حماس: جنایات رژیم صهیونیستی انتفاضه را متوقف نخواهد کرد

جنبش حماس در واکنش به اعدام خیابانی «عمار مفلح» اعلام کرد حملات تروریستی و نازیستی رژیم صهیونیستی انتفاضه ملت فلسطین را خاموش نخواهد کرد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اهدافی در نوار غزه گفت: مقابله مقاومت با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ مستقیم به آن، بیانگر این است که مقاومت هرگز به رژیم اشغالگر اجازه تغییر معادلات را نخواهد داد و به دفاع از ملت خود در هر جایی ادامه می‌دهد.

گفتنی است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شماری از مواضع مقاومت را در نوار غزه هدف قرار دادند.

حازم قاسم افزود: دشمن صهیونیستی پس از جنایت اعدام خیابانی شهید عمار مفلح در شهرک حواره نابلس، دامنه تجاوزات علیه ملت فلسطین را با حملات وحشیانه به نوار غزه گسترش داد.

وی افزود: این اقدام تروریستی و مبتنی بر رویکرد نازیستی، انقلاب شعله ور ملت فلسطین را خاموش نخواهد کرد و ما همچنان از انتفاضه ملت فلسطین در همه اماکن حضور آن پشتیبانی خواهیم کرد.

اسماعیل رضوان: جنایت ترور شهید «عمار مفلح» بی پاسخ نخواهد ماند

اسماعیل رضوان، از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه المسیره درباره جنایت اعدام خیابانی شهید عمار مفلح به دست نظامیان رژیم صهیونیستی گفت: جنایت زشت و شنیع و اعدام خیابانی شهید عمار مفلح در مقابل چشم و گوش همه جهانیان، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

وی گفت: این جنایت که احساسات ملت فلسطین و همه آزادگان جهان را جریحه دار کرد، بدون پاسخ نخواهد ماند. جنایتی که رژیم اشغالگر مرتکب شد و عمار مفلح مجاهد و عزیز که بی دفاع بود و هیچ سلاحی با خود حمل نمی‌کرد، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند. رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب این جنایت پشیمان خواهد شد، زیرا احساسات ملت فلسطین را جریحه دار کرده است. ما به وضوح اعلام می‌کنیم به خدا سوگند که به مجازاتی کمتر از کشتن این قاتل و جنایتکار رضایت نخواهیم داد. از این رو از همه مجریان عملیات‌های قهرمانانه می‌خواهیم بر خلاص کردن این جنایتکار تمرکز کنند. ما از همه گروه‌های مقاومت فلسطین می‌خواهیم به صورت جدی در پی تعقیب این جنایتکار و قتل مستقیم او باشند چرا که او مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. او خون بیگناه و بی دفاعی را ریخته است که هیچ سلاحی با خود حمل نمی‌کرد.

رضوان افزود: ما از فراخوان گروه عرین الاسود استقبال می‌کنیم و به این گروه که اجماع ملی را در مقاومت علیه رژیم اشغالگر نمایندگی می‌کند، درود می‌فرستیم. ما بر فراخوان گروه عرین الاسود مبنی بر ضرورت تشدید درگیری‌ها و تقابل با رژیم اشغالگر صهیونیستی با تمام ابزار‌ها و راه‌ها تأکید می‌کنیم. ما از ملت و مقاومت فلسطین می‌خواهیم تا در هر جایی با رژیم اشغالگر بجنگند و به آن ضربه بزنند و آن‌ها را به قتل برسانند.

مقام حماس تاکید کرد: رژیم اشغالگر باید بداند به خاطر ارتکاب جنایت‌ها علیه ملت فلسطین و جنایت علیه شهید عمار مفلح، باید هزینه سنگینی پرداخت کند. کرانه باختری باید به حرکت درآید و زمین زیر پای صهیونیست‌ها را به آتش بکشد. ما از همه گروه‌های مقاومت و همه فرزندان ملت فلسطین می‌خواهیم این جنایت را به لعن و نفرینی تبدیل کنند که دامنگیر این رژیم شده و کرانه باختری به شراره و سوخت مقاومت تبدیل شود.

اسماعیل رضوان در ادامه افزود: ما تأکید می‌کنیم که رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش می‌کند توجهات را از جنایتی زشتی که در کرانه باختری مرتکب شده است، منحرف کند، اما به این جنایت از غزه، کرانه باختری، قدس یا اراضی ۱۹۴۸ پاسخ داده خواهد شد. ما از ملت فلسطین می‌خواهیم به جنایت ترور شهید مفلح پاسخ دهند. رژیم اشغالگر باید بداند هزینه جسارت ریختن خون ملت فلسطین و اهانت به مقدسات ما سنگین خواهد بود. غزه با مقاومت و تمام امکانات خود پشتیبان ملت فلسطین در قدس، اراضی اشغالی ۴۸ و کرانه باختری مجاهد و مقاوم خواهد بود.

وی گفت: ما هرگز به رژیم اشغالگر اجازه نخواهیم داد ساکنان کرانه باختری را به تنهایی هدف قرار دهد. ما به اهالی کرانه باختری می‌گوییم که از شما دست نخواهیم کشید و شما را تنها نمی‌گذاریم. ما از شماییم و شما از ما هستید. ما ملت واحدی هستیم و سرزمین و اهداف واحد و تفنگ واحدی داریم که علیه رژیم اشغالگر نشانه رفته است.

این عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: خون شهدا هدر نخواهد رفت و به سوخت مقاومت و انگیزه فرزندان ملت فلسطین برای تداوم این مقاومت تبدیل خواهد شد. خون پاک شهید عمار مفلح که به دست رژیم اشغالگر به شهادت رسید، به سوخت و محرک ملت فلسطین و عاملی برای تشدید این مقاومت تبدیل شده است. ما به همه گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله عرین الاسود، سرایا القدس، گردان‌های قسام، گردان ابو علی المصطفی، گردان‌های شهدای الاقصی و همه نیرو‌های مقاومت و مجاهدان درود می‌فرستیم. همه گروه‌های مقاومت فلسطین متحد و یکپارچه هستند. کرانه باختری باید علیه رژیم اشغالگر به آتش کشیده و شعله ور شود و باید تفنگ‌ها به سوی اشغالگران در هر مکانی نشانه برود.

«عمار مفلح» جوان بیست ساله فلسطینی دیروز (جمعه) در منطقه حواره، جنوب نابلس و با شلیک یک نظامی اسرائیلی به شهادت رسید که اعدام میدانی توصیف شده است.

ویدیوی موجود از این جنایت نشان می‌دهد این جوان سعی داشت از دست نظامی صهیونیست که گردنش را گرفته بود رهایی یابد و زمانی که از دست این نظامی خلاص می‌شود‏، میان او و آن نظامی درگیری رخ می‌دهد. در ادامه نظامی صهیونیست از فاصله بسیار نزدیک به این جوان شلیک می‌کند. به کادر امداد و درمان فلسطینی نیز اجازه داده نمی‌شود تا خود را به بالین این جوان برسانند.

برچسب ها: حماس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار