تشدید نظارت پلیس راه بر نصب حفاظ ایمنی کامیون‌ها

رئیس پلیس راه شمال استان با تاکید بر ضرورت نصب حفاظ ایمنی برای کامیون‌ها از تشدید کنترل بر این مورد و دیگر مولفه‌های ایمنی وسایل نقلیه خبر داد.

سرهنگ علی رضایی گفت: کامیون‌ها و کامیونت‌ها به دلیل بلند بودن شاسی و ساختار خاصشان در صورت نداشتن حفاظ ایمنی در جلو، عقب و طرفین احتمال حادثه ساز بودنشان وجود دارد که در این راستا برابر مصوبات نشست ۱۲۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و با هدف پیشگیری از سوانح ترافیکی، مالکین ناوگان باربری ملزم به نصب حفاظ ایمنی بر روی وسایل نقلیه خود می‌باشند.

او با اشاره به نقش خطای انسانی در بروز تصادفات افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته در بعضی از سوانح اگر این دسته از وسایل نقلیه دارای حفاظ ایمنی بودند قطعا خسارات جانی و مالی کمتری به راننده یا سرنشینان و دیگر افراد وارد و حتی در بیشتر اوقات از فوت آنان جلوگیری می‌شد.

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: برای جلوگیری از برخورد خودرو‌های سواری و له شدن آن‌ها زیر کامیون و کامیونت‌های فاقد حفاظ، تمامی کامیون و کامیونت‌ها ملزم به نصب حفاظ ایمنی جلو، عقب و طرفین تا پایان آذر ماه هستند که در این رابطه تشدید کنترل نصب حفاظ ایمنی کامیون و کامیونت‌ها به طور جد در دستور کار پلیس راه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.