸ نفر از دانش آموزان در سال ۶۱ به شهادت رسیدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهداف عمومی و اختصاصی برگزاری مسابقات درون مدرسه ای، اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مدرسه به عنوان یک ظرفیت بزرگ و کانون حضور دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گرفته شود و مشارکت طلبی دانش آموزان را در این زمینه افزایش دهیم.

امیرپور بیان کرد: امسال حدود چهار میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ورزشی از مجموعه وزارت آموزش و پرورش جذب کردیم که تجهیزات ورزشی لازم برای مدارس خریداری شده و تا ۲ آینده در تمام مدارس استان توزیع خواهد شد.

در حال حاضر حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان مشغول به تحصیل هستند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.