جوانی جمعیت، لازمه پیشرفت و توسعه هر کشور بشمار می‌رود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری به عنوان دغدغه ملی و مهم در کشور تبدیل و در این راستا قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شده است.

ارسلان خالدی‌فر در آیین اختتامیه جشنواره کشوری جوانی جمعیت با تاکید بر اینکه بحث جوانی جمعیت به یک دغدغه مهم و اساسی در کشور تبدیل شده است، گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در استان تشکیل شده و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد عوامل موثر بر حوزه سلامت و همچنین جوانی جمعیت خارج از مجموعه وزارت بهداشت و درمان است، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و متولی در کشور در این حوزه اثرگذار هستند و باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای توسعه و ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


به گفته خالدی، نیروی کار جوان و مولد برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری است و در کشور‌های توسعه یافته نیز اگر نیروی جوان وجود نداشته باشد، پیشرفت متوقف خواهد شد.

وی بیان کرد: جمعیت یکی از مقوله‌های تاثیرگذار در کشور است و در آیات و روایات نیز مورد توجه قرار گرفته است، بی‌توجهی به مساله جوانی جمعیت مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

خالدی‌فر با تاکید بر اینکه در کشور به نیروی مولد و جوان نیاز است، گفت: حمایت از قانون جوانی جمیعت مستلزم همکاری بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار